• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Zozo: een toetssnuffelaar in 140 miljoen smartphones

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Veel mobiele operators in de USA en waarschijnlijk ook daarbuiten, hebben in hun geleverde phones een diep in het besturingssysteem gewortelde app van Carrier IQ gentegreerd.

Ene Trevor Eckhart heeft uitgevonden dat nog voordat de phone datgene verstuurd wat ingegeven is, alle data betreffende die aktie eerst worden doorgestuurd, inklusief alle gemaakte toetsaanslagen.

Het betreft toestellen van Nokia, Android en RIM.

Phone 'Rootkit' Maker Carrier IQ May Have Violated Wiretap Law In Millions Of Cases

Carrier IQ probeert nu de mogelijke schadeclaims te beperken, door te beweren dat het app enkel daarvoor dient om de operator inzicht te geven in de goede werking van het aangesloten apparaat en het netwerk.

Measuring Mobile User Experience Does Matter!


Update:
meer nieuwe feiten hierover vind je in: CarrierIQ: spionagetool niet alleen in de USA
 
Laatst bewerkt:
Ik zie al een leuke class action suit aankomen. Dit is natuurlijk te gek voor woorden. Dat ze zelf niet kunnen bedenken, dat dit gewoon niet kan. Ze overtreden talloze privacy wetten, faciliteren (bedrijfs-)spionage en andere malware/spyware, briefgeheim, etc. etc. Om van fatsoensnormen nog maar te zwijgen.

Edit: de amerikaanse senaat zit blijkbaar ook al in de gordijnen.
http://gizmodo.com/5864218/carrieriq-gets-hit-with-senate-investigation
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit betekent dus dat Nokia, Android en RIM hieraan hebben meegewerkt? :O
 
Dat kun je je nog wel afvragen. Want ik betwijfel of de providers elke smartphone uit de doosjes gaat pulken, om die troep erop te installeren. Meestal wordt zoiets toch wel door de fabrikant gedaan, weliswaar in opdracht van de provider.
 
Ik heb toch een custom ROM :p
 
Griezels !!!

Ze weten dat ik geen hacker maar ook geen spyware binnen wil hebben, in mijn apparaten.
Ik neem daarvoor maatregelen en zij omzeilen dat.
Willens en wetens tegen mijn zin in.
Het is niet nodig om bang te zijn dat mijn gegevens in verkeerde handen vallen.
Jullie ZIJN de verkeerde handen.

Met gelijke munt terugbetalen en al hun toetsaanslagen ""besnuffelen"" , dan die info op een usb-stick zetten en per ongeluk ""verliezen"".
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kun je je nog wel afvragen. Want ik betwijfel of de providers elke smartphone uit de doosjes gaat pulken, om die troep erop te installeren. Meestal wordt zoiets toch wel door de fabrikant gedaan, weliswaar in opdracht van de provider.

Kunnen de providers niet ook via het mobiele netwerk (ongemerkt) dingen op je smartphone installeren?
 
Kunnen de providers niet ook via het mobiele netwerk (ongemerkt) dingen op je smartphone installeren?

Normaal gesproken niet, hoe dat bij blackberry zit weet ik niet. Die hebben tenslotte ook de email via een eigen server lopen. Een provider kan natuurlijk wel zien wat jij doet met je telefoon als je iets via het netwerk verzendt.
 
Kunnen de providers niet ook via het mobiele netwerk (ongemerkt) dingen op je smartphone installeren?

Het is idd de fabrikant die die spyware er op zet in opdracht van de provider. (aldus CNN bron)

Zoals er in je schermpje de ene dag O2 staat en de andere dag Telford?
Dat kan ja.
Daar hoef je niets voor te doen.
Vaak hoor je op de ""auto""radio wel dat je telefoon staat te zenden.
Jij moet dan maar ""hopen"" dat het data als, de afstand tot de mast, is.
Je scherm leest standby, maar voor hetzelfde geld staat je microfoon open en gaat die data de deur uit.
Vertrouwen ???

Dus niet h.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
quote""De tool, die providers zeggen te gebruiken om zaken als weggevallen gesprekken en beperkt bereik in de gaten te houden, staat volgens het bedrijf Carrier IQ op 141 miljoen toestellen."" einde quote.

bron link / anson ; Tweakers

Het is sinds jaar en dag de normaalste zaak dat je provider jouw telefoon z'n batterijen spaart door te bepalen hoeveel elektra je telefoon verbruikt wordt, om contact met de mast te houden.
Daarvoor zal het steeds overleg voeren met je telefoon.
De mast kan niet wachten tot je wegvalt.
Voordat je telefoon wegvalt zal een andere mast het over moeten nemen. De mate waarop je je stroom verbruikt bepaalt je provider.
quote""
De tool, die providers zeggen te gebruiken om zaken als weggevallen gesprekken en beperkt bereik in de gaten te houden, staat volgens het bedrijf Carrier IQ op 141 miljoen toestellen.
""einde quote
Zo worden ook je ""where-abouts"" ook samengesteld.
Gewoon de masten volgen.
Triangulatie voor de precesie...
Er gaat ook genoeg data over en weer, zelfs als je niet belt.
Ik heb gps op mijn telefoon en als ik toestemming geef mogen anderen meekijken met latitude (of zo) waar ik ben.
Maar er zijn dus lieden die het niet zo nauw nemen met mijn toestemming en gaan daar echt niet op wachten.
Dit lijkt mij strafbaar.
Dat is nu precies waarom er niet gehacked mag worden.

Stelletje CREEPS dat ze zijn.
KINGPIN liet al eens een top 10 van top-hackers de rue passeren.
Een man (black-head) vertelde, 10 miljoen per week te verdienen toen hij voor AT&T werkte, lees hackte.
Betaalde AT&T niet zoveel, dan was er geen reden tot hacken.
De heler van de gestolen data was/is AT&T.
Ik zei het al...
We hoeven niet meer bang te zijn dat een hacker onze data aan de verkeerde partijen verkoopt.
Die partijen hebben ondervonden dat de spyware betere data geeft dan dat een hacker ooit zou kunnen geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, aardig beangstigend allemaal. Je zou haast nooit meer telefoneren en internetten :p
 
Boeiend, ik heb een custom ROM en kernel dus dat is allang weggeflashed xD
 
Geloof me alles wat de USA produceert kan kans hebben op spionage techniek. Kom op Android (zo bereik je natuurlijk miljoenen mensen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan