• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Xbox one s controller Bluetooth probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basgo355

Gevestigd lid
Lid geworden
23 mrt 2014
Berichten
268
Waarderingsscore
0
Goed dit probleem gaat lastig uit te leggen zijn omdat ik geen afbeeldingen of video's heb, maar ik ga mijn best doen.

Een halfjaar terug heb ik een Xbox one S controller gekocht voor mijn pc. Mijn oude Xbox controller was alleen bedraad en die kabel ging steeds kapot, vandaar dat ik een draadloze controller wilde. Ik gebruik de controller voornamelijk voor Rocket League. In mijn pc zit geen bluetooth antenne dus ik heb een losse USB dongle gekocht bij de MediaMarkt.

Meteen vanaf het begin deed dit probleem zich voor. Het rare aan het probleem is dat het totaal niet consistent is. Soms kan ik hele dagen spelen zonder dat er iets aan de hand is. Maar dan opeens midden in de game gaat de controller raar doen, de knoppen reageren niet of een paar seconden later en je kan er helemaal niks mee. Laat ik duidelijk zijn, het is geen input delay, de input is op dat moment totaal verprutst. Als de controller eenmaal leip gaat doen kan het ook zo 10 minuten doorgaan.

Ik heb van alles geprobeerd.
Als eerste heb ik de controller omgeruild, maar dat was niet het probleem.

De controller werkt prima met kabel dus het ligt aan de bluetooth connectie.

Restarts van Rocket league leverde niets op als het probleem zich eenmaal voordeed.

Ik heb het probleem ook ervaren in de 'big picture mode' van Steam dus het is geen Rocket League probleem.

Drivers zijn up to date en ik heb van alles geprobeerd met calibraties, maar ook dat leverde niks op. Ook de laatste Windows updates zijn geïnstalleerd.

Ik snap er niks van en het is wel ongelooflijk irritant dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. In ieder geval bedankt voor het lezen van deze lange tekst.
 
Ik zie dat je al veel hebt geprobeerd, maar heb jij het stuurprogramma van de dongle al eens verwijderd en er op nieuw opgezet?

Ook zou je het volgende eens kunnen proberen.
  1. Ga naar Start , de zoekbalk Een instelling zoeken en typ “Bluetooth”.
  2. Selecteer Problemen met Bluetooth-apparaten detecteren en oplossen.
  3. Selecteer Volgende en voer de probleemoplosser uit.
 
Bedankt voor je reactie. Er gaat natuurlijk altijd wat tijd overheen voordat ik zaken kan testen.
Ik heb nog even wat geprutst met die drivers, alles weggooien opnieuw installeren. Bluetooth apparaten verwijderen etc. Dit leverde allemaal niets op.

Het is trouwens een bluetooth dongle van het merk Trust.
Ik heb geprobeerd een of ander software ding van Trust te downloaden maar toen werkte de bluetooth helemaal slecht dus dat heb ik er maar meteen afgegooid.

In ieder geval, gisterenavond ging de conenctie weer helemaal stuk. Als ik dan de USB dongle opnieuw er in doe werkt het wel weer een tijdje.

Ben echt super blij als iemand de oplossing weet, want ik heb nu een dure controller die bagger functioneert.
 
Misschien kun je Trust eens een mail sturen, want het probleem lijkt bij de USB singel te liggen.
Heb jij trouwens ook al een andere USB poort geprobeerd.
 
Heb meerdere USB poorten geprobeerd, zowel USB 2.0 als 3.0.
Ik kan inderdaad Trust een mail sturen, misschien levert dat wat op.

Als iemand nog een idee heeft, laat het weten :).
 
Goed, zoals altijd laat ik even weten hoe het is afgelopen zodat er een slotje op het forum kan.

De trust bluetooth adapter heb ik niet werkend gekregen zoals zou moeten, hierna heb ik een hama adapter gekocht. De hama adapter heb ik niet eens verbonden gekregen met de controller dus dat heb ik vrij snel opgegegeven.

Gelukkig heeft XBOX zelf ook wireless adapters voor haar controllers. Een week geleden heb ik deze adapter gehaald, had ik dit maar eerder gedaan. Het is iets duurder (23 euro), maar met deze adapter kan ik dezelfde controller zonder enig probleem gebruiken.

Bedankt voor de reacties!
 
Goed om te horen dat je een oplossing hebt gevonden en dat je het even terugkoppelt.

Ik zal er een slotje op gooien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan