• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Xp opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis22

Gevestigd lid
Lid geworden
20 apr 2013
Berichten
461
Waarderingsscore
2
Dag mensen!

Ik heb een pc staan en wil daar graag Windows Xp Pro op 'herinstalleren' maar als ik het cdtje erin druk krijg ik het volgende...



Uploaded with ImageShack.us

Iemand enig id wat het kan zijn, en wat ik eraan kan doen?
Ik kan niet meer in Windows zelf komen, wel in de BIOS etc.
 
Controleer met Mentest het werkgeheugen.
Want alles wordt in de eerste fasevan de installatie in het werkgeheugen gezet!
 
Over het algemeen duidt dit op een beschadigd bronbestand (dus: de CD).

Kun je de CD kopiëren naar een nieuwe CD?
 
Zou ik inderdaad eens kunnen proberen, heb hier nog wel aantal lege liggen.

---------- Bericht toegevoegd op 22:01 ---------- Vorige bericht was op 21:12 ----------

Ik heb de cd gekopieerd, en ben intussen bezig met een hardware test..
 
Ik heb de cd gekopieerd, en ben intussen bezig met een hardware test..

Is het een kopie van een kopie, want dan loop je het risico dat deze fouten bevat.
Als het een kopie is van een originele en er zitten wat vingerafdrukken op, of is wat vuil loop je ook het risico van een slechte kopie te maken.
 
Ik zou het eerlijk gezegd niet durven zeggen. Ik ben tijdje geleden naar een computerwinkel geweest,
en heb gevraagd naar een software van Windows. Ze hebben me er 1 gebrand, maar weet dus niet of het een kopie is van een kopie of van een originele.. dan hoop ik stiekem dat er geen fouten op zitten, denk het haast niet, want op een andere pc deed hij het wel.

---------- Bericht toegevoegd op 00:33 ---------- Vorige bericht was op 22:15 ----------

Zo.. na lang wachten het resultaat....
Voor de rest lijkt het allemaal goed, maar 1 ding snap ik niet...



Uploaded with ImageShack.us

Wat betekent die N/A?
 
Vraag mij af of je met die XP boot en eerst de partitie waar nu windows op staat had geformatteerd want die melding zou je kunnen krijgen als je een lagere SP of zonder over een hogere versie wilt installeren of vanaf de cd of vanuit windows zelf.

Ook een beschadigde mbr of harde schijf kan die melding genereren, overigens.
 
Ik heb nu net de pc opgestart via de nieuw gebrande Windows cd, en krijg de volgende melding:



Uploaded with ImageShack.us

Er is hier wat mis, maar wat??
Op de cd staat sp3, maar waar dat voor staat weet ik niet..
 
Je boot met die cd en je krijgt gelijk die melding?

Zo ja, dan is het de cd of de lezer.
 
Heb er net ook nog een andere speler ingedrukt, het lag inderdaad aan de speler zelf!
 
Nu het volgende probleem...
Hij pakt de cd wel, en wil de installatie beginnen, dat ging gewoon goed.
Daarna startte hij opnieuw op, en wilde ik heb op laten starten via de hd, gebeurd er daarna niks meer.....
scherm blijft gewoon zwart...
Kan dit aan de hd liggen?
 
was de installatie al gedaan van de xp !
want tijdens het installeren herstart de pc wel een paar keer ...
de installatie is pas gedaan als er de vermelding komt te staan " configureren voor de eerste in gebruik name "
dan pas mag je de boot volgorde wijzigen naar de hd ..
 
Aha, oke.
Zal de installatie nog 1 keer doen, en dan ff in de gaten houden..
 
denk er aan dat je tijdens het meermaals heropstarten van de pc tijdens de installatie procedure van XP de pc gewoon laat doen ...
 
Ik laat hem ook tijdens de installatie en heropstarten zijn werk doen..
alleen hij doet nu bijna niks meer :/
Kijk even of een andere hd het wel gewoon doet!
 
was de installatie al gedaan van de xp !
want tijdens het installeren herstart de pc wel een paar keer ...
de installatie is pas gedaan als er de vermelding komt te staan " configureren voor de eerste in gebruik name "
dan pas mag je de boot volgorde wijzigen naar de hd ..

Hmm... dat heb ik nog nooit zo gedaan.

Als de computer opstart, zorg ik dat het bootmenu tevoorschijn komt. Daar geef ik aan dat er vanaf CD/DVD opgestart moet worden. In het BIOS verandert er dus niets.

Zolang de harde schijf niet over een geldige boot beschikt, zal er opgestart worden vanaf de CD/DVD en niet vanaf de harde schijf.
Zodra de harde schijf functioneel is qua besturingssysteem, zal er vanaf de HD gestart worden.
 
Dennis,

De afbeeldingen die jij plaats worden bij mij niet weergegeven. Hebben anderen hier ook last van?
 
Die afbeeldingen zijn in 2013 geplaatst. Wellicht heeft die server veranderingen ondergaan.
 
O excuus had niet naar de data van het topic gekeken.
 
Heb het topic wat vorige week is gestart afgesplitst naar een nieuw topic om verwarring te voorkomen. Dit topic is namelijk al erg oud.

Het huidige topic (van 11 juli 2017) bevind zich hier:

Xp opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan