• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wiskundig programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

happylex

Junior lid
Lid geworden
16 mrt 2009
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik maak mijn wiskundige- en simulatieprogramma's nu in matlab, maar ik ben niet altijd even tevreden over de GUI die je daarin kunt bouwen en het compileren.
Wie weet er een goed alternatief om mijn modellen in te programmeren?

Ik zou graag:
-Simpel matrix- en vector berekeningen kunnen doen
-Een grafische interface willen maken met eenvoudig te programmeren grafieken
-Verschillende soorten ODE solvers tot mijn beschikking willen hebben
-Makkelijk exporteren naar MS Excel, Acces etc.
-Delen van modellen in aparte bestanden kunnen toevoegen of verwisselen
(zoals bijvoorbeeld een lineaire veer, een elastovisceuse veer en een tijdsvarierende veer)

De voordelen die ik zowiezo hoop te krijgen zijn een beter te programmeren GUI (activeX etc.) en betere compabiliteit.

Groeten,

Mischien kan je eens kijken naar Java.
Er is een MatLab / Java interface. Heb er zelf geen ervaring mee maar met google kan vast verder helpen.

succes

Beste P Dekker,

Ik heb snel gevonden wat jij bedoelt:
http://www.mathworks.com/products/javabuilder/

Ik heb het in de afgelopen 2 dagen geprobeerd, maar het lijkt helaas zo te zijn dat ik een aantal nadelen van Matlab hiermee niet kwijt raak, maar ik geef het nog niet op.

Bedankt voor je reactie!!

Edit: Een groot nadeel bij deze builder vind ik dat een fout in matlab niet alleen een piep geeft, maar ook gelijk je programma volledig afsluit. Een programma dat draait in matlab blijft tenminste nog draaien als de fout niet te fataal is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan