• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

wordpress en XAMPP

Status
Niet open voor verdere reacties.

herman0002

Junior lid
Lid geworden
22 jan 2017
Berichten
76
Waarderingsscore
0
geacht forum,


graag zou ik willen weten hoe je wordpress moet installeren, ik heb hem goed gedownload, maar nog niet geinstalleerd. er staan wel 2 bestandsmappen met de naam wp-admin en wp-content.
maar ik weet niet welke ik moet hebben, en welke file ik daar weer voor moet hebben om hem te installeren. nu heb ik ook XAMPP die heb ik wel geinstalleerd, maar ik weet nog niet goed hoe ik daar mee moet werken om samen met wordpress websites te gaaan maken.
ik zou het graag willen leren, dus ik hoop op dit forum dat iemand mijn zou kunnen en willen helpen, dat zou heel erg mooi vinden.

alvast vriendelijk dank

Groet Herman
 
W.b. XAMPP zou ik je deze handleiding aanraden:

How to run an HTML/PHP website on Localhost

Vergeet niet C:\xampp\php\ toe te voegen aan de Omgevingsvariabelen>PATH van Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem\Geavanceerde systeeminstellingen.

Ook moet minimaal Apache worden gestart in XAMPP Control Panel.

Ik heb XAMMP net getest met een php bestand. Werkt perfect! VS Code heb ik gebruikt als editor voor php. Maar kan net zo goed voor HTML/CSS.

Bij starten van de server op localhost:8000 er op letten dat je dit (bijv. binnen VS Code) in een Command Prompt typt, en niet bijvoorbeeld in een Powershell prompt.
 
Er zijn goede video's te vinden die het aan je uitleggen:
 
Bij welke hoster zit je ?

De meeste hosting providers hebben dit kant en klaar zitten in een Direct Admin omgeving (helemaal onderin staat het )

Bij CP panel zit het ook ingebouwd, maar waar dit zit weet ik niet.

Weet niet of het ook bij Plesk erin zit.

En als het erin zit is het ongeveer 1 klik op de knop en de gevraagde gegevens invoer en verder vullen naar wens,
 
Ik heb de video die @Rubensky plaatste, gisteren uitgevoerd. Het leidde niet tot het gewenste resultaat, en ook zijn sommige dingen overbodig. Ik heb naar aanleiding van deze video uiteindelijk toch een oplossing gevonden. Dus toch nog bedankt @Rubensky!

Ga naar:

Download XAMPP

Hier vanaf XAMPP versie 7.4.27 / PHP 7.4.27 downloaden, niet de nieuwste dus!

Installeren. Niet Bitnami Wordpress installeren!

XAMPP Control Panel starten. Apache en MySQL starten.

Ga nu naar http://localhost/dashboard/ en klik rechtsboven op phpMyAdmin. Maak in phpMyAdmin een nieuwe database aan met de naam wordpress.

Ga naar Blog Tool, Publishing Platform, and CMS - WordPress.org en download de nieuwste wordpress. Unzip en kopieer daarna de map wordpress naar C:\xampp\htdocs\.

Ga naar http://localhost/wordpress en voer als databasenaam in wordpress, als username root, leeg wachtwoord en als database host localhost. Klik daarna op Submit. Als het goed is kun je dan inloggen en Wordpress configureren.
 
Mooi. Nu hopen dat de topic starter daar ook wat aan heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan