• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Zelfde internet webpagina >>> andere inhoud

lof

Nieuw lid
Lid geworden
29 nov 2018
Waarderingsscore
0
Op een webshop pagina heb ik een product gevonden waarbij de oorspronkelijk prijs is doorgehaald en een lagere aanbiedingsprijs wordt getoond.
Als ik de betreffende pagina benader vanuit mijn mobile phone en vanuit mijn tablet dan wordt dezelfde pagina getoond met dezelfde aanbiedingsprijs.
Ook als ik deze pagina benader via mijn desktop windows10 - account-1 en edge wordt dezelfde aanbieding getoond.

Echter als ik de betreffende pagina benader vanuit een tweede windows 10 - account-2 (zelfde desktop en ook edge),
dan wordt de aanbieding NIET meer getoond en alleen de oorspronkelijke prijs.
Als ik de link kopieer van de pagina zoals getoond onder account 1 en deze gebruik in account 2 , dan is de aanbieding verdwenen.

Ook nadat cookies en dergelijke geschoond zijn / computer opnieuw gestart, dan wordt de aanbiedingspagina niet getoond.
Ook in privacy modus wordt de aanbiedingspagina niet getoond.

Ra ra ra , wat is de oorzaak

Zoals ik reeds aangaf cookies zijn geschoond

Dan alleen nog de omgedraaide weg om te proberen, de link met de aanbieding op die tweede account invoeren ?

Je kan proberen om op die site het artikel op een nieuwe manier aan te vliegen. Ik zie wel vaker dat een prijs of pagina afhangt van hoe je binnen komt. Via zoekfuncties op sites zijn soms artikelen niet eens te vinden, maar als je dan via google opnieuw zoekt, en de link in google gebruikt, dan is het ineens aanwezig. Er zijn zelfs sites waar het sneller/zekerder is te navigeren via google dan via de site zelf. Waarschijnlijk omdat google ook randtermen vertaald naar algemene termen, en dat doen gewone sites niet zo goed.

vpn?
Heb je een account op die site?
zo ja ben je ingelogd op beide Windows accounts?

vpn >>> heb ik geen vpn
Beide windows-accounts hebben geen accounts op de betreffende site. Bij bekijken van de site en het plaatsen in de winkelwagen is er dus geen accountrelatie met de site.
Beide windowsaccounts zijn ingelogd , ik switch dus van account naar account.

Testen die ik vandaag heb gedaan :

Ik heb in de windows-account waar de pagina met korting wordt gepresenteerd , de paginalink gekopieerd en per mail verzonden en vervolgens rechtstreeks geopend in de tweede windows-account.
resultaat : korting wordt niet aangegeven.

Ik heb in de windows-account waar de pagina zonder korting wordt gepresenteerd , de paginalink gekopieerd en per mail verzonden en vervolgens rechtstreeks geopend in de eerste windows-account (dus de account die wel korting liet zien).
resultaat : korting wordt wel aangegeven.

Wat ik vandaag ook zie is dat de korting die gisteren werd aangegeven, vandaag een paar euro anders is.

Overigens laat de tablet vandaag ook weer de (nieuw) korting zien.

met respect >>>> er staat diverse keren dat cookies geschoond zijn

De pagina wordt niet gezocht met zoekmachine, maar wordt rechtsreeks in de browser Edge geactiveerd

Dit zou eventueel kunnen:

"Browser Fingerprinting
Browser fingerprinting is a method that websites use to collect information about your browser type, version, operating system, active plugins, timezone, language, screen resolution, and various other settings that are active on your browser."

Op twee accounts is de fingerprint van de browser verschillend.

Sommig surfgedrag wordt ook gebruikt om jou een andere prijs voor te schotelen, en dan zou wat jij ervaart een combinatie van die twee kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Dank voor de zeer interessante links. Daarin worden inderdaad enkele zaken aangegeven die het zouden kunnen verklaren. Maar ik krijg er niet echt de vinger achter. Mede omdat ik ook in privacy-modus e.e.a. heb geprobeerd.
Vanuit de verkoper gezien, vind ik ook e.e.a. onlogisch. Waarom zou je een product bij de een goedkoper doen dan bij de ander. Dus of het aan website-software ligt, daar heb ik mijn twijfels over.

Dat bedoelde ik dus ook, dat er op het internet en je browser "profielen" zijn aangemaakt. Door de cookies die opgeslagen zijn. Ook al wis je ze, de fabrikanten hebben hun eigen gegevens al in gebruik. Mr. Google etc.

Als ik in prive modus in de browser ga, dan zijn er geen cookies ( ook niet bij de fabrikant cq site) die gerelateerd zijn aan de prive modus. Daarnaast blijft het onlogisch vanuit de webshop gezien. Die wil verkopen, daarom maakt deze de aanbieding. Dan lijkt het mij dat ze iedereen de aanbieding laten zien om te verleiden tot kopen. Dan gaan ze toch niet iets in hun software inbakken dat niet iedereen die aanbieding ziet.

Ik denk dat we de feitelijke oorzaak niet op tafel krijgen, het blijven allemaal gissingen , vermoedelijke oorzaken.

Ze hebben er je aandacht mee gevangen dus die "random" aanbieding bereikt toch iets.

Die redenatie is helaas niet juist.
De aanbieding op de tablet trok mijn aandacht en omdat ik via desktop het koop / betaalproces wilde doen ontdekte ik de verschillende prijs. .De hoge prijs zou mijn aandacht niet hebben gekregen. Bovendien, als ik de koop niet met het andere windows-account tegen aanbieding zou hebben kunnen afhandelen, was er geen koop geweest en hadden ze dus een klant minder gehad.

....Waarom zou je een product bij de een goedkoper doen dan bij de ander. Dus of het aan website-software ligt, daar heb ik mijn twijfels over.
Je kan dat ook omdraaien, dan is het antwoord makkelijker, waarom zou je een product bij de één duurder doen dan bij de ander.

Op beide accounts andere splinternieuwe browsers installeren ?

Ik denk ook dat het niet aan de webshop-software ligt ( zie mijn eerdere opmerkingen in deze) .
Er zijn nog wel wat opties zoals o.a. volledig nieuwe browser. Ik had gehoopt dat op deze site misschien wel iemand was die ook al eens de situatie gehad had en concreet de "schuldige" kon benoemen.

De nieuwe browser(s) hoef je niet te gebruiken, maar het zou je wel wijzen of het in Edge gebeurt.
Ja ik zelf denk nog steeds wel aan de website software. Ik zie een aantal sites die 'googelen' met bedragen alsof het een tombola is, en anderen doen daar weer helemaal niet aan mee.

Op beide windows-accounts Firefox geïnstalleerd en gebruikt : >> geen van beide laat korting zien !

In de windows-account waarin de korting wel werd gegeven, heb ik nu ( na mijn aankoop met korting 😊), eveneens de cookies en alle browseractiviteiten geschoond : de pagina met korting wordt daar nu ook niet meer gepresenteerd . Als ik de voormalige paginalink met korting direct invoer , wordt de korting nu ook niet meer gepresenteerd.

Dus de korting heeft uiteindelijk verloren...
Het is mij niet helemaal duidelijk wat er nu scheef ging, maar volgens mij dus wel dat het aan de website ligt.

(Sorry voor de late reactie, ik heb over de notificatie e-mail heen gekeken :rolleyes: )

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan