• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Zwart beeld HP Pavilion

Status
Niet open voor verdere reacties.

Packardbell1

Discover the ultimate in relaxed romance with the
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
406
Waarderingsscore
0
Hallo, ik heb hier een HP Pavilion 17-f met een i7 processor, maar het beeld blijft zwart wanneer ik hem wil opstarten.
Als ik op de aan/uit knop druk, dan draait de ventilator even snel en dan rustig aan dezelfde tempo en harde schijf hoor ik ook werken, maar geen beeld. Ik heb hem pas aangekocht, dus ik weet niet wat er mee is gebeurd.

Dus ik heb hem op een extern beeldscherm via hdmi aangesloten, maar daar doet die het ook niet op.
Ook heb ik al zonder harde schijf geprobeerd, met andere ram geheugen ook geprobeerd, harde reset ook geprobeerd, maar niets blijkt te helpen.

Er zit een Nvidia GeForce grafische kaart in.
Zou daar het probleem kunnen liggen?
 
Hallo,

Dus jij hebt de laptop van iemand over genomen?
Deed hij het eerst wel?
Heb jij de hard reset ook zo gedaan?
Een harde reset uitvoeren
Als uw computer plotseling niet meer goed opstart, moet u een harde reset uitvoeren.
  1. Verwijder alle aangesloten apparaten, USB-apparaten en mediakaarten. U wilt de computer testen en niet de accessoires!
  2. Koppel de netadapter los, haal de accu eruit en houd dan de aan/uit-knop ten minste 15 seconden ingedrukt.
  3. Koppel opnieuw de netadapter (maar plaats de accu niet), druk op de aan/uit-knop, kijk of er LED's bij de toetsen Caps Lock en bij Num Lock branden en luister of u een vaste schijf of ventilator kunt horen zoemen.
 
Als je 'm nieuw hebt gekocht, direct de waarborg aanspreken.
 
Hallo,

Dus jij hebt de laptop van iemand over genomen?
Deed hij het eerst wel?
Heb jij de hard reset ook zo gedaan?
Een harde reset uitvoeren
Als uw computer plotseling niet meer goed opstart, moet u een harde reset uitvoeren.
  1. Verwijder alle aangesloten apparaten, USB-apparaten en mediakaarten. U wilt de computer testen en niet de accessoires!
  2. Koppel de netadapter los, haal de accu eruit en houd dan de aan/uit-knop ten minste 15 seconden ingedrukt.
  3. Koppel opnieuw de netadapter (maar plaats de accu niet), druk op de aan/uit-knop, kijk of er LED's bij de toetsen Caps Lock en bij Num Lock branden en luister of u een vaste schijf of ventilator kunt horen zoemen.

Hij deed het ervoor wel, en zoals je had gelezen heb ik al een harde reset uitgevoerd, werkt niet.
 
Ik had gelezen dat jij een hard reset had uitgevoerd, maar ik was benieuwd of je het had gedaan zoals dit door Hp wordt uitgelegd.
 
Maar gaat het om een nieuwe of 2dehands laptop?
 
Ik hoor de harde schijf wel draaien en de ventilator ook. Wat wilt dat dan zeggen? Op een externe beeldscherm doet hij het ook niet
 
Ik hoor de harde schijf wel draaien en de ventilator ook. Wat wilt dat dan zeggen? Op een externe beeldscherm doet hij het ook niet

Als hij wel gewoon opstart, dan is de kans groot dat het de het de videokaart zelf is.
Maar het zou ook aan het stuurprogramma kunnen liggen.
Heb jij iets veranderd of gedaan voordat dit probleem zich voor deed?
 
Wat je ook nog kunt proberen is het volgende.

Met een (zak)lamp op het scherm te schijnen controleren of windows is opgestart. Zie je de bureaublad achtergrond? Dan is waarschijnlijk de CCFL lamp van je apparaat stuk. Deze zorgt voor de verlichting van je beeldscherm. Het oplossen van deze storing is iets dat je niet zelf op kunt lossen..
 
Stel dat het de videokaart is, kan ik dit dan oplossen met een heteluchtpistool? "reflowing graphics card" zoals ze zeggen
 
Daar heb ik geen ervaring mee, dus duf ik niet te zeggen of dat dan de oplossing zou zijn.
 
En de CCFL lamp, zit die op het moederbord?
Ik kan via ebay wel voor goede prijs een moederbord kopen
 
Nee dat is de lamp die in het beeldscherm zelf zit.
Maar als de laptop wel goed opstart en blijft lopen, zal het waarschijnlijk niet aan het moederbord liggen.
 
tracht eens op te starten in de veilige modus al dan niet met een netwerkverbinding ( niet noodzakelijk) ga dan naar energiebeheer aan/uit knop >kies instellingen die momenteel niet aanwezig zijn en vink het snel opstarten uit ...bevestig dit dan ook en probeer daarna gewoon op te starten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan