• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Winxp Start Niet Na Installatie Win98

• Onderwerp starter Onderwerp starter hzz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hzz

Gast
Hi, een vriend van me had windows xp op zijn machine geinstalleerd, later heeft zijn zoon windows 98 overheen geinstalleerd. Now start de winsows xp niet meer op. Hij had wat belangrijke applicatie geinstalleerd van zijn werk. Hij had geen backup of image gemaakt van zijn boot partitie.

Is er toch een manier om dit probleem op te lossen?

alvast bedankt.

hmm.. als je wil gaan dualbooten moet je als eerste het oudste besturings systeem installeren.
Naar mijn weten kan je dit zo 1 2 3 niet zomaar oplossen. Windows 98 boot op een hele andere manier dan windows xp..

Wat je zou kunnen proberen is op te starten van de windows XP cd en in de 'recovery console' fixboot in te tikken (geen garantie dat het werkt)
Mocht dit niet werken.. kies dan (ook met het booten van de windows XP cd) tijdens de setup voor 'Repair Windows' (ook geen garantie dat dit werkt)

Als dit allebij niet werkt zou je toch windows XP over de oude installatie moeten installeren

LET OP:
Kies niet voor het formatteren van je partitie, want dan ben je alles kwijt

Kiezen voor de Recovery console

xpupgr_1.png

Kiezen voor Repair windows

xpupgr_3.png

Als je per se meer dan 1 OS op een computer wilt, maak dan minstens EERST aparte partities (trefbaam: "Partition Magic") en stop het 2e systeem in een gescheiden partitie.

Kijk ook goed en nadenkend bij de opties ter installatie.

Naar mijn ervaring zijn er minder foutkansen als je de "laagste" windows-versie eerder op schijf had, om daarna de "hogere" toe te voegen.

Als je in het wilde weg maar raak duwt krijg je al gauw de puzzle die lijkt op het scheiden van gekleurd inzamel-glas n het samenprakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan