• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies zitten er betweters bij Alternate..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emi

NCF Goeroe
Lid geworden
18 sep 2012
Berichten
27.783
Waarderingsscore
229
ik deed gisteren een on-line aankoop van Kingston ValueRAM 16 GB DDR3L-1600 Kit werkgeheugen (2x 8gb ) .
deze werd dan ook al afgerekend doch kreeg ik vandaag een mail van hen ..
men geeft hierin aan dat ik wellicht beter de annulering in gang zet omdat deze waarschijnlijk niet aanvaard worden aangezien mijn moederbord 4 slots heeft en aangezien elk slot maximaal 4 gb aan kan ..
*men beweerd dus dat ik al de 4 slots dient te gebruiken om de maximale 16 gb te kunnen behalen …op deze MSI 770-C45
terwijl ik nu op mijn hoofd pc de MSI 790Fx-GD70 gebruik die dus ook maximaal 16 gb aankan deze heeft ook 4 slots maar zijn er maar 2 bezet met elk 8gb …hierbij stel ik me dan toch de vraag of er prutsers in dienst zijn bij Alternate.be
 
Zou het nog eens nakijken op die 790Fx, lijkt mij onwaarschijnlijk dat daar 2 x 8GB in zit, vermoedelijk een 8GB set.

Vrij normaal dat een bord wat 16GB ondersteund met 4 ram sloten dat er 2 dual-setjes van 2x 4GB ram ingaat, beide chipsets hebben 2 x 2 banken en die chipsets zijn al verouderd, foto?
 
er zitten wel degelijk maar 2 ram latjes in de MSI 790Fx-GD70
kweet dat het al oudere MB's zijn maar had deze hier liggen en zodoende ..
je vraagt om een foto ..een foto van wat *geloof je me niet dat er in de genoemde hoofd pc maar 2 latjes aanwezig zijn !
 
Motherboard
Manufacturer MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.LTD
Model 790FX-GD70(MS-7577) (CPU1)
Version 1.0

RAM Total memory slots 4
Used memory slots 2
Free memory slots 2
Memory Type DDR3
Size 16384 MBytes
Channels # Single
Memory Usage
Total Physical 16 GB
Available Physical 13 GB
Total Virtual 18 GB
Available Virtual 15 GB



 
Laatst bewerkt:
Maximaal 16GB is mogelijk.
Die capaciteit heb je dus al bereikt met wat je erin hebt zitten.

Maar mogelijk dat een nieuwe kit van DDR3 800/1066/1333/1600*/1800*/2133*(OC) de computer sneller maakt.

 
je slaat de bal volledig mis Abraham ..het gaat er niet om om in de MSI 790FX-GD70 andere geheugen te plaatsen ...het gaat er om dat Alternate beweerd dat een kit van 2x 8gb geheugen niet te gebruiken is op het moederbord MSI 770-C45 !
ik haalde dan de 790FX aan om aan te geven dat dit best mogelijk is ..bezie de foto waar duidelijk het 1ste en het 3de slot elk een ram latje van 8gb hebben en het totaal geheugen van 16 gb vermeld word .

*wellicht had je mijn 1ste bericht niet gelezen en dacht je dat het hier om de 790FX ging ..
de desktop met het moederbord 790FX is mijn hoofd pc
de reserve desktop kreeg een upgrade aangezien dat moederbord het opgegeven had ..
m.a.w. kreeg mijn reserve desktop het 770-C45 moederbord dat ik hier nog liggen had ..
 
aangezien elk slot maximaal 4 gb aan kan

Wel bijzonder dat Alternate dit meld. En dat we er hier zo diep op ingaan. Als elk slot maar 4 GB aankan dan zouden je huidige latjes van 8GB, per stuk, ook al niet moeten werken.
 
Ik ben maar eens even de handleiding erbij gaan nemen, om te zien hoe het nu volgens de fabrikant zit.
R3 800/ 1066/ 1333 / 1600*(OC) SDRAM (total 16GB Max)
4 DDR3 DIMMs (240pin / 1.5V)
Ik zie nergens in de hele handleiding staan dat elk slot maar 4 GB aan zou kunnen. Hier wordt gesteld dat je 4 Dimms kunt gebruiken om aan die 16 GB te komen, maar er is nergens in de handleiding te vinden (voor zover ik kon zien) dat 1 dimm maar maximaal 4 GB zou mogen zijn.
Dus als je het zo bekijkt is 2 stuks van 8GB gewoon mogelijk als je maar niet boven die 16GB uit gaat.

Ik weet dan ook niet of je zo gauw moet denken dat er prutsers werken met Azerty.
a.) Iedereen kan zich vergissen, ook Azerty medewerkers
b.) Wees blij dat ze zo een service geven, waarbij je toch gaat nakijken of het wel klopt. Voor hetzelfde geld had je verkeerde modules gekocht. Of als je ze nu alsnog koopt, weet je dat je dat op eigen risico doet.

Persoonlijk ben ik wel blij met een dergelijke service van bedrijven. Nogmaals, iedereen kan zich vergissen maar het maant je dan toch even te gaan kijken of het wel klopt. Bij de aanschaf van iets als geheugen is dat niet onbelangrijk.
 
zeker iedereen kan zich vergissen maar onderwijl heb ik nu wel de annulering in gang gezet aangaande de mail die ik van hen kreeg ..

de mail die ik ontving ..

Ashampoo_Snap_vrijdag 4 oktober 2019_03h04m13s_001_.png
 
:rolleyes:
Mmm,ik denk niet dat het prutsers zijn,waarschijnlijk een nieuwe medewerker
die nog ingewerkt moet worden of niet ter zake kundig genoeg is.
Ikzelf doe geregeld nog zaken met hun, zou eens Bellen en vragen hoe deze medewerker bij dit besluit komt
 
ik kan de titel van, het topic niet meer aanpassen en wellicht komt het woord " prutsers " hard aan ..dit was zeker niet de bedoeling … het kan immers zo zijn dat deze medewerker nog ingewerkt moet worden of er niet genoeg vanaf wist ...kan ik nu de annulering die in gang gezet werd ( maar nog niet door hen bevestigd werd ) de aankoop dan toch laten door gaan ..
 
Laatst bewerkt:
Snap die hele heisa niet erover, wat ik al eerder zei is het vrij normaal als het niet zou kunnen, kan dus wel maar is wel uitzonderlijk, miss. omdat borden met die chipsets niet echt veel werden gebruikt.
Ik heb er ook weinig ervaring mee, die medewerker dus ook niet blijkt.
 
mag slotje op .. het bedrag word me terug gestort aangaande dat éénmaal een annulering in gang gezet werd deze niet meer ongedaan kan worden gemaakt .. men kan wel opnieuw tot een bestelling ( aankoop ) overgaan terwijl de annulering verder gezet word maar hier heb ik eerder al problemen meegekregen ..m.a.w. ik wacht om een nieuwe bestelling te plaatsen tot het bedrag terug gestort werd .
 
Ik zal het topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan