• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windowsverkenner sluit af na rechts klikken op mappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bofe66

Vaak hier
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
699
Waarderingsscore
2
hallo heb probleem met mijn windowsverkenner,
als ik in de linker colom rechtt op een map klik om submenu te open crasht verkenner even blauw rondje dan poef alles weg zelfs taakbalk,
na seconden buroblad en taakbalk weer terug.
heb alles al geprobeerd wat MS adviseerd tot aan schone opstart toe niks help.
nog meer mensen bekend met dit probleem ?
 
Maak een nieuw gebruikersaccount aan met Administratorrechten.
Al daarin alles goed werkt, kan je er van uitgaan dat jouw oude account gecorrumpeerd is.

Welke beveiliging gebruik in jouw Windows 10?
 
Maak een nieuw gebruikersaccount aan met Administratorrechten.
Al daarin alles goed werkt, kan je er van uitgaan dat jouw oude account gecorrumpeerd is.

Welke beveiliging gebruik in jouw Windows 10?
best Abraham eerst thx voor je reactie, had er beter bij kunnen zetten dat ik dat accont al geprobeerd had was ook een vraag van MS en virusprog heb ik van F secure via ziggo....deze heb ik ook al uitgezet en het toen weer geprobeert andere oplossing was video kaart even verwijderen en opnieuw installen alles zonder effect helaas ,
het vreemde is dat als ik de map/station volledig in her rechterscherm open ik wel alles kan via de sub menu`s via rechts klikken.
 
Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt/Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Doe het volgende:

Stap 1

Download de Windows repair tool via Techspot KLIK

Stap 2

1 Start de tool op

vervolgens krijg je het volgende venster te zien:

574734aeaa325-2016-05-26_19_30_30-Foto_s.png


2 Klik eerst op repairs (Groene vakje)

3 klik daarna op Open repairs (rode vakje)

5 klik vervolgens op Start repairs (rode vakje onderstaande foto.)

5747354ce2680-2016-05-26_19_30_46-Foto_s.png


Wacht daarna tot deze klaar is (kan lang duren) en herstart de pc.
 
Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt/Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
hi Ab ik heb alle dinggen geprobeerd die je in het stappen plan hebt neer gezet helaas geen resultaat , trouwens sorry voor de late reactie was beetje druk weeken prive.
ik ga nu het stappen plan van rubebensky proberen hou jullie op de hoogt maar alvast thx voor de moeite.
 
Gebruik de Portable versie en niet de andere versie die je eerst moet installeren.
 
@bofe66 : Als antwoord op je vraag uit bericht 1, "Ja, er er zijn (waren) meerdere mensen die er de afgelopen 2 jaar last van hadden". Veel meer zelfs! Ik heb een beetje rondgeneusd bij enkele van de probleemhouders en zo kwam ik o.a. de volgende 3 tegen met hetzelfde probleem als dat jij hebt. Bij hen alle 3 was de oorzaak (en oplossing) anders.
Lees het eens door en als de tips hierboven niet tot de oplossing leiden, dan zou je eens naar de onderstaande 3 probleemhouders kunnen kijken. Als je gaat 'sleutelen', maak dan eerst een systeembackup.

Probleemhouder 1.

Ik ben via het programma CCleaner naar "Gereedschap" - "Opstarten" - "Contextmenu" gegaan.
Had opgezocht en gevonden dat het "Contexmenu" dit gedeelte was waar alle "rechtsklikken" met het schermpje stonden.
Ik heb daar alles uitgeschakeld en alles werkte in Verkenner terug normaal.
Dan heb ik 1 voor 1 de inhoud terug ingeschakeld en telkens nagezien op werking of blokkering.

De boosdoener was het programma "Format Factory".


185-20170403-0b81f1.jpg



Ik had daar 2 x dezelfde [dll] staat, de ene in de "directory" en de andere in de "file" en het was deze in de "directory" die het "rechtsklikken" blokkeerde.
Ik heb die dan ook verwijderd.

Hopelijk heb ik hiermede mijn bijdrage geleverd voor het oplossen van een fout.

Probleemhouder 2.

Hoi,

Stuurprogramma bijgewerkt naar 8-2-2016

verkenner geopend en met een foto gaan kopiëren verplaatsen.

Bij de 3e zet ging hij alweer de fout in.

muis cursor blijft draaien voor 3 tot 5 sec dan wordt het beeld een fractie van een seconde zwart

en dan komt het bureaublad weer tevoorschijn.

Ik ga nu het AV de-installeren.

Ik heb nu het Anti Virus verwijderd en opnieuw opgestart.

Helaas nog steeds hetzelfde probleem

Ik had nu een PDF bestand gekopieerd en geplakt in een andere schijf.

Toen daar geknipt en daarmee was de kous af. Het bureaublad kwam weer tevoorschijn.

Het knippen is al niet naar het prikbord geplaatst omdat als ik verkenner weer start, er geen plak functie beschikbaar is.

Dus geen resultaat.

Ik had vandaag toevallig een pc expert op bezoek die het snel had gevonden.

in event viewer error log bestand bleek de axtotalcomander64.dll het probleem te veroorzaken.

Ik heb total audioconvertor verwijdert ,

Dit was voor mijn systeem de oplossing.

Verkenner is niet meer uit zichzelf afgesloten.

Bedankt voor alle reacties

groetjes Wim

Probleemhouder 3a.

Lin, ik vermoed dat het te maken heeft met een slecht item in het rechtsklik context menu (het menu wat je hoort te krijgen als je rechtsklikt op een map / bestand).

Onderzoek dat met Shexview http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html .

Open het programma en sorteer de regels op 'Company' (dat staat ergens in de kop). Nu staan de niet-MS items bovenaan en onderaan bij elkaar op een roze ondergrond. Die niet-MS items kun je daar (tijdelijk!) uitschakelen en dan kijken wat rechtsklik in Verkenner doet. Opnieuw opstarten is niet nodig.

Als je een écht foute regel gevonden hebt kun je die definitief verwijderen.

KarelV

3b.

Hallo Karel,

Ik heb jouw manier geprobeerd en het werkt :)

Bedankt Linda en Karel voor jullie moeite!

Ik heb veel bijgeleerd :)

Met vriendelijke groeten

LinSE
 
Laatst bewerkt:
@bofe66 : Als antwoord op je vraag uit bericht 1, "Ja, er er zijn (waren) meerdere mensen die er de afgelopen 2 jaar last van hadden". Veel meer zelfs! Ik heb een beetje rondgeneusd bij enkele van de probleemhouders en zo kwam ik o.a. de volgende 3 tegen met hetzelfde probleem als dat jij hebt. Bij hen alle 3 was de oorzaak (en oplossing) anders.
Lees het eens door en als de tips hierboven niet tot de oplossing leiden, dan zou je eens naar de onderstaande 3 probleemhouders kunnen kijken. Als je gaat 'sleutelen', maak dan eerst een systeembackup.

Probleemhouder 1.

Ik ben via het programma CCleaner naar "Gereedschap" - "Opstarten" - "Contextmenu" gegaan.
Had opgezocht en gevonden dat het "Contexmenu" dit gedeelte was waar alle "rechtsklikken" met het schermpje stonden.
Ik heb daar alles uitgeschakeld en alles werkte in Verkenner terug normaal.
Dan heb ik 1 voor 1 de inhoud terug ingeschakeld en telkens nagezien op werking of blokkering.

De boosdoener was het programma "Format Factory".


185-20170403-0b81f1.jpg



Ik had daar 2 x dezelfde [dll] staat, de ene in de "directory" en de andere in de "file" en het was deze in de "directory" die het "rechtsklikken" blokkeerde.
Ik heb die dan ook verwijderd.

Hopelijk heb ik hiermede mijn bijdrage geleverd voor het oplossen van een fout.

Probleemhouder 2.

Hoi,

Stuurprogramma bijgewerkt naar 8-2-2016

verkenner geopend en met een foto gaan kopiëren verplaatsen.

Bij de 3e zet ging hij alweer de fout in.

muis cursor blijft draaien voor 3 tot 5 sec dan wordt het beeld een fractie van een seconde zwart

en dan komt het bureaublad weer tevoorschijn.

Ik ga nu het AV de-installeren.

Ik heb nu het Anti Virus verwijderd en opnieuw opgestart.

Helaas nog steeds hetzelfde probleem

Ik had nu een PDF bestand gekopieerd en geplakt in een andere schijf.

Toen daar geknipt en daarmee was de kous af. Het bureaublad kwam weer tevoorschijn.

Het knippen is al niet naar het prikbord geplaatst omdat als ik verkenner weer start, er geen plak functie beschikbaar is.

Dus geen resultaat.

Ik had vandaag toevallig een pc expert op bezoek die het snel had gevonden.

in event viewer error log bestand bleek de axtotalcomander64.dll het probleem te veroorzaken.

Ik heb total audioconvertor verwijdert ,

Dit was voor mijn systeem de oplossing.

Verkenner is niet meer uit zichzelf afgesloten.

Bedankt voor alle reacties

groetjes Wim

Probleemhouder 3a.

Lin, ik vermoed dat het te maken heeft met een slecht item in het rechtsklik context menu (het menu wat je hoort te krijgen als je rechtsklikt op een map / bestand).

Onderzoek dat met Shexview http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html .

Open het programma en sorteer de regels op 'Company' (dat staat ergens in de kop). Nu staan de niet-MS items bovenaan en onderaan bij elkaar op een roze ondergrond. Die niet-MS items kun je daar (tijdelijk!) uitschakelen en dan kijken wat rechtsklik in Verkenner doet. Opnieuw opstarten is niet nodig.

Als je een écht foute regel gevonden hebt kun je die definitief verwijderen.

KarelV

3b.

Hallo Karel,

Ik heb jouw manier geprobeerd en het werkt :)

Bedankt Linda en Karel voor jullie moeite!

Ik heb veel bijgeleerd :)

Met vriendelijke groeten

LinSE
hallo allemaal ten eerste bedankt voor alle hulp en @quandor TIP 3a was het alles werkt nu, alleen nu nog uit zoeken welk van de regels het is heb ze nu nog even allemaal uitgeschakeld staan kijken hoe het verloopt (hoop dat, dat geen kwaad kan alles uitlaten ?)
 
Hallo weer allemaal hier ben ik nog even.
Ben ever verder gaan zoeken want er was mijn toch iets opgevallen,
telkens als verkenner crashte viel mij op dat als buroblad terug kwam rechts in de taakbalk het icoontje van mijn Nvidia kaart weg was,
heb alle regels op die van Nvidia weer aangezet en verkenner blijft het doen krijg weer keurig mijn rechtercontexst menutjes weer terug.
De fout zit dus in een regel van de videokaart alleen nog geen idee hoe ik dit moet oplossen.
heb alle stuurprogrammaas van de kaart al verwijderd en schone install gedaan met laatste drivers maar dat helpt nog niet.

Maar voor nu alvast bedankt voor het mee denken ben al grote stap verder.
 
Schakel ze één voor één weer in tot je de 'boosdoener' vindt. Is het er eentje niet tot Microsoft behorende, dan zou ik het progje verwijderen van he computer. (eventueel daarna weer installeren en kijken of het probleem zich weer voordoet).
 
="bofe66, post: 1131522, member: 53680"
De fout zit dus in een regel van de videokaart alleen nog geen idee hoe ik dit moet oplossen.
heb alle stuurprogrammaas van de kaart al verwijderd en schone install gedaan met laatste drivers maar dat helpt nog niet
Ik heb mogelijk wel een ideetje : wat nu als je in apparaatbeheer van het configuratiescherm de videokaart écht verwijdert / installatie ongedaan maakt? Dan verwijder je niet alleen de door jou gevonden stuurprogramma's maar ook onderliggende en / of niet door jou gevonden software, betrekking hebbende op de videokaart.
Daarna de machine opnieuw opstarten.
 
@bofe66 Het is niet nodig steeds de gehele berichten te quoten. Gebruik deze functie alleen om een deel van het bericht aan te duiden. Een antwoord op het bericht kan dus zonder quote.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan