• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Youtube algoritme foppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

glompie

Gewaardeerd
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
1.315
Waarderingsscore
6
hi,
Hoe kan ik het makkelijkste het Youtube algoritme voor de gek houden?
Als je dat niet doet blijf je in je eigen bubbeltje rond draaien en wordt er zelden echt nieuwe content voorgeschoteld. Is er misschien een tool die een tijdje automatisch en random YT video's kijkt ofzo?
Ik bedoel de site van YT in een browser, niet een app, én ingelogd.
"Niet geïnteresseerd" selecteren bij video's die je wel leuk vind heb ik lang zat geprobeerd en werkt iig. niet.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon alle opgeslagen Cache van YouTube weggooien wil ook wel eens helpen.
 
als je via de browser youtube open heb staan en je bent ook aangemeld dan klik je op je icon en kies je "je gegevens in youtube " scroll vervolgens op de pagina die verschijnt naar beneden en zet vervolgens de schakelaar betreffende je geschidenis op uit .. je kan ook je zoekgeschiedenis hier uitzetten ..
 
Mijn voorkeuren gaat naar hun server dus lokaal cache legen werkt niet, doe ik ook al meer dan genoeg.
Bedankt!
Ik zal het eens proberen met de geschiedenis op uit...
 
Annotations zijn die klik plaatjes in een video. Het gaat er mij om welke soort video's Youtube aan loopt te bevelen.

Als ik op een video klik krijg ik rechts de voor mij aanbevolen video's en vaak zijn dat video's die ik een paar dagen eerder al gezien heb. Of er staan gerelateerde video's zodat je nooit meer uit je eigen bubbeltje komt.
 
Laatst bewerkt:
Aha, dat heb ik nu ook en vind dat ook vervelend, alsof ik alles nogmaals wil zien!
 
Net zo irritant vind ik die aanbevelingen van onderwerpen waar ik nog nooit naar gekeken heb, of zelfs niet gezocht met Google, maar toch al weken of maanden datzelfde, naast praktisch elke video. 'Iets' forceert daarmee mijn interesse.
 
Het heeft ook te maken met welke video's veel worden bekeken en het aantal abonnees.
 
Then we are DOOOMED :

youtube_algoritme-1.jpg

21,3K abonnees. Video is 3 jaar oud, 649.401 weergaven

Twee opmerkingen:
* het gaat bij de crash om een mechanische fout, niet opzet volgens mij. De titel is dus wat misleidend (clickbate)
* Via mijn Android smart TV kijk ik met regelmaat 'Aircrash investigation' op NGC (20:00). Verder heb ik geen enkele aanleiding gevonden dit aan mij aan te bevelen.

Ik vermoed dus dat we niet alleen met een YouTube algoritme te maken hebben.
 
als je via de browser youtube open heb staan en je bent ook aangemeld dan klik je op je icon en kies je "je gegevens in youtube " scroll vervolgens op de pagina die verschijnt naar beneden en zet vervolgens de schakelaar betreffende je geschidenis op uit .. je kan ook je zoekgeschiedenis hier uitzetten ..
Ja, het kan, maar er zal een tijdslimiet zijn vanwege de youtube bot die alle informatie controleert
 
Reageren op een topic van mei 2020 heeft weinig zin en is niet wenselijk.
Ik zal daarom dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan