• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ziggo modem in bridge mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwtje

Bekend gezicht
Lid geworden
23 okt 2020
Berichten
176
Waarderingsscore
18
Beste mensen al jaren laat ik mijn Ziggo modem in bridge mode zetten, wanneer ik van hun weer een nieuw modem kreeg. Ik kreeg dan keurig de mededeling meneer gaan we doen. Maar eerlijk is eerlijk ik heb nooit verschil gemerkt.
Nu heb ik recent weer een nieuw modem gekregen maar nu wist de persoon van Ziggo in kwestie mij te vertellen dat het nieuwe modem al in bridge mode staat. Nu werkt een en ander normaal en merk ik verder geen verschil.
Weet iemand wat de merkbare verschillen zijn en kan ik ergens zien of het modem inderdaad in bridge staat. Of wat zou het probleem kunnen zijn als het niet in bridge mode staat?
Achter het modem heb ik overigens een eigen router.
 
Tis een modem/router en in bridge mode alleen een modem.

Meestal kun je het ook zelf afhankelijk van het merk modem/router en ze staan nieuw nooit in bridge mode.

De wat oudere exemplaren hadden een bedroevende WIFI vandaar dat mensen een eigen betere router gebruikte maar of dat nog zo is?

 
Weet iemand wat de merkbare verschillen zijn en kan ik ergens zien of het modem inderdaad in bridge staat.
Heb jij een wit modem gekregen? (Connectbox)
Dan kun je aan de kleur zien of hij in bridge modes staat.
Zie je een wit licht dan werkt hij als een normaal modem, zie je een groen licht dan staat hij in bridge modes
 
Heb een Connectbox die ik zelf in bridge mode moest en heb gezet, staat echt niet standaard op bridge mode en bij deze kun je het zelf doen.
 
Bij de Connectboxen kun je ze inderdaad zelf in bridgemode zetten. Ze zouden dan een ander kleurtje (continue groen) moeten hebben maar dat is niet altijd het geval. Denk er hierbij aan dat er v.w.b. de niet gigabit versies 2 merken bestaan. Misschien ligt daarin het verschil.

Weet iemand wat de merkbare verschillen zijn en kan ik ergens zien of het modem inderdaad in bridge staat.
Het enige verschil is dat in bridge mode, jouw router of jouw pc het externe Ziggo ip adres krijgt. Je eigen router heeft dan op de WAN poort het internet ip.
Verder kun je dan geen gebruik meer maken van de andere 3 LAN poorten op je Ziggo modem.
Volgens mij moet je gewoon in het menu van de Connectbox kunnen zien of deze in bridgemode staat of niet.

Of wat zou het probleem kunnen zijn als het niet in bridge mode staat?
Helemaal niets, maar dat hangt ook er van af of je forwards nodig hebt en hoe deskundig je zelf bent. Sommige denken dan dat je 2 forwards nodig hebt of er sprake is van dubbel NAT of routing die zou storen, maar ook dat hoeft niet per sé.
Omdat het voor de meesten eenvoudiger is te begrijpen en in te stellen wordt daarom bij gebruik van een eigen router de bridge modus aanbevolen.
 
Ik weet zeker dat die dingen niet standaard in de bridge modus staat. Zoals hier al beschreven zijn de apparaten die Ziggo uitlevert een combinatie modem / router. Als hij al in bridge modus zou staan hebben de mensen die geen eigen router aansluiten (en dat zijn verreweg de meeste) een probleem omdat ze dan simpel gezegd geen internet op hun apparaten krijgen.
 
Ik heb de Connectbox wat lijkt op een melkpak.
Er is een witte ledstrip rondom zichtbaar. Mijn router is op poort 1 aangesloten van het modem en de overige netwerkapparaten zitten op de overige poorten van de router.
Alles werkt maar heb nog steeds niet kunnen zien of hij nu in bridge staat of niet.
Ook op het formulier met het verzoek om bridge aan te zetten heb ik van Ziggo geen reactie gekregen.
Probeerde zojuist in te loggen op het modem. Echter wachtwoord, wat ik absoluut niet gewijzigd heb) werd niet geaccepteerd.
Oplossing wat Ziggo aandraagt is het modem te resetten naar de fabrieksinstellingen. Dat laat ik nu maar even voor wat het is. Mocht ik problemen gaan ondervinden (mogelijk wanneer IP6 geactiveerd wordt) dan zoek ik het uit en meld ik me weer.

Overigens toen ik eerder wel in kon loggen op het modem heb ik de sterkte van de led verlichting behoorlijk kunnen terugschroeven. In de basis instelling kon je er bijna een boek bij lezen.
 
Laatst bewerkt:
Zit jij in het oude upc gebied en gebruik jij ipv4 dan zou je het op de volgende manier kunnen controleren. Giga connectbox in bridge
 
Alles werkt maar heb nog steeds niet kunnen zien of hij nu in bridge staat of niet.
Heb een Connectbox die ik zelf in bridge mode moest en heb gezet, staat echt niet standaard op bridge mode en bij deze kun je het zelf doen.
Vraag mij af of je überhaupt de reply's wel leest, zie je gewoon in de modem router zelf naast dat de led groen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan