• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Xampp installeert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cassandra1988

Junior lid
Lid geworden
27 dec 2017
Berichten
32
Waarderingsscore
1
Omdat ik een wordpress cursus ga doen moet ik XAMPP installeren op mijn MAC. Het lukt me prima om het programma te downloaden, alleen niet om het te installeren.

Wanneer ik het gedownload heb zou het volgens de instructievideo's een DMG file moeten zijn. Als ik daarop dubbelklik zou ik in de installatie-wizard moeten komen. Ik zie dan in de instructievideo's Bitnami? Maar op mijn MAC gebeurt dat niet.

Alleen is het geen DMB file, de extensie is .app En als ik op het icoontje klik kom in niet in een installatie wizard, maar opent er alleen een schermpje met 5 menu-tjes:
* General (daar kan ik bijv. op start + stop klikken en op open application (maar als ik dat doe kom ik op een of andere website, niet in een programma)
* Services, waar oa MYSQL instaat (maar die kan ik niet aanklikken)
* Network, daar staat iets bij van define forwarding post between host and stack
* Volumes, daar staat bij manage the stack exported data volumes
* Log, daar staat bij dat "stack succesfully started"

Geen idee wat dat allemaal is, maar niet de applicatie. Die zie ik ook niet in Finder of in mijn Launchpad.

Iemand een idee wat er mis gaat en hoe ik XAMPP alsnog kan installeren?
 
Goedemorgen,

Ik neem aan dat je de Mac versie hebt gekozen?
Van welke site hebt jij dit gedownload?
Download XAMPP
 
Hallo Aarie,

Ik heb de mac versie gedownload. En heb deze site gebruikt:XAMPP Installers and Downloads for Apache Friends

Inmiddels begrijp ik wel dat hetgeen ik zie de Control Panel is. Ik kan daar het een en ander aanzetten. Maar hij is dus niet geinstalleerd.

In de instructievideo kun je na installatie in je verkenner ook allemaal files zien, oa waarin je gaat werken. Maar ik zie niks. Alleen dat icoontje, maar als ik daarop klik start alleen de control panel, verder kan ik daar niets mee, er zit ook verder niets onder.
 
Ik gebruik zelf geen Mac, maar heeft jou Mac een firewall?
Antivirus is niet nodig bij een Mac toch?

Het zou kunnen dat of de download niet goed is gegaan of dat jou firewall of beveiliging dingen tegenhoudt.
Waardoor het niet lukt.
Welke versie van XAMPP heb jij gedownload?
Want ik mijn link in mijn eerste bericht zie je verschillende versies staan.
 
Geen idee of mijn mac iets van een firewall heeft. Kan even kijken naar de beveiliging. Maar andere dingen installeren is nooit een probleem geweest.
Ik heb die 7.2.0 op de pagina die ik hierboven heb neergezet gedownload.
 
Wanneer ik binnenkort weer lokaal ga beginnen - gebruik ik daarvoor niet XAMPPS maar AMPPS

AMPPS
is er Windows, MAC-OS en Linux.

Als AMPPS is opgestart klik je op het huisje in en dan start jouwwebbrowser naar een lokaal adres en zie je allemaal toepassing die je kan installererm in AMPPS.

Ampps.png


Bij blogs in de lijst vind je dan ook WordPress.

WAMP, MAMP and LAMP Stack : Install PHP, Apache, Perl, MySQL - Downloads
 
Geen idee of mijn mac iets van een firewall heeft. Kan even kijken naar de beveiliging. Maar andere dingen installeren is nooit een probleem geweest.
Ik heb die 7.2.0 op de pagina die ik hierboven heb neergezet gedownload.

Welke versie draait jou Mac op?
Want dit heeft hij nodig om te kunnen werken -> Mac OS X 10.6 or later.
 
Even niet gereageerd, maar ik heb het probleem opgelost. Ik had een versie gedownload waar VM bijstond. En dat lukte dus niet. Nu een versie zonder VM gedownload en die werkt wel.
 
Mooi dat je het werkend hebt gekregen en dat je het hier nog even terugkoppeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan