• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wordpress error 403

Zeebag

Nieuw lid
Lid geworden
14 dec 2023
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik beheer een Wordpress website (vinylhuis.nl), en als ik iets wil bewerken, krijg ik error 403 (forbidden)

Er bleek malware in de website te zitten.

De website gedownload, en een scan gedaan, besmette bestanden verwijderd.

In de zoekresultaten (google) en scans van sucuri, zou de site schoon zijn. Maar helaas.

Via sftp heb ik mappen en bestanden volledig toegangsrechten gegeven.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Ik ben zelf niet thuis in Wordpress, maar het schijnt belangrijk te zijn om het wel up to date te houden. Aangezien Wordpress heel veel word gebruikt is het een interessant platform voor hackers om daarin binnen zien te komen. Een verouderde versie kan dus een open deur voor hun zijn.
Ik neem aan dat jij jouw site bij een hostingprovider hebt staan. Kan jij zien of er daar door een onbekende is ingelogd? Want indien jouw inloggegevens zijn gelekt (bijvoorbeeld door overal dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord te gebruiken) is het mogelijk dan onbevoegden gewoon in kunnen loggen.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan