• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WordStar naar Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

EtB

Nieuw lid
Lid geworden
19 feb 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik wil WordStar-documenten overzetten naar Word (versie van WordStar is mij nog niet bekend, maar dat maakt denk ik voor deze vraag niet heel veel uit, aangezien WordStar al redelijk antiek is). Heeft iemand hiervoor tips? Ik houd me van harte aanbevolen.
 
Welke Windows en Office versie gebruik jij?
Want als ik dit lees dan zou het voor Windows 7 en hoger en voor Office 2007 en hoger niet werken.

In Dec 2003 Microsoft stated that the file converter packs for all versions of Office prior to Office 2003 had been discontinued and were no longer available. The Office 2003 Converter Pack did not list a WordStar filter, and this has been the case ever since.

However, all is not lost. The WordStar converter from the Office 97, 2000, and XP Converter Pack is still available from Microsoft's ftp site, and in the downloads section of the WordStar Resource Site

Meer leesvoer.
 
Zou Open Office of Libre Office een optie zijn. Dan kun je van daaruit naar Word.
 
Ik werk zelf met Word 2007. Met welke versie de persoon werkt die de WordStar-bestanden wil omzetten, weet ik nog niet. Dit ga ik dinsdag bekijken. Voor nu alvast bedankt voor jullie imput. Helaas lijkt de WordStar Resource Site die genoemd wordt, helaas niet meer actief. Ik ken WordStar zelf niet, ik zal binnenkort eens even kijken of ik via een "opslaan als"-optie iets bereiken kan.
 
Je bent er van op de hoogte dat Office 2007 niet meer wordt ondersteunt en dus een veiligheid risico kan zijn?

Mogelijk omdat het programma al te oud is, dat de site er daarom uit ligt.
Hopelijk kun je het voor de persoon nog in orde maken.
 
Ik ben niet op de hoogte van het bestaan van WordStar, maar behalve Open - en LibreOffice kan mss FreeOffice een mogelijkheid zijn voor je vraag.
 
Ik las dit topic en dacht, misschien dat ik meer kom te weten.
WordStar voor Windows is een DOS-programma voor Windows 1, 2 en 3.

In de oude tijd had Microsoft voor Office 97, Officce 2000 en 2001 converteer software voor de import van WordStar bestanden.
Mogelijk dat die nog via ftp zijn te downloaden....

Bronnen:

 
Mogelijk is dit iets?
wpe80194.gif
WordStar (for DOS) converter for Word - 117kb
 
@wifoyir215 - mooi gevonden.
Maar je moet volgens mij wel een passende MS Office versie hebben voor één van de vier aangeboden WordStar (for DOS) converters voor Word!

Ergo van oud tot jonger: Word 97, Word 2000, Word 2002 of Word 2003.
 
schijnbaar heeft de kennis van de ts wordstar nog in gebruik.
zo ja dan zou ik opslaan als txt of rtf gebruiken en anders mischien gewoon copypast naar notepad en dan als txt opslaan

opmaak ben je dan wel kwijt
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Mijn kennis draait op dit moment WordStar via vDosPlus. Hij lijkt zich hier nog steeds verrassend goed mee te redden. We laten dit gewoon nog even zo.
 
Bedankt voor de terugkoppeling!
 
Ik weet niet of dit nog iets toevoegt:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan