• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Yahoo search verwijderen google chrome

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 165355
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 165355

Gast
Kan iemand mij helpen? Ik hen een hijack van Yahoo op mijn pc staan.
Knap vervelend als je altijd op google zit!

Nu heb ik meerdere dingen geprobeerd

Zoals Malwarebytes ADWcleaner, ik heb gekeken in het configuratie scherm bij de bestanden. Daar heb ik maar 1 bestand hoeven verwijderen. En ik heb google chrome gereset.

Maar ik kom niet verder...

Hoor het graag!
 
Dat is al weer langer geleden dat jij hier bent geweest.
Gaat het goed met jouw forum annex website?

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Ik heb hem gescand Abraham, Maar moet ik nou weer 10 progamma's downloaden voordat het weg is? Ik heb namelijk liever een duidelijk antwoord wat ook gewoon werkt.
 
Indien je echt geholpen wil worden, dan wil ik dat je beide logs daarvan de inhoud in je volgende bericht er bij plakt of dat je logfiles upload.
Het zijn er maar twee en verder begrijp ik niet helemaal wat je met tien programma's downloaden bedoelt.

Opruimen doen we als de fix klaar is.
 
Ik heb de 2 bestanden geupload.

Wat ik bedoelde met 10 proggamas
Ik had een keertje een virus. En toen ik de ene antivirus had gedownload en had uitgevoerd kreeg ik weer de ander.
Dit ervaarde ik niet als plezierig.


Hoe dan ook. Deze Hijack is giga vervelend. Want ik heb al wel 20 dingen geprobeerd maar er is echt nergens iets te vinden.
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    28,7 KB · Weergaven: 6
  • FRST.txt
    79,2 KB · Weergaven: 5
Zo te lezen heeft jouw Windows 10 een activeringsprobleem.

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster vanaf het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:

GroupPolicy: Restrictie - Chrome <==== AANDACHT
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Restrictie <==== AANDACHT
Task: {70DAEA8F-5587-4367-9CE4-6A211B82AF43} - \OfficeSoftwareProtectionPlatform\SvcRestartTask -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {B6369DDA-848C-418B-AE07-EA6BA6383481} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Geen bestand <==== AANDACHT

cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Hoe flik je dat? Hij is helemaal gefixt nu!
Ik kon nergens iets vinden? Kan je me uitleggen wat je met die code hebt gedaan?
Die hele Yahoo is weg :D

Jippie!

Hierbij de beloofde code.

Super Bedankt Abraham!
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    3,1 KB · Weergaven: 5
Oja, hoe die rotzooi erop kwam? Ik heb een legitieme editie van windows. Maar het is een versie die met de server verbonden moet blijven. De pc is 2de hands. Dus als die telkens update is die niet meer legitiem omdat er geen server is die hem activeert.

Daarom gebruik ik (Dat regel ik niet zelf) een soort van activator tool.
Maar daar krijg je rotzooi mee weet ik nu :(
 
Yahoo kwam ik niet tegen in het log - maar mogelijk dat de gerepareerd Groepsinstellingen ermee te maken hebben.

Download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post
 
Oke? En waarom nu weer Security check? Alles is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan