• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ziggo: SPI-firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

devries0

Gevestigd lid
Lid geworden
21 sep 2007
Berichten
486
Waarderingsscore
0
Hallo,

Sinds een tijdje hebben wij thuis alles in 1 Plus van Ziggo thuis. Ten opzichte van de vroegere ADSL verbinding een grote verbetering, echter laden de pagina's soms erg traag en ook het gamen via de XBOX vertoont vaak lag. Nu las ik op andere sites dat dit komt door de SPI firewall protection van de Cisco EPC3925. Kan ik deze uitschakelen, of loop ik dan grote risicos op wat voor gevaar dan ook?

Met vriendelijke groeten,
Mats de Vries
 
Je moet in de firewall van het modem block IP flood detection uitschakelen en dan zou alles weer normaal moeten werken.
 
Die stond al uit gevinkt.
 
A: controleer aan de achterzijde van de modem of alles nog goed ingeplugd is.

B: hoe is jouw PC met de modem verbonden: gedraad of draadloos?

C: welke antivirusbeveiliging zit er in jouw Windows?

D: wat zijn de resultaten indien jij de test op http://speedtest.ziggo.nl/ uitvoert?
 
A: controleer aan de achterzijde van de modem of alles nog goed ingeplugd is.

Alles zit er goed in.

B: hoe is jouw PC met de modem verbonden: gedraad of draadloos?

Het gaat voornamelijk om mijn xbox die problemen vertoont, constant een lichte lag. PC doet het goed sinds uitschakelen SPI.

C: welke antivirusbeveiliging zit er in jouw Windows?

AVAST

D: wat zijn de resultaten indien jij de test op http://speedtest.ziggo.nl/ uitvoert?

65dbns.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke browser gebruik jij standaard.
Ik vind de ping tijd een klein beetje te hoog namelijk.

En de XBOX is dus per WLAN verbonden.
Waar bevindt die XBox zich ten opzichte van de modem?

En de modem zelf, waar is die gemonteerd?
 
Ik gebruik Firefox als browser, XBOX is via draad verbonden van 10 meter. Router bevindt zich daar waar de kabel het huis binnenkomt.

---------- Bericht toegevoegd om 14:16 ---------- Vorige bericht geplaatst om 14:13 ----------

Overigens het lichtje op de router van de Lan van de XBOX knippert wel constant.
 
Ik heb geen ervaring zelf met de Xbox.
De ethernetkabel tussen modem en Xbox heeft geen knikken en/of geplette delen in de kabel?

Kijk ook de gebruiksaanwijzing van de modem na, of er voor Gamekonsoles speciale instellingen noodzakelijk zijn!
 
De verbinding valt verder nooit weg, dus aan de kabel zal het wel niet liggen, helaas staat in de handleiding niets bijzonders, alleen dat UpNp open moet staan, maar dat heb ik ook wel.

---------- Bericht toegevoegd om 14:30 ---------- Vorige bericht geplaatst om 14:28 ----------

Wat zou een normale ping zijn overigens.
 
Ik heb het zelfde Abo bij Ziggo.

Met de vos heb ik een pingtijd van 14 sekonden; met IE9 9 sekonden.
 
Ik heb in Internet Exploren een ping van 14ms
 
Is toch netjes hoor, een en ander hangt er ja ook vanaf hoever je die test uitvoert!

Bel desnoods gratis met 1200 over de problemen met de Xbox!
 
Internet doet het nu ook weer naar behoren, maar de Xbox blijft lag vertonen en of haperingen. Ik word er echt gek van.

---------- Bericht toegevoegd om 21:34 ---------- Vorige bericht geplaatst om 14:56 ----------

Ook het internet vertoont weer problemen, dit zijn de problemen die ik waarneem:

- Soms valt de snelheid enorm omlaag, maar hij blijft wel altijd aanwezig.
- Bij de xbox altijd haperingen en/of lag.
- Op alle pc's in het netwerk is dit het geval, dus waarschijnlijk ligt het aan het modem/router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan