• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

winsysclean of wise disk cleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
926
Waarderingsscore
37
Zo af en toe volg ik de berichten in het subforum 'Hijack This, Virussen en Spyware', Abraham54 maakt regelmatig melding van schoonmaakprogrammaatjes die ik graag uitprobeer. Onlangs kreeg ik een mailtje dat de nieuwste freeware versie van WinSysClean uit was. Niet lang daarvoor had ik Wise Disk Cleaner genstalleerd en met de resultaten daarvan was ik tevreden. Zelf zie ik zo gauw geen verschil in die twee tools, maar klopt dat ook? Doen ze beide zo ongeveer hetzelfde, kwalitatief vergelijkbaar? Ik vraag dat ook omdat laatst iemand vroeg wat een alternatief voor CCleaner zou zijn, als het niet zoveel uitmaakt kan je om het even welke aanraden, maar misschien verdient de n toch de voorkeur boven de ander (?)
 
Gewoon met schijfopruiming kan het al en wat is er zo belangrijk aan het verwijderen van rommel wat een paar 100 mb's opsoepeerd?
Gebruik hier af en toe Ccleaner, werkt iets makkelijk dan schijfopruiming maar belangrijk is het allemaal niet.
Dat het ene progje nu een paar items meer wist, so what, morgen staan ze er weer.

En ik snap die opmerking over "kwaliteit" niet, er wordt gewoon gewist wat is aangevinkt en wat je zelf instelt en als je de prullenbak gebruikt staat het daar in en ben je nog niets opgeschoten met schijfruimte....
 
Wise Disk Cleaner is beter dan de windows Schijfopruimer en biedt daarnaast nog andere mogelijkheden.

Wat betreft WinSysClean, dat tool was jarenlang mijn favoriet.
Maar als na reiniging Office iedere keer gerepareerd moet worden, houdt het op natuurlijk en WDC ruimt vrijwel net zo goed op als WinSysClean, en is gratis.
Voordeel is ook dat het Windows register buiten schot blijft.
 
Dank je, Abraham. Met die WinSysCleaner had ik niet zoveel ervaring, met die Wise Disk Cleaner ook nog niet maar ik heb 'm n keer gebruikt en tot mijn verbazing maakte hij toen 2.3GB vrij, zonder nadelige gevolgen voor de rest van mijn systeem, terwijl ik toch CCleaner zo af en toe z'n werk laat doen. Een blijvertje :))
 
Ik wist al dat je zo iets zou melden!
Want CC laat heel veel zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan