• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windscribe/Thunderbird juist instellen voor email out

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Ik heb onlangs Windscribe genomen en ontdek nu dat ik, net als vele anderen blijkbaar, ook niet kan mailen.
Ik vond dit in de Ziggo community (https://community.ziggo.nl/e-mail-103/e-mail-en-vpn-21111)

Hallo @gje, Wanneer een van onze e-mail accounts door verschillende IP adressen uit verschillende landen wordt benaderd dan blokkeren wij deze tijdelijk uit veiligheidsoverwegingen (Ik heb idd. verschillende servers geselecteerd gehad). Een praktische oplossing is om binnen je VPN omgeving Ziggo webmail te gebruiken. Is dat voor jou een optie?
En dit:
@ Anne H. Heb het al opgelost......heb ip/host adressen buiten de vpn tunnel gezet,van de div. mail pop en smtp.
Als iemand mij/ons nu kan uitleggen wat en hoe @gje dat gedaan zou kunnen hebben zou het mss opgelost kunnen zijn.
(Ik heb geen behoefte om lid te worden van het Ziggo forum, anders vroeg ik dat natuurlijk wel rechtstreeks)
 
Dank je aarie25. Gezien de vraag om een password denk ik echt dat Ziggo, zoals ze ook aangeven, de zaak blokkeert. Ik weet dat op veel plaatsen de uitgaande mail wordt geblokkeerd om gebruik door spammers te voorkomen.
Ik denk dat ik Ziggo eens ga bellen om te vragen hoe lang zo'n block duurt want ik heb afgelopen dagen idd. wel wat zitten switchen tussen de verschillende servers.
Eén van de redenen was dat ik hem op "beste" had staan (België) en inherent aan het systeem is dat ik de Belgische Google news kreeg. Noodgedwongen moet ik hem dus op NL laten staan, want ook Googles zoekresultaten zijn hieraan gerelateerd. Mocht ik Netflix US willen kijken, moet ik echter toch weer schakelen. Maar gelukkig kijk ik weinig Netflix.
 
Er zijn de laatste tijd meerdere mensen met een Vpn die het zelfde probleem hadden.
Dus ik denk (kan het mis hebben) dat het gewoon aan de Vpn ligt.
Je kunt dan beter in jou zoekmachine bijvoorbeeld openen met Google.nl zetten, dan zal hij als het goed is ondanks de Vpn die moeten openen
 
Die staat op https://www.google.nl/ Mss heb ik ergens gezegd dat mijn locatie bepaald mag worden. Bv. voor de lokale weerberichten of zo.
 
Dus dat maakt ook niets uit, hij pakt dan nog de Belgische versie.
Maar de Nederlandse server werkte bij mij altijd het snelst.
 
"Maar de Nederlandse server werkte bij mij altijd het snelst."
Bij mij kiest hij België. Mss omdat ik in het Zuiden woon. Zal ook liggen aan welke servers er gepasseerd moeten worden. Het is immers meestal geen 1 op 1 verbinding.
 
Ik kwam dit nog tegen. Mss vind je dat ook nog interessant:

This implies that the firm may keep an eye on what is happening with each VPN subscription to ensure that it isn’t being used by too many devices/IP addresses at one time. In order to do this kind of analysis, connection logs and IP addresses would need to be stored – at least for a short period of time if not indefinitely. However, later in the EULA, Windscribe states that any data collected about subscribers will not be “personally identifiable”.

I checked the privacy policy and it states that:

xwindscribe-privay-policy-1.png.pagespeed.ic.vjt47WtruX.png


As you can see, Windscribe does delete all connection logs three minutes after a connection to the VPN ends. This means that Windscribe must monitor for potential abuse of the service during sessions (to make sure it isn’t being used by more than one person). This is good news and means that Windscribe is not keeping any data that could later be accessed by the authorities.
 
Bij mij kiest hij België. Mss omdat ik in het Zuiden woon. Zal ook liggen aan welke servers er gepasseerd moeten worden.

Ja dat kan natuurlijk ook nog.
Dan zou de Belgische server dichter bij zijn.
Maar je kunt ook zelf kiezen welke server je neemt en dan wisselt hij daarna niet meer voor de andere. Maar ik weet niet of dit veel scheelt wat betreft de snelheid voor jou?
 
Ik kwam dit nog tegen. Mss vind je dat ook nog interessant:

This implies that the firm may keep an eye on what is happening with each VPN subscription.
Windscribe is not keeping any data that could later be accessed by the authorities.

Dat is zeker interessant om te lezen. Ondanks dat ze geen loggen bijhouden, houden ze je toch in de gaten.
 
"This data expires and is discarded within 3 minutes of session termination"
Hier staat dus volgens mij dat je Windscribe regelmatig moet afsluiten om deze data te wissen.
Omdat je een pc meestal elke dag uit zet hoef je daar geen extra aandacht aan te schenken.
Maandgebruik wordt wél 'n maand lang gelogd maar dat lijkt me geen probleem.
Nu download ik toch weinig, maar mss geef ik mijn zoon wel toegang en die wil wel eens een filmpje kijken. Ik moet daar wel goede afspraken over maken want als we wél te traceren zijn komt de rekening bij mij:(

Ik klikte op @gje en zag dat die zich hier ooit geregistreerd heeft! Ik heb een PM gestuurd maar weet natuurlijk niet of er een antwoord komt want er is blijkbaar geen activiteit.
 
Laatst bewerkt:
Als een herstart voldoende is is het helemaal makkelijk, want er zijn weinig mensen waar hij dag en nacht aan blijft staan.
Dat heb je wel goed om goede afspraken te maken. Zeker als het terug naar jou kan komen.

Ik ben ook benieuwd of je een reactie krijgt.
Maar je kunt altijd zoals je zelf al zei Ziggo benaderen om het op te lossen.
 
Ik hang al een half uur aan de telefoon met Ziggo. De medewerker is vasthoudend en doet zijn best maar mijn vraag is niet gemakkelijk te beantwoorden: "Hoe lang duurt de blokkade als Ziggo mijn smtp blokkeert." De gedachte daarachter is dat als het maar bv, een dag duurt, ik daar wel rekening mee houdt. Ik mail ook niet elke dag. Duurt het langer dan wil ik een andere oplossing maar die zal niet van Ziggo komen. Daarvoor heb ik blijkbaar een "Wizkid" nodig, iemand die wat dieper in de "IP-materie" zit.
Ik hoor net als antwoord dat zij niet kunnen zeggen hoe lang die blokkade duurt, Zal ook wel een policy zijn die ze liever niet aan de grote klok hangen. Ze willen immers niet dat spammers hier op in kunnen spelen.
Mijn zoektocht gaat dus nog even door.
 
Laatst bewerkt:
Ter lering en de vermaak:
Als ik dit lees kan ik dus zowel bij de ISP als de VPN-provider geblokkeerd worden.
"
Hello,

Any VPN provider like us that does not keep logs of user activity on the
VPN must restrict SMTP (outgoing) mail traffic due to rampant SPAM
associated with anonymous VPN services. The alternative is to have many
sites and services block our VPN, which could lead to us going out of
business, OR to keep logs of user activity and hold users responsible
for the SPAM. Neither of these are preferable to us or our customers, so
we choose to restrict SMTP traffic until the proper process has been
completed.

With that said, we white list any and all SMTP servers
that require authentication, or are configured to ensure that relaying
on the server is not possible. We are able to test mail servers for you
to ensure they meet these requirements. If you provide us the server
name of your SMTP server(s) (smtp.gmail.com for example) we will be
happy to test your server and if it passes, we will white list your SMTP
servers, which will allow you to send email again.

In order to
have your SMTP server white listed, please submit a ticket via the
following link:
https://support.privateinternetaccess.com/index.php?/Tickets/Submit

Please
make sure to include your SMTP server's hostname and if you have it, IP
address, so we can whitelist this for you as soon as we can."

Ik denk dat ik er maar aan moet denken mijn VPN even uit te zetten als ik wil mailen. Het kalf begint groter te worden dan de koe
 
Ik denk dat ik er maar aan moet denken mijn VPN even uit te zetten als ik wil mailen. Het kalf begint groter te worden dan de koe

Gelukkig is dat een kleine moeite bij Windschribe.
Dan weet je zeker dat je weinig moeite hoeft te doen om toch te mailen.
Had je niet eerst de gratis versie van Windschribe geprobeerd?
Je hebt altijd voor en tegenstanders, ik kijk altijd wat ik belangrijk vind en wat goed werkt voor mij.
 
"Had je niet eerst de gratis versie van Windschribe geprobeerd?" Die had ik geprobeerd ja maar helemaal niet opgelet om mail te proberen. Het duurde ook even voor ik doorhad dat het Windscribe was die de problemen veroorzaakte
 
Dat maakt het duidelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan