• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ziggo - hogere snelheden medio april aanstaande.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Ziggo meldt, dat de internetsnelheden met een 25% zullen stijgen.

Het 40MB pakket gaat naar 50Mbps ;

het meestgebruikte pakket gaat van 200MB naar 250Mbps

en het toppakket gaat van 400MB naar 500Mbps .

De uploadsnelheden blijven het zelfde of stijgen ook iets.
Verder meldt Ziggo, dat daar waar de analoge TV naar digitale TV overgaat, er mogelijk minder stijging van de internetsnelheden zal zijn, hierdoor zal er minder bandbreedte vrij zijn voor de internetsnelheden.
 
Goed nieuws want ik doe het nog met 40 Mb en begin het trage laden van pagina's toch wel wat irritant te vinden.
Vraag is of er ook iets met het 25 Mb pakket gaat gebeuren. Voor eerdere gebruikers bestaat dat nl. ook nog.
(Het zijn overigens Mb's en geen MB's maar zo'n foutje is snel gemaakt;))
 
Hallo Veng - ik heb MB naar Mbps gebracht - dus nu moet het goed zijn.
Ik heb heb zelf laatst nog bij Ziggo gekeken - maar daar is dat 25Mbps pakket niet te vinden.
Ik heb het vermoeden dat dit in bepaalde regio's het geval zal zijn waar de kabelsnelheden nog niet zijn aangepast en dus de snelst mogelijke snelheid 25Mbps is.
 
Hallo Abraham54
"Ik heb het vermoeden dat dit in bepaalde regio's het geval zal zijn waar de kabelsnelheden nog niet zijn aangepast en dus de snelst mogelijke snelheid 25Mbps is. "
Nee het zit anders: Ziggo had 25 Mb in het pakket maar is daar mee gestopt. Clienten die dat pakket hadden hebben het echter voorgezet gekregen. Zo had ik zelf 60 Mb maar omdat dat ook niet meer aangeboden werd moest ik kiezen tussen 40 Mb en 200 Mb. Zo snel hoefde voor mij niet en daarom koos ik voor het toch wel wat trage 40 Mb. Dat wordt dan 50 Mb. Ik verwacht dat ze van die 25Mb af willen en die dus niet gaan verhogen.
Ook de 25 Mb gebruiker zou voor sneller kunnen kiezen. Ik moet elke keer nadenken over wat we hier hebben. In elk geval glasvezel. Ergens komt het van Ziggo af en of dat kabel of glas als oorsprong heeft weet ik niet. In elk geval kan het ook interactief. Volgens mij allemaal "docsis 3.1"
 
Die 25 Mb kun je verkrijgen als je nu alleen TV hebt via Ziggo, zag de aktie onlangs nog, zal 'm eens linken als ik voor de pc zit.

Heb hier ook 40Mb en kan er alles mee, zelfs online gamen met diverse toestellen.

En tot de verdeelkast wordt door Ziggo ook gebruik gemaakt van glasvezel heeft de voormalige UPC mij wijsgemaakt.
 
Dit was de bestelling in mrt 2018 (wij gingen over van een gemeenschappelijk zakelijk abo van een stichting naar een prive abo zoals iedereen heeft.):
Voor het 25 Mb abo:
Wij hebben de volgende keuze van u ontvangen:
Internet Basis, TV Start, Vast Bellen
Nu samen voor € 38.65. Daar zit dus wel een Humax met smartcard bij.
 
Ziggo is goed bezig het laatste jaar.

jaren en jaren geleden had ik ADSL. Dat betekende dat je een 'eigen oprit naar de digitale snelweg had'. Het was dus niet relevant of buurtbewoners of wijkbewoners met zijn allen tegelijk aan het internetten waren, je snelheid bleef gelijk.

Korte tijd na mijn ADSL periode heb ik 2 jaar Ziggo gehad. Daar had ik geen 'eigen oprit naar de digitale snelweg'. Dit betekende dat op internet-prime-time, zeg van 's-middags 16.00 uur tot 's-avonds 23.00 uur, de snelheid dramatisch kon inzakken, e.e.a. afhankelijk hoeveel straat / buurtgenoten 'online' waren.

Waar ik een beetje nieuwsgierig naar ben :

is dat 'euvel' met veranderde / voortschrijdende techniek bij Ziggo nu voorbij, of loopt de snelheid nog steeds terug op internet-prime-time?
 
Ik meen dat dat in de tijd was dat we op de kabel zaten. Nu hebben we glas.
Volgens mij is dat voorbij. Ik merk althans geen snelheidsverschil. Als ik een test draai kom ik altijd netjes op 40 Mb uit. Iets lager nu omdat ik via een VPN werk.
 
Ik meen dat dat in de tijd was dat we op de kabel zaten. Nu hebben we glas.
Volgens mij is dat voorbij. Ik merk althans geen snelheidsverschil. Als ik een test draai kom ik altijd netjes op 40 Mb uit. Iets lager nu omdat ik via een VPN werk.
Zit je bij een andere provider dan, Ziggo heeft geen glasvezel aansluitingen.
 
Ik meen dat dat in de tijd was dat we op de kabel zaten. Nu hebben we glas.
Volgens mij is dat voorbij. Ik merk althans geen snelheidsverschil. Als ik een test draai kom ik altijd netjes op 40 Mb uit. Iets lager nu omdat ik via een VPN werk.
Ik heb nog even wat rondgeneusd en ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat :

vanaf een Ziggo 'woonhuis' tot aan de wijkcentrale is het coax, echter omdat dat een rechtstreeks (privé) verbinding betreft, heb je dus geen last van / hoef je de lijn niet te delen met buren, straat en / of wijkgenoten.

Vanaf de wijkcentrale naar (zeg maar) Ziggo landelijk, werkt Ziggo met glasvezel (daar zal KPN wel blij mee zijn, want ik meen dat KPN eigenaar is van het overgrote deel van het Nederlandse glasvezelnetwerk en dus mag Ziggo mogelijk per aansluiting aan KPN een bedragje betalen) dus het euvel van qua snelheid inzakkende verbindingssnelheden zou ook bij Ziggo verleden tijd moeten zijn.
 
"Ziggo heeft geen glasvezel aansluitingen. "
Ja en nee. Ziggo komt in onze gemeente volgens mij via de kabel binnen, maar ergens in het traject van die locatie naar mijn woning wordt er overgegaan op glas en komt er glas in mijn woning binnen.
"Ziggo is en blijft een leverancier van coaxdiensten die ook via de glasvezel tot uw woning geleverd kunnen worden. In huis wordt door middel van een omvormer het signaal van optisch naar elektrisch gezet. "
Ziggo heeft blijkbaar ook "full glas". Omdat elke glasvezel apart naar het verdeelstation gaat hebben we geen last meer van "deelvertraging". En Ziggo is niet de enige glasprovider.
Die coax komt ook nog bij mij binnen. Ik kan dus kiezen.
 

Bijlagen

  • Magweg.jpg
    Magweg.jpg
    36,4 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Dat 'full glass' heb ik een paar maandjes geleden nog gecheckt bij het zoveelste Ziggo colporteur telefoontje. (Ze willen mij telkens proberen terug te veroveren). Vanaf de wijkcentrale naar de woning is (en blijft het volgens die colporteur) het coax, tenzij ze nu overstag zijn gegaan en gebruik mogen maken van het KPN glasvezel netwerk tot 'in de woning', maar die colporteur verzekerde mij toen dat dát niet het beleid van Ziggo was.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die full glas van mij niet juist is. Ik dacht echter dat dat wel moest zijn omdat er tegenwoordig hier interactieve tv mogelijk is. Als dat niet via coax kan is het full glas.
 
Interactieve TV kan ook via de kabel.
 
Tja, één van de dingen waar ik spijt van heb om naar Duitsland te zijn verhuisd is.... geen coax/glas in streekgebieden.
Hier moet ik het doen met het oude koperlijntje.
12MB Down, 1,5 MB UP.
3G/4G idem nope.... Glasvezel? BIG NONO.
Wil ik sneller internet hebben moet ik verhuizen naar de stad, of stadsgrens.
Dan zou ik sneller internet kunnen hebben, maar hier betaal je voor een simpel coax verbinding rond de 50 a 60 euro per maand.

Dus mensen, wees blij met de verhoging! Ik mis ziggo nu al :p
 
Even voor de duidelijkheid : als jij echt 12 MB Down hebt, dan hebben we het over 8X12= 96 Mbits (en da's vrij normaal). Als jij 12 Mbits bedoelde, tja dan leef ik met je mee want dan download je met een snelheid van 1,5 Mb.
 
Even voor de duidelijkheid : als jij echt 12 MB Down hebt, dan hebben we het over 8X12= 96 Mbits (en da's vrij normaal). Als jij 12 Mbits bedoelde, tja dan leef ik met je mee want dan download je met een snelheid van 1,5 Mb.

dat laatste dus, ik download met pijn en moeite hooguit 1100 tot 1200 kb/s. Upload is een drama.
Mocht ik via steam iets willen downloaden... dan doe ik dit in de nacht. pc op energiebesparing.
Het aller grote nadeel is, mocht er één device. dus of de android phone, de Netflix Flix Barbone, of de PC iets downloaden dan ligt heel het internet plat.
En dan met plat bedoel ik stel ik download via steam een update, dan hebben de telefoon en barebone geen internet meer.
vaak zet ik de limiet op 1000kb/s op steam zodat ik teminste nog E-Mail en Whatsapp kan gebruiken.
 
Mijn zusje woont ook in Duitsland is bij de Telecom aldaar over de zestig euro kwijt voor o.a. gratis telefoneren in Europa.
Verder heeft ze onlangs een nieuwe modem gekregen en haalt nu een 14,5 Mbps snelheid via ADSL.

In Berlijn hebben ze via de kabel al 1000 Mbps snelheid.
 
Satelliet is een idee.
En er is altijd wel wat verwarring tussen Mb en MB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan