• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows7 start steeds opnieuw op na updates

Status
Niet open voor verdere reacties.
???
Op die manier heb ik nog nooit updates weten verwijderen .
Updates worden verwijdert via geïnstalleerde updates
In de lijst van geïnstalleerde rechtsklikken bij een update en kiezen voor verwijderen .
Ik denk toch echt dat we hetzelfde doen. Zo doe ik het ook. Updates.pngAls ik nadat ik de update heb verwijderd de PC weer op laat starten dan zie ik de update welke ik heb verwijderd weer in diezelfde lijst staan....................
 
Ik kon ze niet fysiek verwijderen.

Lukt het ook niet als je automatisch updaten eerst uitzet en dan de updates verwijderd zoals hier onder beschreven.
Klik achtereenvolgens op de Start-knop > Configuratiescherm > Programma's > Programma's en onderdelen en vervolgens op Geïnstalleerde updates weergeven. Windows toont nu een lijst met alle op jouw computer geïnstalleerde updates.
 
Je zou ook eens kunnen kijken of het volgende helpt.
Wanneer je het opstarten 3x onderbreekt (aan/uit knop indrukken) zou je in een herstelmenu terecht komen. Wanneer je in dit herstelmenu komt probeer hier dan te kiezen voor automatisch herstel (automatic repair).
 
Je zou ook eens kunnen kijken of het volgende helpt.
Wanneer je het opstarten 3x onderbreekt (aan/uit knop indrukken) zou je in een herstelmenu terecht komen. Wanneer je in dit herstelmenu komt probeer hier dan te kiezen voor automatisch herstel (automatic repair).
Hoi Arie, ik waardeer je betrokkenheid maar geloof me nou, al dit soort dingen heb ik allemaal al geprobeerd. Het is gewoon zeer frustrerend dat het niet werkt. 1 van de 3 updates en wie weet wel alle 3 zullen de boosdoener zijn. De andere 6 zijn office updates. Ik word er schijtziek van. De laptop is ook zo traag als dikke stront met 3 gb aan ram en met een processor uit 2009. Mogelijk dat dit meespeelt. Het punt is verder dat Speccy niet alle modules laadt in veilige modus. Ik denk dat ik het zo maar laat. Dan maar geen updates. Ik heb een virusscanner en malware bytes en ik werk met een gebruikersaccount. Wat kan me nu gebeuren? Maar het laat mij ook niet los dus wie weet ga ik er nog mee verder.
 
Hallo Luvene,
Ik snap jou helemaal.
Maar waar wordt de laptop allemaal voor gebruikt?
Als dat ook voor bankzaken zijn dan zou ik die voortaan op andere computers doen.
Want niets is vervelende dan dat iemand jou rekening leeghaalt.
Maar ik vindt het wel vreemd dat jij niet gewoon de updates kan verwijderen.
Ik neem aan dat jij wel de administrator account gebruikt?
 
Hallo Luvene,
Ik snap jou helemaal.
Maar waar wordt de laptop allemaal voor gebruikt?
Als dat ook voor bankzaken zijn dan zou ik die voortaan op andere computers doen.
Want niets is vervelende dan dat iemand jou rekening leeghaalt.
Maar ik vindt het wel vreemd dat jij niet gewoon de updates kan verwijderen.
Ik neem aan dat jij wel de administrator account gebruikt?
Dat van die gebruikersaccount is wel een goede opmerking. Bedoel dan om die updates eventueel te verwijderen. Installeren doe ik gewoon met de gebruikersaccount maar het deinstalleren doe ik daar ook mee en mogelijk gaat dat niet? Maar volgens mij had ik dat ook al geprobeerd maar ben niet zeker. Hoe dan ook, ik moet dat verwijderen wel in veilige modus doen via dan die administrator account. Ik hou je op de hoogte en weer bedankt .
 
Ja dat is goed, wij horen de uitkomst wel!
 
Hoi Aarie en anderen,

Even een update.....

Ik heb eerst de 6 belangrijke office updates geïnstalleerd, daarna geen problemen. Daarna 1 van de drie belangrijke Windows updates geïnstalleerd, ik meen de beveiligingsupdate van April. Ook geen problemen.

Ik had er nog 2 staan, eerst de update gekozen die 130Mb groot was, de KB4093118. Daarna begon de PC weer met dat vreemde telkens opnieuw opstarten nadat de icoontjes op mijn bureaublad waren verschenen.

Daarna in veilige modus gekeken, met de administrator account (!!) of ik deze update kon verwijderen. Ik zag hem niet staan, zeer waarschijnlijk is de update dan ook niet gelukt maar ik kreeg nadat de installatie klaar was hier geen melding van.....

Ik dacht toen, laat ik eens proberen om via een Herstelpunt de situatie te herstellen. In de normale veilige modus ging dat niet maar ik ben taai en geef het niet zo snel op...............

Toen vond ik een artikel met veilige modus met opdrachtprompt met het command rstrui.exe. En inderdaad, ik vond een aantal herstelpunten en de laatste gekozen die ook daadwerkelijk de goede was. Kon ik zien aan vooral de tijd. Het systeem ging zijn gang en na enige tijd werd de boel weer automatisch opgestart maar toen kreeg ik een melding dat de systeemherstel niet was gelukt, mogelijk doordat de virusscanner nog aanstond en dat ik deze uit moet zetten.................Dus daarna weer automatisch opstarten.

Maar hoe doe ik dat in vredesnaam die virusscanner uitzetten als ik ben ingelogd in de veilige modus met opdrachtprompt????

Ten einde raad maar weer besloten om een volledige backup van de harddisk terug te zetten via Acronis True Image Home, de editie uit 2010. Die loopt nu nog, duurt anderhalf uur. Werkt nog steeds super, zo blij dat ik dat heb. Mijn backups staan op een NAS van Iomega. De backup is inclusief de 6 Office updates.

Wat zal ik nu nog eens proberen? Ik kan dus één Windows Update erbij installeren, die van 130Mb geeft problemen en ik vrees die andere ook................

Wie weet er nog wat?

Alvast weer enorm bedankt.

Greetz,
Johan

NB dit vond ik zojuist!!!
https://windowsreport.com/kb4093118-issues/
 
Laatst bewerkt:
Hallo Johan, waarvoor precies gebruikt jouw vrouw dat notebook voor?
Want Windows 7 wordt nog tot 2020 ondersteund en dan is het afgelopen.

Stel je vrouw internetbankiert, zit op Facebook en meer niet, dan is een sneller Linux versie gewoon de allerbeste aanrader.
Want en sneller en stabieler dan Windows en qua gebruiksgemak doet Linux niet meer onder voor Windows en je hebt geen antivirusprogramma meer nodig.
Het enigste wat nog wel vaak ingeschakeld moet worden is de firewall, maar dat is niet moeilijk te doen.
 
Daarna in veilige modus gekeken, met de administrator account (!!) of ik deze update kon verwijderen. Ik zag hem niet staan, zeer waarschijnlijk is de update dan ook niet gelukt maar ik kreeg nadat de installatie klaar was hier geen melding van.....

Dit is het vreemde . Normaal zou je die moeten zien staan in de lijst van updates maar gemarkeerd als mislukt .
Heb je toevallig geen verborgen updates ? Verborgen updates zijn aangeboden updates die men niet geïnstalleerd heeft en verborgen heeft . Deze worden dan niet meer aangeboden . Soms kan het al eens gebeuren dat een update die verborgen is één of andere update telkens doet mislukken .
https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/verborgen-updates-in-windows-23155/
 
Hallo Abraham,

Ik vond net een artikel over dat rebooten, mogelijk heb je dat net niet gelezen denk ik maar om op je reactie terug te komen..... Mijn vrouw gebruikt de laptop puur voor wat surfen en voor een borduurprogramma (PE Design). En om Netflix en Popcorn te gebruiken. We hebben ook nog Windows10 natuurlijk en wat Linux betreft, sorry en ik begrijp je reactie wel maar dat vind ik meer voor pure hobbyisten en ik geloof best dat het prima werkt en zelfs beter is dan Windows maar daar heb ik allemaal geen trek in om dat te installeren.
 
Windows10 natuurlijk en wat Linux betreft, sorry en ik begrijp je reactie wel maar dat vind ik meer voor pure hobbyisten en ik geloof best dat het prima werkt en zelfs beter is dan Windows maar daar heb ik allemaal geen trek in om dat te installeren.

En ik denk er net anders over dat Windows iets is voor hobbyisten !
Een linux distro installeren is een fluitje van een cent . Op 15 minuten is Ubuntu of linux Mint geïnstalleerd ,en gebruiksklaar terwijl windows soms uren vraagt om deftig te installeren + ook nog eens al de updates te installeren .
 
Linux Mint Cinnamon is voor de gemiddelde Windows gebruiker een fluitje van een cent.
Eerverleden jaar had een 84 jarige man wiens XP door Ransomware was gegijzeld worden, 10 minuten nodig om in Linux Mint hetzelfde te doen als in Windows.

Nou weet ik wel dat 84-jarigen meer geduld hebben dan de gemiddelde moderne mens, maar toch.

En Windows kan je desnoods virtueel gebruiken in Linux.
 
En ik denk er net anders over dat Windows iets is voor hobbyisten !
Een linux distro installeren is een fluitje van een cent . Op 15 minuten is Ubuntu of linux Mint geïnstalleerd ,en gebruiksklaar terwijl windows soms uren vraagt om deftig te installeren + ook nog eens al de updates te installeren .
Weet je wat het is met Linux en andere alternatieven...... veel software draait niet lekker op dergelijke besturingssystemen zo ook de borduur software van mijn vrouw, zo ook software welke ik gebruik voor de beurs. Geloof me nou............

Ik heb helemaal niets tegen Linux en dergelijke maar feit is en blijft dat redelijk wat software niet goed draait hierop en dat veel mensen genoodzaakt zijn om met Windows te blijven werken. Ik heb daar totaal geen moeite mee. Dus als Windows 7 niet meer word ondersteund dan ga ik over op W10 en wie weet ga ik later, puur uit hobby nog wel eens kijken naar Linux of naar een Apple.
 
Weet iemand hoe je de virusscanner uit kan zetten wanneer je in veilige modus met opdrachtprompt bent ingelogd? Dit omdat ik een melding kreeg dat het systeemherstel via een herstelpunt niet goed is gegaan mogelijk omdat de virusscanner aanstond. Maar hoe zet je dat dan uit in veilige modus met opdrachtprompt? Ik heb geen Windows interface meer en met DOS werken we al jaren niet meer.
 
Weet iemand hoe je de virusscanner uit kan zetten wanneer je in veilige modus met opdrachtprompt bent ingelogd?
Wanneer je de computer in veilige modus hebt opgestart, dan wordt de virusscanner niet automatisch mee opgestart. Hij staat dus al uit. Je hoeft hem niet alsnog uit te gaan zetten.
Wanneer je in veilige modus opstart, dan worden alleen de hoognodige programma's opgestart; dus niet je virusscanner of een printscreenprogramma of Skype dat bij normaal opstarten (indien zo ingesteld) wél automatisch opstart met Windows.

Het probleem met systeemherstel is dat het terugzetten van een herstelpunt niet altijd lukt. Eenieder zal daar zo zijn eigen ervaringen mee hebben. Mijn ervaring is dat het 3 van de 4 keer niet lukt. Het lukt alleen wanneer je systeemherstel niet echt nodig hebt.
Voorbeeld: ik heb eerst een herstelpunt aangemaakt, voordat ik een nieuw programma installeerde. Het programma voldoet niet. Dus zet ik het eerder aangemaakte herstelpunt terug, waardoor het onlangs geïnstalleerde programma verdwijnt. Dat lukt dan meestal wel.
Wanneer lukt systeemherstel niet? Wanneer ik problemen ondervind op een van mijn computers en niet duidelijk is wat exact de oorzaak van het probleem is.

Effectiever is het maken van systeemback-ups met een programma naar keuze. Jij gebruikt daar Acronis True Image 2010 voor. Dat is een prima programma! Heb ik ook jarenlang gebruikt. Dan wel eraan denken dat je om de zoveel tijd een nieuw image aanmaakt. Anders raak je teveel kwijt bij het terugzetten van een back-up.

Enig nadeel van Acronis True Image 2010 is dat die versie niet goed werkt op modernere computers met een UEFI bios. Dat heb ik zelf door schade en schande geleerd. Het maken van back-ups lukt dan nog wel, maar het terugzetten van een back-up niet.
Voor computers met een UEFI bios is een nieuwere versie van Acronis True Image nodig.
 
@porrelaar : helemaal goed! Dank voor deze heldere uiteenzetting. Lekker dan die herstelpunten als ze vrijwel nooit werken. Maar ik heb goede nota genomen ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan