• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Zelf Windows Server 2012 bouwen als practicum voor zelfstudie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freddy Nova

Just 4 today
Lid geworden
12 aug 2015
Berichten
263
Waarderingsscore
3
Hallo beste forum bewoners,

Ik ben bezig met de cursus :>

"CompTIA Networking+" / dat bestaat uit zo'n 1000 pagina's aan tekst + 146 videoclipjes !
Dat is heel veel theorie dus en heb er geen tot weinig oefen materiaal bij helaas!

Als oplossing hiervoor heb ik het besluit genomen om een Windows Server 2012 te bouwen voor services binnen mijn eigen netwerk en daar buiten vanaf het Internet.
Dit wordt mijn practicum-omgeving die ik gedurende mijn studie zal kunnen aanpassen, uitbreiden, troubleshooting en tweaken.


Ik gebruik hier voor:

H61M-E33 (B3) / moederbord + Intel i3 CPU (3,4 ghz)

16-GB DDR3 / RAM geheugen

Highscribe DVD-writer/reader ( inbouw )


SSD 160GB (1 stuk)
SATA Hardeschijf (3 stuk) <[ al deze schijven in "Nested (Hybrid) RAID" ]>


Eminent EM4557, 300MBS / Wireless Desktop Adapter (PCI)

Corsair ( model )> CMPSU-850TX / Desktop voeding van 850-watt
Wndows Sever 2012 / Gratis 90 dagen Trial-Version



Ik was van plan om deze server 24/7 bereikbaar te laten zijn vanuit mijn eigen netwerk en via het Internet !

Het probleem:

Ik twijfel of mijn hardware samenstelling wel klopt en of het wel efficiënt zal zijn voor een Windows 2012 server!
Misschien moet er iets bij of er juist bij of juist een onderdeel vervangen door een beter apparaat met ongeveer dezelfde functie?


Ik doe dit namelijk voor het eerst en kon tot nu toe eigenlijk niks beters verzinnen dan dit en wil liever niet op een later tijdstip in de problemen komen! Dus alle hulp, suggesties en tips zijn welkom !

Vg. uit Leeuwarden


Hallo beste Forum bewoners ,


Ik ben bezig met de cursus :>

"CompTIA Networking+" / dat bestaat uit zo'n 1000 pagina's aan tekst + 146 videoclipjes !
Dat is heel veel theorie dus en heb er geen tot weinig oefen materiaal bij helaas!

Als oplossing hiervoor heb ik het besluit genomen om een Windows Server 2012 te bouwen voor services binnen mijn eigen netwerk en daar buiten vanaf het Internet.
Dit wordt mijn practicum-omgeving die ik gedurende mijn studie zal kunnen aanpassen, uitbreiden, troubleshooting en tweaken.


Ik gebruik hier voor:

H61M-E33 (B3) / moederbord + Intel i3 CPU (3,4 ghz)

16-GB DDR3 / RAM geheugen

Highscribe DVD-writer/reader ( inbouw )

SSD 160GB (1 stuk)
SATA Hardeschijf (3 stuk) <[ al deze schijven in "Nested (Hybrid) RAID" ]>


Eminent EM4557, 300MBS / Wireless Desktop Adapter (PCI)

Corsair ( model )> CMPSU-850TX / Desktop voeding van 850-watt

Wndows Sever 2012 / Gratis 90 dagen Trial-Version


Ik was van plan om deze server 24/7 bereikbaar te laten zijn vanuit mijn eigen netwerk en via het Internet
Dat gaat mij op die manier waarschijnlijk wel een hoge energie rekening bezorgen ben ik bang!

Nu vraag ik mij ten eerste af :> of een voeding van een computer continu op volle toeren draait en altijd maximale hoeveelheid stroom verbruikt Ook als bijvoorbeeld maar de helft van de systeem Hardware en Software (System-Resources) actief zijn?

Ten tweede :> of mijn plan (^ het hierboven vermelde ^) überhaupt gaat werken en mij inderdaad energie gaat besparen?
Ten derde :> Of ik op qua eerder vermelde BIOS configuratie op het goede spoor zit of dat er meer moet gebeuren?
En ten vierde :> of er misschien een veel beter manier is om mijn doel te realiseren?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen en willen helpen !


Vg. uit Leeuwarden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Excuus voor de rare layout van de tekst in dit atrikel...

De moderator heeft blijkbaar op een iets lompe manier van 2 van mijn topics 1 gemaakt
zonder de text samenhangend te maken!!! Ik kan er helaas ook niets meer van aanpassen o_O

Gewoon knip&plak werk dus !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan