• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Word bestand opslaan als pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThAdMa

Junior lid
Lid geworden
18 mei 2021
Berichten
78
Waarderingsscore
6
In een Word file (word 2019) heb ik een .xls-file ingevoegd.
Door hierop te dubbel klikken wordt deze excel-file geopend.
Dit Word bestand heb ik opgeslagen als een pdf-file.
Als ik in deze file de excel-file wil openen dan wordt dit als een afbeelding weergegeven en wordt er dus niets geopend.
Is dit op te lossen?
 
Op zich niet geheel vreemd omdat een .pdf een bestand is dat door de meeste software probleemloos kan worden gelezen omdat het een 'wereld'-standaard is. Sommigen noemen het zelfs een foto die van het oorspronkelijke bestand wordt gemaakt. Als het een Word of een Excelbestand zou zijn waarin alle functionaliteiten van die software beschikbaar zou zijn, zouden we geen Word en / of Excel meer nodig hebben.

Er zijn echter bypasses : PDF converteren naar Excel bestanden | Adobe Acrobat (Nederland)
 
Er is een mogelijkheid om een excelbestand in een PDF te openen via een klik op een knopje (of eventueel een klik op het excel plaatje)
Als ik je vraag goed heb begrepen is dit wat je wilt bereiken.
Die code kan ik wel opsnorren voor jou (dit is java voor Acrobat)
Echter,je moet beschikken over Adobe Acrobat om de code in te voegen.
Ik kan het niet meer doen of testen want sinds mijn pensioen heb ik geen Adobe Acrobat meer.
En een tweede zaak is (logisch) het Excelbestand moet op de pc staan waar de PDF staat.
 
Dit zijn toch niet de oplossingen die ik zoek.
Ik blijf toch maar met het Word-bestand werken zonder conversie naar pdf.
 
Om een PDF te bewerken heb je echt speciale software nodig. Zoals hier al aangegeven is PDF echt ontwikkeld om overal eenvoudig te openen.
 
Oke, begrepen
 
je kan ook een hyperlink invoegen naar het bestand in word
de link waar je op klikt kan tekst maar ook een afbeelding.
als je het excel werkblad als afbeelding invoegt en hier een hyperlink aanhangt naar het online geplaatste bestand exporteerd word dit gewoon mee naar de pdf daar heb je verder geen extra software nodig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan