• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Z370 of x299 voor gaming

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo , hallo, rustig jongens.
Ik ga voor een z370( asrock extreme 4) met een i7 8700 met een 1070ti of een 1080. Met een 500gb m2
ga niet ocen , komt geen tweede kaart , gewoon basic.

Nog een klein dingetje wat me aan het denken zet. Kan ik met 1 geheugenstrip de boel aan het draaien krijgen.
Aangezien het geheugen zo allerjekes duur is, wil ik het eerst zo proberen, of gewoon wachten tot alles een beetje afgeprijsd is.
 
Op één bank geheugen werkt het systeem ook prima. Je kan later dan een (zelfde) module bij plaatsen.

Met twee gelijke modules heb je wel dual-channel. Theoretisch is dat een verdubbeling van de bandbreedte van het geheugen. Echter, in games, is het verschil maar minimaal. Bij sommige games heeft het wat (gaat om enkele procenten) effect, bij andere helemaal geen.

Je kan ook nu kiezen voor 2 modules, en er later nog 2 bij plaatsen.

Kijk eens naar deze video:
 
Dank je wel , voor deze uitleg
 
Kort gezegt, bull.
Dual-channel verhoogd bij de de huidige relevante CPU's max. 10% de snelheid afhankelijk welke software.
 
als je wilt cut down on ram zou ik er nu 1 doen en later nog 1.

4 sloten bezet houden in een dual channel bord maakt je pc alleen maar langzamer, geeft extra latency. ofc zullen er mensen zeggen verschil niet groot is maar als je een nieuw systeem bouwen bent zou ik het gewoon in 1x goed doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan