• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Word verandert in tekst in willekeurige regels de lettergrootte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud Muschter

Junior lid
Lid geworden
7 dec 2013
Berichten
55
Waarderingsscore
6
Beste mensen,

In Word (Office voor Thuisgebruik en Studenten, vs. 2021) worden in een tekst soms regels omgezet in een kleiner lettertype. Standaard werk ik met Times New Roman 11 pt.
Ik had een schermprint gemaakt om dit te laten zien, maar als ik die open, staan daar vreemd genoeg alle zinnen op de juiste wijze in 11 pt, dus helaas hier geen zichtbare demonstratie van het fenomeen.
Wanneer ik nu in zo'n verkleinde zin één letter weghaal en weer invoeg, staat de hele zin weer correct in 11 pt.
Maar wanneer ik nog eens door de pagina ben gescrolled, is de kans groot dat dezelfde regel opnieuw in een kleiner lettertype is komen te staan.
Hebben jullie enig idee wat dit kan veroorzaken?

vr. gr.
 
En als je het document afdrukt is het dan wel goed??
Ik vermoed namelijk dat je meer richting videokaart/drivers/instellingen moet gaan zoeken.
 
is de kans groot dat dezelfde regel opnieuw in een kleiner lettertype is komen te staan.
Maar geeft hij dat boven in de statusbalk dan ook aan als zijnde een kleinere font-grootte (bijv. 10 punt) of blijft dat hetzelfde en ziet het er alleen kleiner uit?

Want als boven alles hetzelfde blijft in de instelling, maar het ziet er alleen kleiner uit, dan moet je het in @maestro12 advies gaan zoeken.
 
je uitgangspunt is een leeg document waar geen opmaak fratsen in zitten?
heb je de tekst wel eens doorgenomen met alle opmaakcode zichtbaar?
 
En als je het document afdrukt is het dan wel goed??
Ik vermoed namelijk dat je meer richting videokaart/drivers/instellingen moet gaan zoeken.
Goede vraag, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik werk veel met documenten van minstens 100 pagina's (vertalingen), en die worden niet geprint, maar opgeslagen. Zal een keer zo'n pagina printen om te kijken wat er dan gebeurt.
 
je uitgangspunt is een leeg document waar geen opmaak fratsen in zitten?
heb je de tekst wel eens doorgenomen met alle opmaakcode zichtbaar?
Vaak gebruik ik een eerder doc als basis voor een nieuw doc, omdat er bepaalde standaardindelingen in zitten die ik wil bewaren voor elk nieuw doc. Te denken valt aan legenda, hoofdstukindelingen, voorwoordpagina, bronvermelding, etc. De rest van het oude doc verwijder ik dan, en hou een soort matrijs over voor een nieuw document.
Ik zal bij de eerstvolgende gelegenheid een volledig nieuw doc. maken en kijken wat er dan gebeurt.
 
Maar geeft hij dat boven in de statusbalk dan ook aan als zijnde een kleinere font-grootte (bijv. 10 punt) of blijft dat hetzelfde en ziet het er alleen kleiner uit?

Want als boven alles hetzelfde blijft in de instelling, maar het ziet er alleen kleiner uit, dan moet je het in @maestro12 advies gaan zoeken.
Zal ik op gaan letten.
 
Ik weet bijna zeker dat die opmaak gewoon in het document zit.
zet de opmaakcode op zichtbaar zoek op waar het mis gaat en verwijder deze.

maak een sjabloon voor je documenten dan hoeft je maar 1 keer de basis te maken.
je kan er een oud document voor gebruiken maar vanaf 0 beginnen geeft meestal een beter resultaat
 
Ik weet bijna zeker dat die opmaak gewoon in het document zit.
zet de opmaakcode op zichtbaar zoek op waar het mis gaat en verwijder deze.

maak een sjabloon voor je documenten dan hoeft je maar 1 keer de basis te maken.
je kan er een oud document voor gebruiken maar vanaf 0 beginnen geeft meestal een beter resultaat
Er blijken geen codes in te zitten. Er kan niets verwijderd worden. Maar in elk geval zal ik voortaan wel een sjabloon maken en vanaf 0 beginnen.
Dank, en allen wens ik een goed 2023 toe.
 
Het kan ook nog zijn dat voorbeeld weergaven aanstaat.
als je je muis en over je stijlen beweegt wordt de tekst waar je cursor staat
dan in die opmaak getoond zonder echt aangepast te worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan