• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WordPress wp-admin laadt niet na inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiaRa

Gevestigd lid
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
301
Waarderingsscore
0
Ik heb een vervelend probleem bij een website.
Als ik naar mijn-website.nl/wp-login.php ga dan krijg ik keurig het inlogscherm te zien.
Ik vul daar dan mijn gegevens in, je ziet de pagina denken door dat ronddraaiende cirkeltje bovenin de browser, en vervolgens wordt de pagina ververst en heb ik weer dezelfde pagina voor m'n neus waar de loginvelden weer blanco zijn. Hij zou eigenlijk /wp-admin moeten laden, maar dat gebeurd niet.

Als ik bij de login gegevens bewust verkeerde gegevens invul, dan krijg ik wel keurig een foutmelding te zien dat de gegevens niet kloppen, maar als ik dus de juiste gegevens invul, dan ververst het scherm zonder dat er iets gebeurd.

Ik heb geprobeerd om de plugins-map te hernoemen zodat alle plugins uitgeschakeld werden; helaas geen resultaat.
Ik heb de file wp-login.php verwijderd en een nieuwe versie daarvan gepload van een verse download van WordPress; ook geen resultaat.
Ik heb ook geprobeerd om het thema te deactiveren door die map te hernoemen zodat hij teruggaat naar twenty sixteen, maar ook dat werkte niet.

Ik zie geen vreemde files staan in de ftp wat erop zou kunnen duiden dat de site gehackt is ofzo.

De voorkant van de website doet het verder helemaal normaal.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn of tips die ik kan proberen om dit probleem op te lossen?
Ik ben een beetje ten einde raad...
 
Kan je via de hosting van je website nog wel bij de database komen? Dit klinkt namelijk als het niet goed connectie kunnen maken met de database en zodoende de gegevens niet controleren.

Als het goed is moet je de database achter Wordpress "los" kunnen benaderen.
 
Ja, ik kan nog wel bij de database komen.
Kan ik daar iets onderzoeken of er iets mis gaat?
 
Heb je mogelijk eerder een firewall in jouw WP-site genstalleerd?
 
Je zou eens kunnen controleren of de gebruiker nog in de database aanwezig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan