Veng
Elite lid
- Lid geworden
- 27 nov 2012
- Berichten
- 6.543
- Waarderingsscore
- 137
Gisteren kreeg ik van Ziggo een uitgaande e-mail blok.
Ik was in mijn VPN (Windscribe) overgeschakeld naar de Belgische server omdat de NL server, in elk geval de laatste dagen, regelmatig ernstig vertraagt.
Ik heb het dan over een download tijdens dalen van minder dan 5 Mb, tegen 60 Mb zonder. Nu gaat het overigens wel weer. Snelheid komt langaam op gang maar dat is een Ziggo kwestie)
Zie hier hun mailtje en wat ik antwoordde:
“Geachte heer/mevrouw,
Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk, in korte tijd, vanaf meerdere ip addressen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.
U bent nu geblokkeerd
Uw e-mailaccount is door ons uit voorzorg geblokkeerd. Hierdoor kunt u geen e-mail meer versturen vanaf uw Ziggo Mail account.”
Ik antwoordde:
“Zoals ik in mijn mail al aangaf ben ik zelf de veroorzaker van de situatie waarin jullie software meende een aanval vanuit een botnet te detecteren.
Ik heb namelijk binnen korte tijd na het versturen van een testmailtje via de NL server binnen het VPN netwerk gewisseld naar de server in Belgie en van daaruit opnieuw een testmailtje gestuurd.
Kun je mij dan ten minste vertellen hoeveel tijd er tussen het omschakelen van de servers moet liggen om niet als botnet gedetecteerd te worden.”
Ziggo: “Het gaat in dit geval niet zo zeer om het tijdsbestek maar om de reputatie van het ip-adres.”
Dit laatste is natuurlijk geen reclame voor Windscribe.
Ik heb gewoon een ticket ingelegd bij Windscribe met de vraag of zij kunnen verklaren waarom het IP adres van de server verdacht is. Ben benieuwd naar hun reactie. (Zal wel even duren want ik heb hem het label "feedback" gegeven.)
Ik was in mijn VPN (Windscribe) overgeschakeld naar de Belgische server omdat de NL server, in elk geval de laatste dagen, regelmatig ernstig vertraagt.
Ik heb het dan over een download tijdens dalen van minder dan 5 Mb, tegen 60 Mb zonder. Nu gaat het overigens wel weer. Snelheid komt langaam op gang maar dat is een Ziggo kwestie)
Zie hier hun mailtje en wat ik antwoordde:
“Geachte heer/mevrouw,
Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk, in korte tijd, vanaf meerdere ip addressen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.
U bent nu geblokkeerd
Uw e-mailaccount is door ons uit voorzorg geblokkeerd. Hierdoor kunt u geen e-mail meer versturen vanaf uw Ziggo Mail account.”
Ik antwoordde:
“Zoals ik in mijn mail al aangaf ben ik zelf de veroorzaker van de situatie waarin jullie software meende een aanval vanuit een botnet te detecteren.
Ik heb namelijk binnen korte tijd na het versturen van een testmailtje via de NL server binnen het VPN netwerk gewisseld naar de server in Belgie en van daaruit opnieuw een testmailtje gestuurd.
Kun je mij dan ten minste vertellen hoeveel tijd er tussen het omschakelen van de servers moet liggen om niet als botnet gedetecteerd te worden.”
Ziggo: “Het gaat in dit geval niet zo zeer om het tijdsbestek maar om de reputatie van het ip-adres.”
Dit laatste is natuurlijk geen reclame voor Windscribe.
Ik heb gewoon een ticket ingelegd bij Windscribe met de vraag of zij kunnen verklaren waarom het IP adres van de server verdacht is. Ben benieuwd naar hun reactie. (Zal wel even duren want ik heb hem het label "feedback" gegeven.)