Vraag Ziggo wifibooster

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
779
Waarderingsscore
6
Punten
18
Een vraag over ziggo wifi booster.
Ik heb een Ziggo modem de zgn. Ziggo Connect Box.
(Ik heb een 3 in 1 abbonnement, TV, Bellen en Internet)

De modem staat in de meterkast buiten mijn appartement. Het signaal naar mijn laptop moet door dikke muren naar mijn laptop in de woonkamer. Het signaal is niet optimaal.
Nu heeft Ziggo geadviseerd om een Wifibooster met internet kabel te huren voor € 1 per maand. Dit apparaat zal het signaal versterken. Momenteel gebruik ik een Netgear router 3500 L van een paar jaar oud. Het signaal van de Netgear vind ik ook niet optimaal en hij wordt al een paar jaar niet meer geopdate.

Heeft iemand ervaring met de Wifi booster van Ziggo met internet kabel?
Of moet ik een nieuwe Router kopen. Graag advies s.v.p.
 

Aarie25

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
21.733
Waarderingsscore
627
Punten
113
Leeftijd
40
Locatie
Gelderland
De Netgear staat zeker ook in de meter kast?
Geen optie om een kabel te trekken?
Want dan zou je een router in de woning kunnen zetten.
De Ziggo modem in brigdemode staan?

Maar ik weet niet of jij de mogelijkheid hebt om de wifi booster van hun uit te testen?
Misschien is dit ook al een goede oplossing en voor 1 euro per maand goedkoop.
Zeker als hij stuk gaat.
 

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
779
Waarderingsscore
6
Punten
18
Nee de Netgear staat in mijn PC kamertje dicht bij de Desktop en mijn laptop. De Netgear is dus ook verbonden met een internetkabel die ik heb laten aanleggen (doortrekken) van de meterkast naar mijn PC kamertje.
Die zelfde kabel moet ik dus ook gebruiken voor mijn Wifi booster met kabel.

Dat internet signaal heb ik ook nodig voor mijn Ziggo mediabox voor de TV in de huiskamer. Kan je TV uitzendingen van een paar dagen geleden nog terugzien enz. Die media box is met een kabeltje verbonden met de TV en daarnaast is de TV ook verbonden met een kabelaansluiting via een muur stopkontact die een verbinding heeft naar de meterkast waar het Ziggo signaal binnenkomt.
Ik hoop dat ik alles duidelijk heb verwoord.
 

Aarie25

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
21.733
Waarderingsscore
627
Punten
113
Leeftijd
40
Locatie
Gelderland
Wat voor type kabel gebruik jij daarvoor?
Is dat wel een cat 5 of cat 6 kabel?

Je zou bij Ziggo eens kunnen vragen wat de opzeg termijn van een wifi booster is.
Want mocht het niks verbeteren dan moet je het wel terug kunnen sturen.
 

Aarie25

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
21.733
Waarderingsscore
627
Punten
113
Leeftijd
40
Locatie
Gelderland
Je kunt zo ook kopen en dan 30 dagen uittesten.
 

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
779
Waarderingsscore
6
Punten
18
Ik heb een cat 5 kabel.
De opzegtermijn is 30 dagen, maar ik de eerste 30 dagen mag je het uitproberen. Bevalt het niet dan kan je de wifi booster retourneren.

Ik heb Specy maar ik weet niet hoe ik de gegevens aan jullie kan uploaden, aan jullie kan laten zien.
 

Lange Pier

NCF Goeroe
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
25.431
Waarderingsscore
459
Punten
83
Waarom wil je dat? en staat gewoon in m'n sig. hoe je dat doet.

En via die Powelink lijkt mij handiger.
 

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
779
Waarderingsscore
6
Punten
18
Ik dacht dat je dat vroeg Lange Pier. "staat gewoon in mijn sig. hoe je dat doet" Ik weet niet wat sig. betekend.
 

Aarie25

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
21.733
Waarderingsscore
627
Punten
113
Leeftijd
40
Locatie
Gelderland

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Berichten
380
Waarderingsscore
61
Punten
28
Locatie
State Penitentiary
Ik weet niet wat sig. betekend.
Sig is een afkorting van het Engelse signature oftewel handtekening. Zoals Aarie verklaarde staat dat onder iemands bericht.

Wifi boosters schijnen goed te werken, bij m'n dochter ook maar ervaringen wisselen. Of je liever een nieuwe router hebt ligt aan het gebruik wat je wenst.
 
Bovenaan Onderaan