• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Zwart scherm en wit streepje links boven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeertVDT

Nieuw lid
Lid geworden
25 aug 2020
Berichten
11
Waarderingsscore
4
Hallo,

Wie kan er mij helpen? Ik heb eergisteren nog zonder problemen op mijn laptop gewerkt. Ik heb toen enkel tv gekeken via de laptop en terug afgesloten.
Het gaat over een HP Laptop.

Gisteren start ik deze op en krijg ik een zwartscherm met een wit streepje dat links bovenaan het scherm pinkt.
Ik heb deze dan terug opnieuw opgestart en op esc gedruk tot ik de keuze oa heb voor F1, F2,F9, F10 of F11.

Ik heb F11 gekozen system recovery en hij laad dan een venster van HP Recovery Manager, als ik daar Computer Controleren neem krijg ik een nieuw kader en kan ik opdrachtprompt open.
Doe ik dat verschijnt er X:\windows\system32> als ik daar cd.. 2x doe staat er enkel nog X:\ en als ik dan C: typ komt er C:\> te staan als ik dan dir typ krijg ik daar 1 bestand te zien namelijk NTLOG.LOG. Er is daar nog 172,138,496 bytes beschikbaar.
Typ ik D: krijg ik D:\> te zien typ ik daar dir zie ik alle bestanden die normaal op de C zouden moeten staan. Ik schrijf zou, maar dat is dus niet.

Hoe krijg ik deze bestanden terug op de C?
Een backup nemen van de bestanden zou ook via HP Recovery manager moeten kunnen, dat zou dan over 227GB gaan, maar daar stopt hij bij 15% met de melding doelschijf is gestopt terwijl deze nog bezig is met het schrijven.

Ook nog meegeven dat ik ongeveer 2 weken geleden Windows 10 wou installeren op die laptop, maar omdat ik nog bepaalde emails moest hebben waar ik tijdens de installatie van Windows 10 aan dacht heb ik die installatie gecanceld waardoor alles terug naar Windows 7 is gegaan. En sinds gisteren is dat probleem dus ontstaan.

De hdd is niet stuk want hij doet de hard schijf test zonder problemen en in mijn andere laptop als ik daar de hdd aansluit heb ik net hetzelfde probleem.

Iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg? Ik zou het enorm op prijs stellen.
 
Met hirensbootcd start hij wel op de laptop. En staat alles op de c:.
Maar zonder die cd geeft hij dus niet thuis en start hij niet op.
Iemand enig idee hoe het te fixen?
 
Laatst bewerkt:
Ben je al eens in het bios gaan kijken naar de boot-volgorde (opstart-volgorde). Soms kan het zijn dat in recovery-apps de letter-toewijzing anders is dan in windows maar bij uiteindelijk opstarten toch de juiste moet gekozen worden.
 
Ben je al eens in het bios gaan kijken naar de boot-volgorde (opstart-volgorde). Soms kan het zijn dat in recovery-apps de letter-toewijzing anders is dan in windows maar bij uiteindelijk opstarten toch de juiste moet gekozen worden.

Hallo dat stond goed want heb ik de bios eergisteren niets veranderd. Nu wel dat hij via de cd opstart en dat ik dus via de bootcd toch in Windows geraak. Vindt het raar. Bij mijn 2de laptop heb ik ook de stappen van recovery gedaan zoals op de laptop die nu zonder die bootcd niet opstart, en daar noemt de C nog altijd de C in het command prompt venster, terwijl dat op die dat niet meer zo opstart de D is geworden.
Begrijp je mij?
 
Al via F8 in het geavanceerde bootmenu proberen te komen?
Na de bios initialisatie gelijk intrommelen.
Vrees wel dat door diverse handelingen het boot gedeelte en miss. wel meer is gesneuveld.

Of W10 er toch maar opzetten?

Ik geraak niet in het bootmenu met F8 het enige wat de latop doet ls hij op het zwarte scherm komt met dat pinkend wit streepje is piepen. Heb hem er vannacht op dat scherm laten staan in de hoop hij zou doorstarten maar niets.

Er is maar 1 handeling gebeurd en dat is getracht W10 erop te zetten maar omdat ik dan zeer belangerijke emails kwijt was want hier werk ik nog windows mail, heb ik de update naar W10 stopgezet en nu dit vermoed ik met als gevolg.

Eigenlijk gebruik ik deze laptop enkel nog om tv mee te kijken. Hij is al minstens al 8j oud dus ga daar ook geen geld insteken om hem naar een pc winkel te doen.
 
Nee er is nog een handeling uitgevoerd, namelijk de recovery. En het is de vraag of daarmee is overschreven.

Als je in die opdrachtprompt bent, en je geeft de opdracht:
Code:
bootrec.exe  /ScanOs
wat is dan het resultaat ?
 
Nee er is nog een handeling uitgevoerd, namelijk de recovery. En het is de vraag of daarmee is overschreven.

Als je in die opdrachtprompt bent, en je geeft de opdracht:
Code:
bootrec.exe  /ScanOs
wat is dan het resultaat ?

Ik heb de recovery opgeroepen ja en heb daar een backup willen maken dat is alles.
Die opdracht dat je zegt hoe moet ik die uitvoeren? Gewoon achter X:\windows\system32> ?

Want ben nu eenzoveel mogelijk data 1 over aan het zetten op men externe hdd.
 
Ja. Als X:\windows\system32 bestaat zal daar het programma bootrec.exe ook in uit te voeren zijn.

Het is overigens een leeshandeling, dus er wordt niets gewijzigd. Het vertelt of er een besturingssysteem aanwezig is.
 
Ja. Als X:\windows\system32 bestaat zal daar het programma bootrec.exe ook in uit te voeren zijn.

Het is overigens een leeshandeling, dus er wordt niets gewijzigd. Het vertelt of er een besturingssysteem aanwezig is.

Ik zal het straks bekijken!
 
Heel verstandig, alle data backuppen naar extern en daarna een schone nieuwe windows erop en alle problemen zijn opgelost.
 
Bij mijn beide HP latops dien ik FN te gebruiken voor de normale toetsen (net omgekeerd dus, wat niet logisch is). Mijn MSI laptop werkt hetzelfde als mijn gewone desktop toetsen.
 
Die van mij zijn dus unieke beestjes.
De oudste dateert als van 2007 en draait nog Vista, de andere van 2017. Maar bij beide dien ik FN in te drukken voor de F-toetsen wat niet logisch is.
 
Nee er is nog een handeling uitgevoerd, namelijk de recovery. En het is de vraag of daarmee is overschreven.

Als je in die opdrachtprompt bent, en je geeft de opdracht:
Code:
bootrec.exe  /ScanOs
wat is dan het resultaat ?

Dat heb ik gedaan gehad en zei hij dat hem geen windows installatie vond. Via hier How to Fix Windows 7 When It Fails to Boot vond hij op de D zoals ik dus al altijd schreef wel een installatie en heb stap 5 uitgevoerd enhij lijkt normaal op te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan