• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Ziggo Connectbox en VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Vooral de laatste weken kon ik vrijwel niet meer internetten (Firefox) met ingeschakelde VPN (Windscribe). Verbinding had moeite (>30 seconden) de servers te bereiken.
Daarom zoeken zoeken wat er aan de hand kon zijn. Zo kwam ik op een post die in de richting van de Ziggo Connectbox wees. Dat draadje was wat te specialistisch voor mij maar ik dacht, laat ik de firewall van de connectbox eens uitschakelen want de firewall werd ook ergens genoemd. Ik merkte niet direct verschil, dus schakelde ik die firewall weer in. Of het blijvend is weet ik niet, maar ik kan nu plotseling weer voldoende snel met de verschillende servers verbinden.

Heeft iemand hier toevallig een verklaring voor of is het toeval en heb ik straks mss weer problemen?
(Bovenstaande is mss ook wel de oorzaak van het feit dat Outlook niet altijd zijn mailservers kan bereiken.)
 
Het klinkt als louter een hik in de firewall.
 
Ja klopt. Zo klinkt het. Maar het kan ook zijn dat er een procedure is om de firewall voor de juiste progs open te zetten. Ik ben niet zo thuis in firewall settings (en de Connectbox).
Ik ben overigens wel blij dat het nu goed is (gebleven)
 
Dat zou ook kunnen maar dan moet je wel weten om wat voor programma het gaat.
 
Dat zou dan Windscribe zelf moeten zijn, lijkt mij, want als ik die uitschakelde liep alles goed.
Mss heb ik wel (onnodig) veel firewalls (al verwacht ik daar geen problemen door want het zijn immers allemaal doorlopende poortjes): Windows firewall, Connectbox firewall én Windscribe firewall
 
Laatst bewerkt:
Kan je de Firewall op die VPN niet eens uitzetten om te kijken of dat effect heeft?
 
Nee. Dat kan niet eenvoudig. Dan moet ik ook Windscribe uitschakelen. Als ik die uitschakel blokkeert Windscribe de internettoegang.
Veel effect zien verwacht ik toch niet want het loopt nu goed. Enige vertraging levert Windscribe natuurlijk wel op, maar dit is niet noemenswaardig. Gaat om seconden en ik heb maar een 40 Mb verbinding.
Het is echt opgelost via die Connectbox en ik vroeg me af of dat anders te verklaren was dan met een hik in de Connectbox software.
 
Duidelijk. Kan je een logboek uit die Connectbox trekken?
 
Helaas. Ik heb geen logboek kunnen vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan