• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies WPS virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HeinRich

Gevestigd lid
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
371
Waarderingsscore
2
Goedemiddag Abraham,

Kan ik nog een keer een beroep op je doen met het volgende probleem. Begin deze week heb ik WPS Office op mijn pc gezet en sindsdien krijg ik wat problemen Microsoft Office 365 heb ik er ook op staan. Intussen heb ik WPS weer verwijderd, waarna er wat rare dingen zich voordeden in Word. Ik heb getracht een herstelpunt terug te zetten maar dit is mislukt. Hoe kan dit worden opgelost?
Gr. Henk
 
Sorry Lange Pier... des te meer helpers des te beter natuurlijk.
De bedoeling was om WPS tijdelijk te installeren om te proberen of ik daarin een powerpoint presentatie zou kunnen draaien (Kan inderdaad zonder problemen)

Ik kom via apps en onderdelen in Mijn office. Daar heb ik 2 mogelijkheden: Verwijderen en geavanceerde opties. Via de laatste kom ik terecht in in een menu met o.a. herstel. Deze heb ik gebruikt. Hij draait heel even en geeft dan een vinkje. Ook opnieuw instellen gedaan en ook een vinkje.
Moet dit voldoende zijn?

Ik blijf het overigens vreemd vinden dat: een herstelpunt terugzetten mislukt met een foutmelding.
 
Wil je soms naast dat Office 365 pakket inclusief cloud een rechttoe aan office pakket hebben?
En heeft de link van Lange Pier geholpen 365 weer op het rechte pad te krijgen?
 
Nee dat was tijdelijk. Wps is er al weer af. Ik heb de herstelmogelijkheden Office 365 op aanraden van Lange Pier toegepast.
Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar herstelpunt terugzetten loopt fout.
Windows 10 versie 1803.
 
Laat dagelijks een incrementele back-up per dag maken door b.v. Aomei op een andere schijf waar Windows op staat en je kunt altijd de image terug zetten via de aangemaakte USB stick voor Aomei.
https://www.aomeitech.com/aomei-backupper.html

Herstelpunten zijn wel vaker corrupt in W10 en niet echt te vertrouwen.
 
Zal ik doen.
Bedankt voor jullie hulp.
 
Aomei geeft een foutmelding (zie bijlage).
Zijn er nog alternatieven?
 

Bijlagen

  • 2018-08-01.png
    2018-08-01.png
    187,9 KB · Weergaven: 8
Indien jij Power Points via een ander office pakket wil afspelen of blijven afspelen, dan is Free Office 2018 een heel fijn alternatief: https://www.********.nl/threads/softmakers-nieuwe-en-gratis-versie-office-2018.6036/
 
WPS office is een gratis kantoorpakket dat compatibel is met MS Office of Office 365.
Libre Office is ook een gratis kantoorpakket dat compatibel is met MS Office of Office 365.
Met compatibel zijn betekent , als iemand jou een Word document via e-mail bezorgd , jij dit kan openen met LibreOffice Writer als je het kantoorpakket LibreOffice hebt geïnstalleerd staan , en daarom niet hoeft Office 365 of andere MS Office versie hoeft aan te kopen .
LibreOffice is vrije software .
Die error is gewoon een foutmelding dat je geen verbinding kan maken met de Office 365 cloud server .
 
Free Officce 2018 is qua omvang in Windows vele malen kleiner dan Libre Office waar alle pakketten van geïnstalleerd worden en dat laatste om op simpele wijze Power Point bestanden te kunnen afspelen is dan echt teveel van het goede.

Voor de ongelovigen: Free Office 2018 is een perfect pakket en volledig compatibel met de moderne MS bestanden.
 
Waarom niet gewoon PowerPoints afspelen met de gratis Microsoft PowerPoint Viewer?

Deze wordt ook nog eens regelmatig ge-update via de normale Windows updates.
 
Microsoft heeft een tijdje geleden de ondersteuning van de powerpoint viewer gestopt .
 
Hallo Swaken,

Zeer kort geleden kreeg ik nog een update..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan