• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

YouTube

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Om te beginnen... Ik begrijp dat dit een respectabel forum is. Die zich, terecht geen 'ongein', en zo, kan- en n.a.w. ook wil veroorloven.
Alle begrip daarvoor.
Maar ik denk dat ik ondanks dat, het volgende... misschien wel op mag merken hier...
(Zo niet ? Dan verwijderen maar).

Ik heb de indruk- en meer dan dat alleen dat je op Youtube inmiddels (sinds enkele weken), niets meer met welk programma dan ook kunt downloaden. (Op Dailymotion nog wel).
En daarbij is het adblockers e.d. ook nog eens moeilijker gemaakt op YouTube, om reclame uit beeld te houden (Non Skipable Commercials).
Het plezier van internetten voor 'de gewone' burgers, wordt er m.i. zo niet groter op.
 
Uit de servicevoorwaarden van YouTube:
Rechten en beperkingen

U heeft toegang tot de Service en mag deze gebruiken zoals deze aan u beschikbaar wordt gesteld, mits u zich aan deze Overeenkomst en de wet houdt. U mag Content weergeven voor uw persoonlijke, niet-commerciële gebruik. Ook mag u YouTube-video's weergeven via de insluitbare YouTube-speler.

Op het gebruik van de Service zijn bepaalde beperkingen van toepassing. Het volgende is niet toegestaan:

  1. Onderdelen van de Service of Content openen, reproduceren, downloaden, distribueren, doorgeven, uitzenden, weergeven, verkopen, overdragen of licentiëren, wijzigen, aanpassen of anderszins gebruiken, behalve voor zover (a) u hiervoor specifieke toestemming van de Service heeft verkregen, (b) u hiervoor vooraf schriftelijke toestemming heeft verkregen van YouTube en, indien van toepassing, de respectieve rechthebbenden of (c) zoals toegestaan door toepasselijk recht.
Bron: Servicevoorwaarden - YouTube

Kortom, je mag volgens de servicevoorwaarden geen content van YouTube downloaden en opslaan op je eigen harde schijf of SSD, behalve wanneer je daar expliciet schriftelijke toestemming voor hebt gekregen.

Dat vinden veel mensen slecht te verteren. En daarom zijn er in het verleden allerlei mogelijkheden geschapen om toch wel te kunnen downloaden van YouTube. En dan begint het kat- en muisspel. Zodra er weer een app of andere mogelijkheid is om video's te downloaden van YouTube, dan zal YouTube er alles aan doen om dat downloaden tegen te gaan. De ontwikkelaars van die YouTube-downloaders zoeken daarna naar nieuwe mogelijkheden om de belemmeringen die YouTube in het geweer stelt, te overwinnen, zodat downloaden van YouTube toch weer mogelijk is.

YouTube is gratis toegankelijk door de advertenties die getoond worden. Wanneer iemand erin slaagt om video's van YouTube te downloaden, dan hoeft hij daarna de website van YouTube niet meer te bezoeken om die video nog eens te bekijken. Die video heeft hij dan immers al opgeslagen op de harde schijf van zijn pc. Dat kost YouTube dus reclame-inkomsten.
Om dezelfde reden zal YouTube het steeds lastiger maken voor adblockers.

Gelukkig is er geen enkele verplichting om YouTube te bezoeken. ;)
 
porrelaar.
Nou. Oke. Je hebt gelijk natuurlijk (en ik denk dat iedereen dat ook eigenlijk best wel weet).
Maar "we...", waren er zo aan gewend dat het kon.
En dan valt het niet mee (alhoewel ze uiteraard dus dat recht hebben !), dat het ineens een stuk moeilijker gaat.
Maar goed. Ik weet het: je hebt (en zij hebben) een punt.
Maar toch...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan