• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WireShark localhost

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvaMarissa

Nieuw lid
Lid geworden
29 jan 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hi!

Ik ben sinds kort begonnen met de opleiding Cyber Security. Het is mijn eerste stap in de cyber wereld dus graag nog niet te gek doen/reageren.
Ik heb nu met een opgave bezig dat ik WireShark moet gaan gebruiken. Hierin wordt gevraagd deze te downloaden en dubbel te klikken op Wi-Fi: eno om het dataverkeer tussen mijn pc en het internet te scannen. Als eerste heb ik alleen Wi-Fi staan , dus zonder eno erachter, waarvan ik uitga dat dit dan de juiste is. Ik kan dan ook TCP uitklappen en Flags.

Vervolgens wordt er gevraagd om het dataverkeer tussen mijn pc en mijn localhost te scannen en dat dit kan via Loopback: IoO kan. Ik heb ook deze optie er niet tussen staan, alleen NpCap Loopback Adapter en Adapter for loopback traffic capture. Als ik op 1 van beide klik komt er ook niets in beeld verder.

Vervolgens wordt er weer gevraagd om het data verkeer tussen mijn laptop en google.com te scannen alleen vraag ik mij dan af hoe ik dit doe. Hoe weet ik dat ik een scan maak specifiek op het dataverkeer tussen mijn laptop en google.com. Waar zie ik dit aan of kan ik dit aan zien?

Als iemand mij zou willen helpen of een uitleg heeft, dan graag !
Ik heb als bijlage toegevoegd wat ik dus zie
 

Bijlagen

  • screenshot.png
    screenshot.png
    61,5 KB · Weergaven: 7
Hoi,

Als eerste welkom op dit forum.

Ik heb het gemaakte topic op de juiste plek gezet.

Wat betreft je vraag, daar heb ik niet direct een antwoord op. daar zal ik echt even in moeten duiken. We heb ik op de website: Wireshark · Go Deep. tutorials en documentatie gezien waar een deel van je vragen nader wordt uitgelegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan