• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Zit met een iedere keer terugkomende bedreiging (virus )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurina3

Vaak hier
Lid geworden
29 nov 2015
Berichten
620
Waarderingsscore
1
Goedemiddag

Ik kan iedere dag mijn MBAM laten scannen omdat ik last heb van een bedreiging.

HP Elite 7 Prof

Bedreiging : pup. optional wis ......
C:\USERS\GEBRUIKER\APPDATA\ROAMING\WISE .........
 
MBAM verwijdert tegenwoordig software omdat of de software adware bevat in de setup dan wel wanneer de database managers van MBAM vinden dat registrycleaners uit den boze zijn voor Windows.

Daarom heb ik zelf in de instelingen van MBAM de beide instellingen bij Detectie veranderanderd in Waarschuw de gebruiker.
Daardoor wordt er niks verwijderd, echter kan ik zelf aangeven wat er verwijderd dient te worden.
 
Dus betekend dit dat het geen bedreiging of virus is.
Ik heb een gratis MBAM en weet niet of ik die zo kan instellen.
 
Je kunt dingen uitsluiten als bedreiging, in de gratis versie ook.
Onder instellingen-uitsluiten.

Als je het zoals Abraham wilt instellen ga je naar instellingen- bescherming tegen potentile dreigingen-daar veranderen naar gebruiker waarschuwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt het dat hij dan alleen op malware scant ?
 
Ja daarom kun je hem ook naar een anti virus gebruiken, maar is een zeer goede aanvulling er naast.

De betaalde versie doet meer.

Detecteert en verwijdert malware in realtime door gebruik te maken van geavanceerde anti-malware-, anti-spyware- en anti-rootkittechnologie.
Beschermt uw bestanden tegen gijzelingspogingen
Beschermt u tegen genfecteerde en nepwebsites
Voorkomt dat uw programmas tegen u gebruikt worden
 
Betekend dat MBAM iedere keer iets heeft gezien als bedreiging wat geen bedreiging is ?
 
Ja dat is goed mogelijk, zoals Abraham al aan geeft, maar als je de instellingen zet zoals ik al aan gaf, moet het niet meer gebeuren.
 
Oke maar kan ik het ook beide doen en de naam van de map intikken ?
 
Dat kun je proberen, als je een uitsluiting toevoegt, kun je kiezen uit verschillende opties, jij kunt dan het beste kiezen voor een bestand of map uitsluiten.
 
Maar dan moet ik kiezen uit mappen die ik niet ken.
En die moet ik intikken.
 
Kun je dan de map van Wisecleaner niet selecteren?
Anders kun je ook alleen de andere optie aanpassen, dan is het waarschijnlijk ook opgelost.
( instellingen- bescherming tegen potentile dreigingen-daar veranderen naar gebruiker waarschuwen.)
 
Hij staat al op gebruiker waarschuwen.

Dat MBAM nu deze iedere keer als virus ziet komt doordat ik een paar dagen
geleden de nieuwe versie kreeg.
Daarvoor had ik er geen last van.
Maar als ik deze zogenaamde virus er weer opzit kan ik hem dus gerust laten zitten.
Want zodra hij er af is met de volgend nieuwe opstart zit hij er weer.
 
Jij heb als het goed is 14 dagen de volledige versie, mogelijk dat het erna niet meer als melding komt,
omdat veel extra bescherming dan niet meer werkt. Dat zou je nog kunnen afwachten.
Of je zou eens kunnen kijken of het helpt als jij het volgende instelt ->
instellingen- bescherming tegen potentile dreigingen-daar veranderen naar negeer detecties.
 
Ik wacht het af en als dan zie ik verder.
Bedankt voor je hulp en nog een fijne avond.

groetjes Laurina
 
Jij ook een fijne avond en geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan