• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows7 start steeds opnieuw op na updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luvene

Junior lid
Lid geworden
14 nov 2013
Berichten
80
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal,

Vrijwel altijd los ik de problemen altijd zelf op maar nu kom ik er niet uit, vreemd verschijnsel. Ik heb vandaag op de laptop van mijn vrouw wat updates opgehaald van Windows 7 vanaf 30-01-2018. Iets van 243 Mb, niks schokkends of extreem veel in ieder geval!

Nu doet zich het volgende voor, iedere keer wanneer Windows 7 is opgestart gaat de PC na ongeveer 10 - 30 seconden, vrijwel wanneer alle snelkoppelingicoontjes op het bureaublad zijn verschenen, zichzelf opnieuw opstarten.

Ik heb al veel geprobeerd, ook sommige auto opstartprocedures uitgezet in de hoop van.... maar dat haalt niets uit.

Wanneer ik in veilige modus de PC opstart dan blijft alles wel aan. Het is een tamelijk oude laptop maar nog steeds werkbaar. Het is zelfs zo dat de PC ook uit zichzelf opstart wanneer ik het opstartscherm krijg van de gebruikers, dus nog voordat Windows in zijn geheel word opgestart! Wanneer ik dus TE lang wacht met de gebruikersnaam + wachtwoord, ook dan gaat de PC auto opnieuw opstarten! Dat gebeurt echter alleen weer als ik de PC in de gewone modus heb opgestart.

Wie kan mij hiermee helpen? In de systeemlogboeken gekeken maar daar kom ik niet uit.

Alvast enorm bedankt.

Groet,
Johan

Nb nieuw lid ben ik trouwens zeker niet, de layout van het forum is nogal gewijzigd.
 
Hallo Johan,

Heb jij alleen beveiliging updates geïnstalleerd?
Je zou de updates weer kunnen verwijderen en dan 1 voor 1 de updates kunnen installeren.
Zodat je er achter kunt komen wel update voor dit probleem zorgt.
Als je weet welke update dat is kun je die tijdelijk verbergen, zodat hij niet weer wordt aangeboden.
 
En wat begrijp je niet van de Windows logboeken?
Kijk bij Windows en systeem, en dan de rode stoplichten, bij de details staat vaak de 0x00000000 foutcode en welk bestand het veroorzaakt.

En is de notebook aan de binnenzijde stofvrij?
Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig als dat wil in veilige modus.

Er is info nodig waarom het uitvallen gebeurd, lijkt mij sterk dat het door een update komt, overigens.
Of het moet de driver voor de videokaart zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Johan,

Heb jij alleen beveiliging updates geïnstalleerd?
Je zou de updates weer kunnen verwijderen en dan 1 voor 1 de updates kunnen installeren.
Zodat je er achter kunt komen wel update voor dit probleem zorgt.
Als je weet welke update dat is kun je die tijdelijk verbergen, zodat hij niet weer wordt aangeboden.
Bedankt alvast. Nee, alle updates, het waren er 9. Ik zal eens kijken maar gaat dat wel dat verwijderen van die updates in veilige modus?

@Lange Pier : ik zal eens kijken bij die rode stoplichten en dan naar de foutcode kijken maar mijn ervaring eerder is dat het echt iets is voor nerds. Maar ook jij bedankt en ik ga kijken en hou jullie op de hoogte.
 
Bedankt alvast. Nee, alle updates, het waren er 9. Ik zal eens kijken maar gaat dat wel dat verwijderen van die updates in veilige modus?.

Ik denk dat het zo ook moet lukken.
Installeer dan alleen beveiliging updates, want de cumulatieve updates willen wel eens voor problemen zorgen. Dan heb nog even een vraag heb jij soms automatisch updaten uitstaan?
Omdat jij al 4 maanden geen update meer heb gehad.
 
ik zal eens kijken bij die rode stoplichten en dan naar de foutcode kijken maar mijn ervaring eerder is dat het echt iets is voor nerds
Vreemde mening, beetje intelligentie is wel vereist, niks met nerds van doen.
 
Vreemde mening, beetje intelligentie is wel vereist, niks met nerds van doen.
Jouw reacties zijn typisch iets voor een nerd of voor een autist. Met andere woorden, iets wat jij eenvoudig vindt daarvan kan jij niet begrijpen dat dit voor een ander niet eenvoudig is en dan is dit een vreemde mening en mis ik iets aan intelligentie? Nou nou.... Laat maar verder.
 
Ik denk dat het zo ook moet lukken.
Installeer dan alleen beveiliging updates, want de cumulatieve updates willen wel eens voor problemen zorgen. Dan heb nog even een vraag heb jij soms automatisch updaten uitstaan?
Omdat jij al 4 maanden geen update meer heb gehad.
Inderdaad, dat staat uit. Ik ga het wel proberen om in veilige modus die updates te verwijderen.
 
Jouw reacties zijn typisch iets voor een nerd of voor een autist. Met andere woorden, iets wat jij eenvoudig vindt daarvan kan jij niet begrijpen dat dit voor een ander niet eenvoudig is en dan is dit een vreemde mening en mis ik iets aan intelligentie? Nou nou.... Laat maar verder.

Lange Pier is noch autist, noch nerd.
Zowel op softwaregebied en vooral op hardwaregebied, is hij een echte NCF Goeroe.

Als jij niet weet waar je de logboeken in Windows kan vinden - blijf dan netjes in je woorden en laat dat dan weten.

Want Google is je beste vriend, Logboeken en meer mogelijkheden vind je in elke Windows versie o.a. in Computerbeheer.
 
Lange Pier is noch autist, noch nerd.
Zowel op softwaregebied en vooral op hardwaregebied, is hij een echte NCF Goeroe.

Als jij niet weet waar je de logboeken in Windows kan vinden - blijf dan netjes in je woorden en laat dat dan weten.

Want Google is je beste vriend, Logboeken en meer mogelijkheden vind je in elke Windows versie o.a. in Computerbeheer.
Het ging niet om het feit dat ik de logboeken niet kan vinden. Goed lezen! Maar om die vaak onbegrijpelijke foutcodes die erbij staan. Met googelen kom je terecht op de meest uiteenlopende reacties en uitleg. Daar ging mijn reactie over. Als mij dan intelligentie word verweten tussen de regels door dan word ik ff scherp ja en maak er 1-1 van. Zand erover nu en klaar.
 
Inderdaad, dat staat uit. Ik ga het wel proberen om in veilige modus die updates te verwijderen.

Ja dat is goed , hopelijk werkt het daarna weer. Zo niet zoeken we verder.
 
Op de 25ste heb ik 9 updates geïnstalleerd op de laptop van mijn vrouw, enkel de belangrijke, geen optionele. De PC zoals aangegeven blijft daarna telkens opnieuw opstarten. 2 Dagen mee bezig geweest met van alles en nog wat geprobeerd. Geen resultaat, uiteindelijk een backup terug moeten zetten van de complete harddisk van 11 januari. Ik dacht dat het aan update KB2952664 zou kunnen liggen omdat ik daar veel van kan terug vinden via Google. Ik heb daarna alles weer geupdate behalve die genoemde. Helaas gaat het nu ook weer fout. Op mijn eigen workstation draait alles gewoon goed inclusief de genoemde "gevreesde" update. Mogelijk ligt het aan de oude laptop uit 2009 met 3 Gb memory. Ik draai met Windows7 Home 32 bits. Op mijn eigen workstation, ook een oude PC uit 2007 (!) maar geupgrade met 8GB RAM, SSD, 4 Core processor en een betere videokaart en met Windows 7 64 bits. Dat draait als een lier. Ik kom er niet uit en neig om voortaan maar alle updates van Windows7 te negeren op de laptop van mijn vrouw. Ze werkt met een gebruikersaccount en er zit uiteraard een virusscanner op als ook Anti Malware Bytes. Maar mocht er iemand een tip hebben, ik houd me aanbevolen.
 
Doe het volgende met die laptop:

post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Jammer dat het niet is gelukt.
De updates negeren is natuurlijk niet goed, want dan ben je sneller besmet met virussen die bijvoorbeeld jou bankrekeningen plunderen.
 
Doe het volgende met die laptop:

post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.


    • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.

    • Bevestig dat eerste dus.

    • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
Het probleem is dat ik dit alleen in veilige modus zou kunnen doen en inmiddels ben ik weer bezig om die oude backup terug te plaatsen.... Ik denk niet dat ik Speccy in veilige modus kan draaien. Heb dat geprobeerd met mijn Speccy maar een aantal modules werden niet geladen. Wat nu....?
 
Waar ik wel benieuwd naar ben, toen jij de 9 updates had verwijderd, werkte de computer toen wel weer probleemloos?
 
Ben je al eens gaan controleren in de windows update geschiedenis of er daar mislukte updates te vinden zijn ?
 
Waar ik wel benieuwd naar ben, toen jij de 9 updates had verwijderd, werkte de computer toen wel weer probleemloos?
Ik kon ze niet fysiek verwijderen. Dat denk je.... via configuratiescherm en Programma. Maar..... die krengen staan ergens fysiek op je harde schijf en die kun je niet zomaar verwijderen. Op het moment dat je een update verwijdert via Programma dan moet de PC weer opnieuw opgestart worden en dan word die update weer gevonden en word deze opnieuw geïnstalleerd met weer de bekende problemen. Ben ik een tijd zoet mee geweest. Uiteindelijk via Acronis True Image een volledige backup teruggezet van 11 januari en nu werkt het uiteraard weer als voorheen. Maar wat nu......
 
Op het moment dat je een update verwijdert via Programma dan moet de PC weer opnieuw opgestart worden en dan word die update weer gevonden en word deze opnieuw geïnstalleerd met weer de bekende problemen.

???
Op die manier heb ik nog nooit updates weten verwijderen .
Updates worden verwijdert via geïnstalleerde updates
In de lijst van geïnstalleerde rechtsklikken bij een update en kiezen voor verwijderen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan