• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ziggo connectbox met of zonder extra router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben vandaag overgegaan naar een standaard abo van Ziggo. Wel met horten en stoten. Of dat kwam omdat Ziggo meer tijd nodig had om mijn wijzigingen van bv. wachtwoord van modem enz te implementeren of een andere reden had weet ik dan niet. Zo duurde het tot het eind van de dag voordat mijn vastelijn telefoon het eindelijk deed en duurde het ook even voor ik contact kon maken met wifi. Ook moeten ze telkens 2 verschillende accounts samenvoegen.
Blijkbaar duurt het tot morgen voordat de websites bij de nieuwe situatie zijn aangepast. IK heb echter normaal TV.
Zelf kreeg ik een Ziggo connectbox, maar mijn kennis bv. kreeg een Cisco modem. Nu kan ik me voorstellen dat ze niet in een keer alle modems bij één leverancier konden afnemen (denk ik dan maar)
Ik heb nu een Humax box met smartcard en nog 3 smartcards in CI+unit. De nieuwe kaart doet het nog niet, de drie CI+modules wél.
Morgen maar eens informeren hoe het zit.
Bij mijn kennis koste het even moeite om internet aan de praat te krijgen maar daar bleek een nieuw UTP connectortje de oplossing. Lag dus niet aan Ziggo.
 
Dit topic is geen handleiding maar een vraag. Daarom zal ik deze verplaatsen.
 
Zelf ben ik geen fan van de geleverde Connectbox van Ziggo. Ze roepen dat het wifi signaal (zeker op 5ghz) erg goed is. Ik kwam niet verder dan een paar meter. Daarnaast is aangetoond dat die dingen zo lek als een mandje zijn, alhoewel ik hoop dat ze daar verbeteringen in aanbrengen, Daarom heb ik ervoor gekozen om een eigen router te gebruiken en op die manier de zaken zelf te beheren.
 
Als het dit lek is wat je bedoeld ben ik daar niet bang voor:
https://tweakers.net/nieuws/130561/...oor-dos-lek-in-april-2018-uit-te-brengen.html.
Ik lees hier nog het e.e.a. over de Puma-6 chip: https://community.ziggo.nl/internet...edeeltelijk-opgelost-zijn-na-kleine-fix-19547
Maar echt volgen kan ik die discussies niet. Lijken mij meer discussie voor de liefhebbers.

Wat betreft de reikwijdte: het is bekend dat 5 GHz minder ver komt dan 2.4 GHz. Al helpt die wetenschap je niet verder.
Mijn wifi analyzer op de gsm zegt dat de connectbox vanuit de meterkast nog een fractie sterker is dan mijn Linksysrouter.
Op dit moment heb ik mijn eigen router er tussen uit gehaald. Dat ding verbruikt best veel stroom. Nominaal 3.5A bij 12V = 42 W. 24 Uur per dag. Dat is toch 368 kWh. Dat is dus 2 keer zo veel als een gemiddelde koelkast.
A+++90 kWh€ 18
A++130 kWh€ 26
A+160 kWh€ 32
Ik ben niet armlastig maar vind het wel zonde van het geld.
Maar ik ga het eens proberen. Ik kan altijd de router weer terugplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp daarin wel wat je bedoeld. Voor mij kwam er nog iets anders bij. De kabels die we hebben zijn naar de woonkamer gebracht omdat daar de router al stond voordat we overgingen op Coax. Daarom moest ik daar ook wel weer naar terug.
 
Ik kan er ook voor kiezen om de wifi van de connectbox uit te schakelen en alleen op de router te gaan zitten maar dan nog heb ik er een extra aparaat tussen zitten. Dat doe ik alleen als het iets significants (mooi woord he, van de politiek geleerd:D) toevoegt.
Wel zonde overigens van mijn dure router.
Omdat ik mijn energieprijsopbouw in een Excel sheet heb staan kan ik gemakkelijk uitrekenen wat 368 kWh per jaar voor mij kost. Is toch € 71. Daar kan ik dan mooi de stroom voor een mogelijk aan te schaffen antenneversterker uit betalen :D
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker waar. En in het kader van de duurzaamheid is het ook beter om minder stroom te verbruiken.
 
Op dit moment heb ik mijn eigen router er tussen uit gehaald. Dat ding verbruikt best veel stroom. Nominaal 3.5A bij 12V = 42 W. 24 Uur per dag. Dat is toch 368 kWh. Dat is dus 2 keer zo veel als een gemiddelde koelkast.
A+++90 kWh€ 18
A++130 kWh€ 26
A+160 kWh€ 32
Ik ben niet armlastig maar vind het wel zonde van het geld.
Maar ik ga het eens proberen. Ik kan altijd de router weer terugplaatsen.

Wel leuk om te zien dat er ook mensen kijken naar wat een router verdoet.
Ik heb daar eigenlijk nooit naar gekeken.
 
Wel leuk om te zien dat er ook mensen kijken naar wat een router verdoet.
Ik heb daar eigenlijk nooit naar gekeken.
Ik let er ook niet speciaal op, maar als je er naast zit en je er bijna een eitje op kan bakken wordt je argwanend.
Ik verbruik ook relatief veel elektra dus kijk ik soms ook naar onnodige verbruikers. Bv. koper/ijzervoedinkjes (mag nu ook niet meer van de EU) die permanent in het contact zitten.
(Een beetje off topic is het soms langzaam oplopend verbruik van diepvriezers. Soms denken gebruikers: "Die van mij is best nog goed". Wat ze meestal niet weten is dat een diepvries tegenwoordig niet "verslijt" op de mechanica, maar door vochtindringen in de isolatie. Dat vocht gaat bevriezen en verlaagt zo de isolatiewaarde waardoor het stroomverbruik (aanzienlijk) kan toenemen. Bij mij zelfs zo veel dat de temp niet meer op -18 te houden was. Ik heb me aanvankelijk suf gezocht naar de oorzaak. Hij zag er immers nog zo goed uit:D)
 
Ik gebruik samen met mijn vriendin nog geen 1600 kwh per jaar, dus zal ik niet zo snel kijken of ik kan besparen of wat de groot gebruikers zijn. Maar ik zal toch eens kijken wat onze router en modem gebruiken.
 
Met nog geen 1600 kWh per jaar (voor 2 personen) zitten jullie ver onder het landelijk gemiddelde. Ik kan me voorstellen dat jij je daarom niet echt zorgen maakt over het verbruik van router en modem.

5ab25bef15f84-Landelijk_gemiddelde_stroomverbruik.png
 
Klopt helemaal, wij betalen iets van 78 euro voor gas en stroom.
Ook hebben nu ook sinds 10 maanden zonnepanelen, dus wordt het nog minder :)
 
Met zonnepanelen houd je volgens mij straks nog over.
Zelf zat ik ooit (2002) op 7000 kWh. Dit is langzaam teruggelopen naar 3730 kWh nu.
(Maar weer eens kijken waarom ik geen notificaties van de laatste 3 berichten heb gekregen!)
 
Laatst bewerkt:
Maar weer eens kijken waarom ik geen notificaties van de laatste 3 berichten heb gekregen!)

Dat is wel weer vreemd, de vinkjes staan gewoon nog aan in jou profiel?

Met zonnepanelen houd je volgens mij straks nog over.Zelf zat ik ooit (2002) op 7000 kWh. Dit is langzaam teruggelopen naar 3730 kWh nu.

Klopt wij hebben nu bijna ons jaar verbruik opgehaald en dan moeten wij nog iets van 6 of 7 weken. tot de datum van installatie.
Wij hebben 25 jaar garantie op minimaal 80% opbrengst.
Maar het is natuurlijk logisch dat ze elke jaar minder gaan opbrengen.
 
Dat is wel weer vreemd, de vinkjes staan gewoon nog aan in jou profiel?
Ja. Daarom heb ik die settings opnieuw gesaved en nu krijg ik weer berichten.
Soms blijk ik dingen ook zelf op te kunnen lossen;)
 
Mooi zo! dan weet je wat je de volgende keer weer kunt doen, mocht het weer niet binnen komen :)
 
Even dat je dit weet, mocht dit bij anderen voorkomen: mijn settings stonden goed en heb ik dus zonder aanpassing gesaved. Niet dat je denkt dat ik ze aangepast heb en vervolgens gesaved;)
 
Oké goed om te weten dat je niets hebt veranderd.
 
Misschien dat het na de laatste update toch niet helemaal goed is gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan