• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windowsupdate problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaltaDoom

Gewaardeerd
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
1.008
Waarderingsscore
3
Hoi,

windows 10 Pro nl. 1703 15063 - 296 is wat u aangegeven wordt.
De updates komen niet meer binnen, krijg volgende foutmelding 0x800705b4. Hoe kan dat probleem opgelost worden?

Mvg,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tik eens bij het "vergrootglas" wat links onderin staat probleem oplossen kies dan voor windows update en kijk eens of het kan worden opgelost.
 
Mocht de manier van Pdexie niet helpen, dan kun je het volgende nog eens proberen.
Hier staat de laatste versie erop en die is 15063-502

CHKDSK:
- Open start en typ "cmd"
- Klik het zoek resultaat met rechts aan en kies "uitvoeren als administrator"
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /f", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

DISM:
- Laat de scan lopen, ga opnieuw naar start en typ "cmd"
- Klik het zoek resultaat met rechts aan en kies "uitvoeren als administrator"
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "dism /online /cleanup-image /restorehealth" en druk op enter

SFC:
- Laat de DISM scan lopen en typ daarna "sfc /scannow"en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Hij is bij mij nu de laatste versie aan het installeren.
 
Hoi,

Krijg nu de volgende melding:
"Uw apparaat loopt risico omdat het is verouderd en belangrijke veiligheids- en kwaliteitsupdates ontbreken. Werk het apparaat bij, zodat Windows veiliger wordt. Selecteer deze knop om aan de slag te gaan:"

Wat kan hier aan verholpen worden?

Mvg,
 
@SaltaDoom Graag altijd even melden of je de eerder gegeven tips hebt uitgevoerd en wat daarvan het resultaat was. Anders hebben verdere tips geen enkele zin.

Maar vooruit, de foutmelding die jij krijgt is mij bekend.
Vraag aan jou: Worden de updates niet gedownload of worden ze wél gedownload, maar kunnen ze daarna niet geïnstalleerd worden? Dat laatste deed zich bij mij voor op een van mijn pc's.
De updates werden gedownload, daarna zat ik een tijdje te kijken naar "Installatie van updates voorbereiden: 0%". En na nog wat langer wachten kreeg ik dan dezelfde foutmelding die jij kreeg: 0x800705b4.
Als dat bij jou ook zo is, dan mag je verder lezen...

Misschien is onze situatie niet vergelijkbaar. Ik merkte daarnaast dat Systeembeveiliging niet meer werkte. Ik kon dat niet meer in- of uitschakelen. Herstelpunten waren verwijderd of waren om andere redenen niet te vinden.
Ik heb er heel wat tooltjes op los gelaten, te beginnen met de probleemoplosser van Windows, maar niets hielp.
Tenslotte een installatiemedium van Windows 10 aangemaakt. Dat weg laten schrijven naar een USB stick (mag ook naar een dvd).
Het is niet de bedoeling dat je de computer dan op gaat starten van dvd (of USB stick). Nee, de computer gewoon opstarten en dan met de Verkenner naar de gebrande dvd of de USB stick. Open die, rechter muisklik op Setup.exe > Uitvoeren als administrator.
En dan moet je geduld oefenen. Er wordt een en ander voorbereid.
Als je de keuze krijgt, moet je aanvinken dat updates gedownload en geïnstalleerd mogen worden.
Je krijgt ook de keuze of je je eigen bestanden en programma's wilt behouden. Dat wil je natuurlijk, dus dat geef je aan.
Je krijgt dan ook nog een overzicht van de keuzes die je gemaakt hebt. Bij mij zag dat er zo uit:

5998349add1cf-2017-08-18_16_31_20-Windows_10_Setup.png


En daarna gaat de installatie van start. Die duurde bij mij 50 minuten (het aanmaken van de USB stick heb ik niet meegerekend). Hoe lang het bij jou duurt is niet te zeggen. Kan ook makkelijk 2 of 3 uur zijn. Is afhankelijk van de hardware (snelheid processor; hoeveelheid werkgeheugen enz.)
Toen de installatie voltooid was, bleek Windows 10 helemaal up to date: Versie 1703, build 15063.540).
Al mijn bestanden en zelf geïnstalleerde programma's waren bewaard gebleven.
Systeembeveiliging was uitgeschakeld, maar kon ik nu weer heel eenvoudig inschakelen voor de SSD waarop Windows 10 staat. En een herstelpunt maken was toen ook zo gebeurd.

Ik had wel van tevoren een kopie gemaakt van al mijn persoonlijke bestanden en die weggeschreven naar een externe harde schijf. Zo'n kopie moet je eigenlijk altijd al hebben.

Hoe maak je zo'n installatiemedium aan?
Ga naar deze website: Download Windows 10. Lees alle informatie op die pagina, dus klik op de + tekens..
Download het hulpprogramma. Voer het uit. Ik koos ervoor om Windows 10 op een USB stick te zetten. Wanneer de reparatie niet zou lukken, dan zou ik die USB stick ook nog kunnen gebruiken om daarvan op te starten en dan een verse installatie van Windows 10 uit te voeren. Dat bleek voor mij niet nodig.

Meer informatie over hoe het bij mij verliep kun je vinden via dit topic: Windows update werkt niet goed
In de reactie van Passer van vrijdag 18-8 om 09:38 uur legt hij uit hoe je het installatiemedium maakt.
 
@SaltaDoom Graag altijd even melden of je de eerder gegeven tips hebt uitgevoerd en wat daarvan het resultaat was. Anders hebben verdere tips geen enkele zin.

Maar vooruit, de foutmelding die jij krijgt is mij bekend.
Vraag aan jou: Worden de updates niet gedownload of worden ze wél gedownload, maar kunnen ze daarna niet geïnstalleerd worden? Dat laatste deed zich bij mij voor op een van mijn pc's.
De updates werden gedownload, daarna zat ik een tijdje te kijken naar "Installatie van updates voorbereiden: 0%". En na nog wat langer wachten kreeg ik dan dezelfde foutmelding die jij kreeg: 0x800705b4.
Als dat bij jou ook zo is, dan mag je verder lezen...

Misschien is onze situatie niet vergelijkbaar. Ik merkte daarnaast dat Systeembeveiliging niet meer werkte. Ik kon dat niet meer in- of uitschakelen. Herstelpunten waren verwijderd of waren om andere redenen niet te vinden.
Ik heb er heel wat tooltjes op los gelaten, te beginnen met de probleemoplosser van Windows, maar niets hielp.
Tenslotte een installatiemedium van Windows 10 aangemaakt. Dat weg laten schrijven naar een USB stick (mag ook naar een dvd).
Het is niet de bedoeling dat je de computer dan op gaat starten van dvd (of USB stick). Nee, de computer gewoon opstarten en dan met de Verkenner naar de gebrande dvd of de USB stick. Open die, rechter muisklik op Setup.exe > Uitvoeren als administrator.
En dan moet je geduld oefenen. Er wordt een en ander voorbereid.
Als je de keuze krijgt, moet je aanvinken dat updates gedownload en geïnstalleerd mogen worden.
Je krijgt ook de keuze of je je eigen bestanden en programma's wilt behouden. Dat wil je natuurlijk, dus dat geef je aan.
Je krijgt dan ook nog een overzicht van de keuzes die je gemaakt hebt. Bij mij zag dat er zo uit:

5998349add1cf-2017-08-18_16_31_20-Windows_10_Setup.png


En daarna gaat de installatie van start. Die duurde bij mij 50 minuten (het aanmaken van de USB stick heb ik niet meegerekend). Hoe lang het bij jou duurt is niet te zeggen. Kan ook makkelijk 2 of 3 uur zijn. Is afhankelijk van de hardware (snelheid processor; hoeveelheid werkgeheugen enz.)
Toen de installatie voltooid was, bleek Windows 10 helemaal up to date: Versie 1703, build 15063.540).
Al mijn bestanden en zelf geïnstalleerde programma's waren bewaard gebleven.
Systeembeveiliging was uitgeschakeld, maar kon ik nu weer heel eenvoudig inschakelen voor de SSD waarop Windows 10 staat. En een herstelpunt maken was toen ook zo gebeurd.

Ik had wel van tevoren een kopie gemaakt van al mijn persoonlijke bestanden en die weggeschreven naar een externe harde schijf. Zo'n kopie moet je eigenlijk altijd al hebben.

Hoe maak je zo'n installatiemedium aan?
Ga naar deze website: Download Windows 10. Lees alle informatie op die pagina, dus klik op de + tekens..
Download het hulpprogramma. Voer het uit. Ik koos ervoor om Windows 10 op een USB stick te zetten. Wanneer de reparatie niet zou lukken, dan zou ik die USB stick ook nog kunnen gebruiken om daarvan op te starten en dan een verse installatie van Windows 10 uit te voeren. Dat bleek voor mij niet nodig.

Meer informatie over hoe het bij mij verliep kun je vinden via dit topic: Windows update werkt niet goed
In de reactie van Passer van vrijdag 18-8 om 09:38 uur legt hij uit hoe je het installatiemedium maakt.

Hoi,

Hartelijk bedankt, probleem is opgelost download werkt weer zoals voorheen.

Mvg,
 
Ik heb het helemaal gehad met Windows 10, gelukkig heb ik een Trial boot systeem met Windows 7 Prof, Windows 10 en Linux (op USB stick) Windows 7 Prof is mijn favoriet, na de Update van W 10 gisteren klopt er van mijn instellingen geen bal meer van, progjes die niet meer werken of verdwenen zijn, althans de picto's.
Windows moet werken zoals ik dat wil, en bij W 10 is het na bijna elke update gewijzigd, bij W 7 is dit niet het geval en staat alles perfect dus houd ik het daarbij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan