• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Zwaardere games werken plotseling niet meer vloeiend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gruttepi3r

Nieuw lid
Lid geworden
27 dec 2017
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Sinds bijna twee week heb ik een probleem bij het spelen van zwaardere games. Als ik een zwaarder(PUBG, FC4, ROMEII) spel speel dan beweegt het beeld schokkerig het lijkt alsof het in slowmotion gaat. Dit probleem heb ik één keer eerder gehad en toen was het een paar dagen later weer opgelost. Dit keer duurt het me echter wat te lang. Denk zelf dat het aan de instellingen van de videokaart ligt, heb een aantal dagen geleden het nieuwste nvidia stuuringsprogramma gedownload in de hoop dat dat zou helpen, maar helaas. Met mijn hardware zou ik die games makkelijk zonder problemen moeten kunnen spelen.

Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen, heb zelf niet zoveel verstand van computers.

specs: MSI GE 70 2QD Apache
Nieuwste windows 10 versie
Nvidia GeForce GTX 950M
Intel(R) core(TM) i7-4720HQ CPU 2.6GHz
8 GB ram
1920 x 1080, 60Hz
64-bit operating system, x64-basedprocessor
 
Jij hebt dit sinds 2 weken.
Niet toevallig na een Windows update problemen gekregen?
Ik neem aan dat jou videokaart up to date is?
Ik zie dat er vorige week nog een nieuwe versie is uitgekomen.
Drivers | GeForce
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Dat zou kunnen. Heb aantal dagen geleden de nieuwe update van Nvidia geinstalleerd dus de videokaart is up to date. Dacht zelf dat het misschien kan komen dat hij niet automatisch switcht tussen de twee videokaarten in mijn laptop. Maar dat is maar een gokje, weet er helaas niet zoveel van.
 
Heb jij zelf de instellingen veranderd?
7 december is er ook een update geweest, weet jij of de problemen na die update is gekomen?
Hoe lang heb jij de nieuwste versie van de herfst upgrade van Windows?
 
Naar mijn weten heb ik niets veranderd, kan zijn dat ik perongeluk iets heb gedaan, heb wel bij de instellingen gekeken.
De problemen zijn wel na die update gekomen, maar ze begonnen rond 17/18 december.
Ik durf niet te zeggen wanneer ik die update heb geïnstalleerd, maar mijn laptop geeft me altijd een melding en dan update ik hem eigenlijk altijd dezelfde dag nog. Dus dat zal 18 oktober zijn geweest.
 
Het zou kunnen dat de Windows update dit veroorzaakt.
Er zijn veel mensen die problemen ervaren met de 1709 versie.
Is jou laptop stofvrij? Want het zou ook kunnen dat hij te warm wordt en daarom slechter werkt.
 
Dit zijn enkele dingen die in de Windows update zijn opgelost, dus dat geeft al aan dat gamen niet altijd goed heeft gewerkt.
  • Probleem opgelost waardoor prestaties minder worden wanneer gebruikers Microsoft DirectX 9-games en -toepassingen in volledig scherm uitvoeren.
  • Probleem opgelost waardoor Forza Motorsport 7 en Forza Horizon 3 niet kunnen worden uitgevoerd met sommige geavanceerde laptopconfiguraties.
 
Denk je dat het probleem zich dan zelf weer gaat verhelpen bij een nieuwe update?
Ik denk niet dat stof het probleem is, hij is een aantal maanden geleden nog schoongemaakt en de temperatuur is ook altijd normaal. Bij zware spellen spelen is de temperatuur ca 65 dus dat valt nog wel mee.
 
Ik durft natuurlijk niet voor 100% te zeggen dat het daar aan ligt, als dat het geval is dan zou het met een update opgelost kunnen worden.
Maar jij had het over dat jij 2 videokaarten hebt, dus kun jij de Nvidia drivers dus ook verwijderen en dan een nieuwe herinstalleren? Want een driver kan ook beschadigen door een update van Windows.
Je zou dat nog eens kunnen uitproberen.
 
Hoe kan ik dat doen?
Dit betekend toch dat ik twee videokaarten heb? (Screenshot ) Just to be sure.
Hoe kan ik de driver het best verwijderen en weer installeren?

Door dit te doen? Screenshot

Iig heel erg bedankt voor de hulp.
 
Bij de intel moest ik nog een update installeren, maar die is nu ook uptodate. De laptop maakt tijdens het gamen wel gebruik van de nvidia videokaart, dus dat doet de laptop wel goed.
 
Oké dat staat dus goed.
Als jij Far cry en Rome speel dit jij dit dan online?
 
Nee, speel die games over het algemeen offline. PubG uiteraard wel online.

Normaal kon ik die games op high-ultra spellen en nu schokt het beeld bij "low" al..
 
Duidelijk, want ik dacht dat je het mogelijk als multiplayer speelde en dan zou het internet ook nog iets zijn om naar te kijken.

Wil je het volgende eens even doen?
Om te kijken of er fouten in jou Windows aanwezig zijn.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Dit heb ik gedaan hij zegt dat er wat corrupte bestanden waren die nu gerepareerd zijn. Screenshot
 
Mooi dat hij ze heeft kunnen repareren.

Heb je al gekeken of je al verbetering ziet?
 
Ja, helaas heeft het niet geholpen, kan nog steeds geen games spelen, bij low is het te doen, maar hoe hoger de graphics staan hoe erger het schokken wordt.
 
Dan zou je eens kunnen kijken wat er gebeurd als je 2 versies terug gaat.
Dus de driver gebruiken voor 7 december.
Kijken hoe hij dan reageert.
Dit kun je doen in apparaat beheer, onder eigenschappen- stuurprogramma-versie terug gaan.
Wel eerst automatisch updater van Nvidia verwijderen.
 
Gedaan, maar heeft helaas nog niet geholpen :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan