• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Youtube muziek video's downloaden voor eigen gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomatoes

Junior lid
Lid geworden
26 aug 2021
Berichten
73
Waarderingsscore
4
Hallo allemaal,

Ik wil graag muziek van YouTube downloaden om op een USB-Stick te zetten zodat ik deze kan afspelen op mijn stereo installatie.
Het is nog een ouder model, wat alleen USB en CD ondersteunt.
Ik heb al wat opgezocht hier over dit onderwerp en ik ben me nu bewust dat dit een moeilijk en verhit onderwerp kan zijn.
Maar, ik heb geen idee hoe ik anders aan de muziek zou moeten komen waar ik graag naar wil luisteren.
En ik wil het ook niet verspreiden of als iets wat ik heb gemaakt aanmerken.
Dus naar mijnsinziens doe ik dan toch niks verkeerds?
Mocht dat toch wel het geval zijn, dan zou ik graag hulp willen om in de juiste richting te gaan om zo op een manier die wel mag muziek te kunnen krijgen waar ik graag naar luister.

Nog een hele fijne dag,

tomatoes
 
Hallo,

Dingen van YouTube downloaden is niet toegestaan ivm met auteursrechten.
Volgens de forum regels, mag iemand jou hier dus geen tips of adviezen geven.

Hier uitleg over downloaden van muziek van YouTube.
Over de wetgeving rondom downloaden kunnen we kort zijn: muziek en video's die vallen onder het auteursrecht, mag u niet zonder toestemming van de rechthebbende(n) downloaden. Nagenoeg alle populaire films, series en muziek vallen onder het auteursrecht. Maar ook een amateurfilmpje op YouTube mag u officieel niet voor eigen gebruik opslaan. Het auteursrecht ligt namelijk bij YouTube en de oorspronkelijke maker.
 
Waar zou ik dan op zoek moeten gaan voor muziek die ik graag luister?
 
Er zijn verschillende mogelijkheden. Je gaat luisteren naar een radiozender die vooral muziek van jouw gading uitzendt.
Of je neemt een abonnement op Spotify of een andere soortgelijke dienst: Online muziek luisteren: Spotify en meer | Consumentenbond

In bovenstaand artikel van de Consumentenbond worden meerdere muziekdiensten besproken.
 
Wat ik wel vreemd vind: regelmatig worden er gratis YouTube downloadprogramma‘s aangeboden en online download diensten zijn er ook volop. Evenals YouTube download browser extensies.

Het lijkt een gedoogsituatie te zijn.
 
Er worden ook auto's aangeboden die veel sneller kunnen dan 130 km/u, dat wil nog niet zeggen dat het dan legaal is om 180 km/u te gaan rijden.
 
Er worden ook auto's aangeboden die veel sneller kunnen dan 130 km/u, dat wil nog niet zeggen dat het dan legaal is om 180 km/u te gaan rijden.
De producten die ik noemde zouden vrijwel altijd illegaal in gebruik zijn. Dit geldt niet voor de genoemde auto's.

Bovendien kun je de "illegale" producten vinden via de zoekmachine van Google, tevens eigenaar van YouTube.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan