• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

youtube convert download

Status
Niet open voor verdere reacties.

schults2005

Vaak hier
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
557
Waarderingsscore
7
Als ondersteuning hebben diverse programma's op youtube nuttige filmpjes staa.
Die wil ik graag op mijn pc hebben. Vaak zet ik er dan ondertiteling bij. Vind ik prettiger.
Daarvoor heb ik site Y2mate wel eens gebruikt.
De laatste week krijg ik nu steeds na opstarten pc een popup zo te zien van google met McAfee dat er trojan oid op mijn pc aanwezig is.
Zie afbeelding.
Door op het kruisje te klikken, gaat deze medling naar het meldingencentrum (neem aan van google).
Ik heb alleen windows defender standaard aan staan.

Scannen met windows defender geeft aan dat er niets mis is. Geen virussen.

Omdat ik deze melding elke dag krijg heb ik MBAM maar weer eens gedraaid.
En er is ook NIETS aan de hand.
 

Bijlagen

  • Virus.jpg
    Virus.jpg
    76,1 KB · Weergaven: 6
Oh Net de cookies van die site Y2mate verwijderd.
Wie weet is dat genoeg.
 
Dit is gewoon een valse melding/reclame.
Kijk eens of je dit kunt uitzetten.

Windows biedt je de optie om pushnotificaties volledig uit te schakelen, ze tijdelijk op stil te zetten, of ze alleen uit te schakelen voor bepaalde apps. Om de instellingen voor notificaties bij Windows te vinden ga je naar het Start menu en vervolgens naar Settings > System > Notifications & Actions.

Om alle meldingen uit te schakelen, zet je de optie Get notifications from apps and other senders uit:

Instellingen voor pushnotificaties in Windows 10
Instellingen voor pushnotificaties in Windows 10
Aangezien pushnotificaties kritieke informatie kunnen bevatten, kan je er wellicht beter voor kiezen om alleen de meldingen van bepaalde programma’s uit te zetten (die je nu toch al negeert).

Dit doe je door naar beneden te scrollen tot het stuk Get notifications from these senders settings . Daar kan je pushnotificaties per programma uitschakelen:

Notificaties voor individuele applicaties uitschakelen in Windows
Notificaties voor individuele applicaties uitschakelen in Windows
Als laatste biedt Windows ook een speciale feature die ‘focus assist’ heet, waarmee je de keuze hebt om pushnotificaties tijdelijk uit of op stil te zetten.

Om focus assist te gebruiken klik je op Focus assist settings onder de instellingen voor Notifications. Op het volgende scherm kan je bepalen welke meldingen je uit wil zetten en wanneer de feature in actie moet komen:

Windows focus assist instellingen
Windows focus assist instellingen
In het algemeen biedt Windows je allerlei mogelijkheden om je pushnotificaties te beheren. Het gaat erom dat je erachter komt welke meldingen belangrijk zijn, en welke je alleen maar afleiden.
 
Toen jij voor het eerst de website Youtube Downloader - Convert & Download Youtube Videos - Y2Mate bezocht, zul je de vraag hebben gekregen of die website jou meldingen mocht tonen. Jij hebt dat toen goed gevonden.
Die vraag zal er ongeveer zo uit hebben gezien (maar dan natuurlijk voor een andere website):

6416362cf0891-Meldingen_weergeven_toestaan_of_blokkeren-4shared.com_-_free_file_sharing_and_storage.png


In zo'n geval moet je altijd op Blokkeren klikken. Jij hebt toen geklikt op Toestaan. En omdat jij dit zelf hebt toegestaan, zullen Malwarebytes of Defender niets vinden. Het is immers geen malware, maar een melding waarvoor jij zelf toestemming hebt gegeven.
Die door jou gegeven toestemming kun je gelukkig weer intrekken. Daarvoor moet je in de instellingen van je browser zijn. Ik zie in jouw screenshot dat de meldingen geleverd worden via de browser Chrome.
Open een nieuw tabblad in Chrome en kopieer en plak in de adresbalk onderstaande regel:
chrome://settings/content/notifications
Druk daarna eventueel nog even op de Enter-toets. En dan zit je op de goede plek.
Scrol dan helemaal naar beneden, en kijk dan welke websites er bij jou staan onder het kopje 'Toestemming om meldingen te sturen'.
Ik heb daar maar 1 website staan:

6416378e569f4-2023-03-18_23_11_52-Instellingen__Meldingen.png


Ik heb dus alleen aan die website toestemming gegeven om meldingen te tonen. Bij jou zal daar o.a. de website van en.y2mate.is staan. Klik op het pictogram met de 3 puntjes dat achter die website staat, en kies dan Blokkeren.

6416386e889ad-2023-03-18_23_16_34-Instellingen__Meldingen.png


Herhaal dat voor andere websites waaraan jij per ongeluk toestemming hebt gegeven om meldingen te versturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan