• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Winzip larie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kawarobot

Gewaardeerd
Lid geworden
11 feb 2010
Berichten
1.874
Waarderingsscore
4
Hallo,

ik krijg geregeld de melding dat mijn systeem verouderd is.
Dan komt WinZip met de suggestie voor een scan.
Gedaan en 16 verouderde stuurprogramma's.
WinZip kan dat naar eigen zeggen fixen maar dat moet gekocht worden.
Kan ik deze drivers (driver=stuurprogramma?) van het net halen?
En zijn ze dan veilig genoeg?

Groet Robert

---------- Bericht toegevoegd op 19:45 ---------- Vorige bericht was op 19:29 ----------

Ben nu bij 'DriverIdentifier'.
Geeft de lijst met verouderde drivers.
Een driver voor de Trust webcam gedownload en direct een waarschuwing van 'Malware'.
Dit zijn de te updaten programma's;
534586930900d-driveridentifier_update.PNG

Dat zijn er al minder dan bij Winzip.
Ik doe nu niets meer tot er een akkoord gegeven word om eender welk programma te gebruiken.
 
je maakt dus gebruik van de winzip driver updater ....dit is dus weer zo'n malefiede programma ..
het is zelfs zo dat deze elke keer je de pc opstart zal controlleren of de drivers die je gebruikt up2date zijn ....
**het is niet aanbevolen zulke software te gebruiken immers is het ook niet nodig om deze te gaan updaten om de andere dag .
Als je niet wilt dat het opstart: Start-- Uitvoeren -- typ daar msconfig <enter> ---> tabblad Opstarten.
Haal in die lijst het vinkje weg voor de Winzip Driver Updater.
 
In de lijst geen Winzip.

---------- Bericht toegevoegd op 20:48 ---------- Vorige bericht was op 20:47 ----------

In 'programma verwijderen of wijzigen' ook niet

---------- Bericht toegevoegd op 20:50 ---------- Vorige bericht was op 20:48 ----------

Dat Winzip word gestart als ik op de melding 'computer niet optimaal' klik.
 
sorry kerel ik begrijp totaal niet wat je nu bedoeld !!
 
Wat ik denk is dat Robert adware heeft met de melding dat de computer "niet optimaal werkt" en.dergelijke.

Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
 
Als je computer goed werkt, is er geen enkele noodzaak tot upgraden van drivers.

Met soort programma's krijg je vaak foute of incomplete drivers op je systeem. Geregeld installeren ze ook allerlei adware.

Het enige programma wat een beetje redelijk werkt, is slimdrivers.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php

Maar zoals gezegd, als je systeem goed werkt, bespaar je de moeite en de mogelijke ergernis, als het mis gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
U schrijft dat ik gebruik maak van de winzip driver updater en geeft een beschrijving hoe dit te verwijderen.
In die lijst komt Winzip niet voor zodat ik niets met het vinkje kan doen.
Heb ook gekeken in 'configuratiescherm-programma verwijderen' en ook daar geen Winzip.
Dan schrijf ik hoe dat winzip tevoorschijn komt.
 
best dat je dan een topic aanmaakt in het hijackthis gedeelde want dit laat mij vermoeden dat dit zonder je medeweten op je pc is terecht gekomen ..
wat dus duidelijk wijst op een besmetting !
 
@ OB1; inderdaad ende correct :wink:
@ Emi;Ik plaats mijn vragen het liefst in 'algemeen' omdat ik niet exact weet in welke categorie iets past.
En Abraham54 me dan wel naar het juiste forum verplaatst :wink:
@ Weballey;de laptop werkt naar behoren.Wanneer het niet goed werkt komt er vanzelf een vraag.
Heb nog niet zo lang geleden met Abraham54 malware verwijderd, Emet en Hitmanpro genstalleerd.
Wat mij deed denken dat de waarschuwing dat mijn computer niet optimaal werkt van n dezer sites was.
Het 'Driveridentifier' gaat er ook af.
 
Download SystemLook.exe voor 32-bit- dan wel 64-bit Windows
  • Download het bestand naar het Bureaublad.

SystemLook.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start SystemLook.exe middels dubbelklik op de snelkoppeling.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: start SystemLook.exe middels rechtsklik op de snelkoppeling en dan kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:
Code:
[color=#0000FF][SIZE="4"]:filefind
WinZip
:folderfind
WinZip[/SIZE][/color]
  • Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
  • Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
  • Post de inhoud van dit logbestand.
 
Zou dat na twee jaar nog niet opgelost zijn? ;)
 
Ja, dat blijft maar doorgaan, dat soort troep. Driver updaters, system optimizers, registercleaners, software updaters, wat niet al. En praktisch het enige wat ze doen is je eindeloos lastig vallen en je systeem om zeep helpen. Maar zolang er mensen gek genoeg zijn om ervoor te betalen, zal het ook wel niet veranderen.
 
Veel wordt hier zelfs geadviseerd om te gebruiken, blijf het vreemd vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan