• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Word - bij volgetypte pagina verdwijnt tekst onder uit beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud Muschter

Junior lid
Lid geworden
7 dec 2013
Berichten
55
Waarderingsscore
6
Beste mensen,

Wanneer ik in Word een tekst typ en op de laatste regel op het scherm aankom en verder typ, verdwijnt die tekst onder uit beeld. Ik moet dan met de neergaande pijltjestoets scrollen, zodat ik weer in beeld krijg waar mijn tekst verder gaat.
Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat bij het volmaken van de laatste regel op het scherm, de tekst uit zichzelf steeds een regel naar boven schuift, zodat het typen zichtbaar blijft? Dank bij voorbaat voor een reactie. :)
 
gaat bij mij standaard
kan me niet herinderen dat oot ingesteld te hebben.

welke versie van office heb je in gebruik?
 
gaat bij mij standaard
kan me niet herinderen dat oot ingesteld te hebben.

welke versie van office heb je in gebruik?
Het betreft Office voor Thuisgebruik en Studenten 2021. Ondertussen ga ik nog een keer alle instellingen langslopen (en dat zijn er nogal wat).
 
Nadere informatie: Wanneer de tekstpagina op normale grootte op het scherm staat, wordt na het intypen van de laatste tekstregel het scherm wel degelijk opgehoogd, merkte ik. Wanneer je dus dóór blijft typen, blijft ook de laatste regel steeds in beeld.
Het verschijnsel dat die laatste regel en daarna nog ingetypte regels onder uit beeld verdwijnen, treedt alleen op, wanneer ik met twee documenten werk. In de bovenste horizontale helft heb ik dan bijvoorbeeld een pdf-bestand geopend, en in de onderste helft werk ik in een Worddocument.
Het lijkt dus eerder een kwestie te zijn die met de structuur van Word te maken heeft, dan met mijn besturingssysteem.
 
is het venster met wordt dan soms gedeeltelijk buiten je scherm.
zo ja pas de grote van je venster dan eens aan.
 
Het probleem is opgelost. In de bovenste schermhelft stond het pdf-bestand, en in de onderste helft stond het Wordbestand. Ik heb dit omgedraaid, dus Word staat nu bovenaan. Als ik dan de laatste regel heb volgetypt, schuift het beeld een regel naar boven, zodat alles leesbaar blijft. Veel dank voor het meedenken!
 
ik denk dat de onderkant van het venster niet zichtbaar was op je scherm
Op die manier heb ik jouw probleem ook

fijn dat het opgelost is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan