• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

word opmaak kwijt bij invoegen uit excel als afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

boertje125

Enthousiast
Lid geworden
19 jul 2005
Berichten
2.132
Waarderingsscore
95
De laatste tijd raken wij op kantoor regelmatig de complete opmaak van een document kwijt als er een stukje uit excel wordt geplakt (ook als dit als afbeelding gebeurd)

Wij hebben de meest recente update van office 365

Zij er meer mensen die hier last van hebben en heeft iemand het opgelost?
 
Dit kan verschillende oorzaken hebben, kan je een voorbeeldje posten van zo'n word bestand waar het fout gaat, en een excel voorbeeldje waar je gegevens vandaan haalt.
(zonder privacy gevoelige gegeven,of op zijn minst een paar schermafdrukken met voor en na,toen de opmaak nog goed was en toen de opmaak naar de vaantjes was.
 
zal de volgende keer een paar afdrukken maken.
document delen kan eigenlijk niet daar zit onze bedrijft-stijl in

maar het komt er op neer dat De hoofdstukken en de paragrafen die we met een stijl maken weer gewoon tekst worden
en de gekoppelde inhoudsopgave dan weer leeg is.
de stijlen zitten nog wel in het document als je ze allemaal opnieuw aanpast funtioneerdt het document weer zoals het hoord
 
De laatste tijd raken wij op kantoor regelmatig de complete opmaak van een document kwijt als er een stukje uit excel wordt geplakt (ook als dit als afbeelding gebeurd)

Wij hebben de meest recente update van office 365

Zij er meer mensen die hier last van hebben en heeft iemand het opgelost?
Zeker (althans als ik het goed begrijp).

Als je iets kopieert en plakt op de 'normale (default)' manier kopieer je de opmaak mee. In normaal Nederlands kopieer je dus het lettertype e.d. mee.

Dit zorgt soms voor gekke verschijnselen welke voorkomen kunnen worden door de optie "keep text only" te gebruiken.
 

Bijlagen

  • keeptextonly.jpg
    keeptextonly.jpg
    19,4 KB · Weergaven: 5
Reinier bedankt voor je reactie maar dat is niet wat ik bedoel.
Het gaat niet om wat er is geplakt uit excel .

Het gaat er om dat de opmaak van het hele document door de plakactie wordt beschadigd.
op zich werk undo en soms blijft het document de tweede keer wel heel.
(maar niet altijd)

En als het te lang duurt voor dat je het in de gaten hebt is undo eigenlijk ook geen optie meer
 

@nlreiniernl

Lijkt mij sterk dat jou suggestie het probleem zal oplossen, TS spreekt dat hetzelfde ook gebeurd met een afbeelding.
Ik heb een vermoeden waar het aan ligt, ik wacht echter op een schermafdruk van boertje.
 
Berichten blijkbaar gekruist.
In afwachting kan boertje hier naar kijken en daar eventueel aanpassingen doorvoeren en zien of er verbeteringen optreden.
Voor de rest blijft het koffiedik kijken,de nodige info komt er maar niet.
Is het op één computer,is het een bepaald document? (stijl)


boertje.jpg
 
Hoi Jack, het is niet iets dat ik op commando kan oproepen.
het gaat meestal goed
Het zijn een stuk op 10 systemen het sjabloon is wel het zelfde bestand.
het lijkt of de opmaak 2 vakjes verschuif

boven is een beschadigd document
onder heb ik de opmaak weer hersteld van de koppen
de speciale tekens staan aan
ik zie niets bijzonders in het beschadigde document maar zal mijn instellingen oop nog even posten


1625493377187.png

1625493536202.png
 
mischien belangrijk de stijlen zijn gebaseerd op kop 1 ,2 enz om ze in de inhoudsopgave etc te kunnen krijgen met geheel eigen stijlen werkt dit op een of andere manier niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan