• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceweha

Nieuw lid
Lid geworden
19 mrt 2019
Berichten
8
Waarderingsscore
1
Hallo Iedereen,
Zal me ff voorstellen. Ben Cees en woonachtig in Flevoland.
Heb sinds vanmorgen een probleem. Windows start gewoon op, komt met een inlogscherm voor de pincode. Pin opgegeven maar het bureau blad verschijnt niet meer. Scherm blijft zwart. ctrl-alt-delete werkt en ik zie het taakbeheer venster verschijnen en kan dat bewerken. Scherm is dus niet kapot. Via taakbeheer kan ik ook de services beheren.
Iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn ?
Dit bericht is van een andere pc afkomstig.
Mvrg, Cees
 
Welkom op het forum, Cees!

Ga met die andere pc naar deze website: https://support.microsoft.com/nl-nl...ubleshoot-black-screen-or-blank-screen-errors

Selecteer daar 'Ik zie een zwart of leeg scherm nadat ik me heb aangemeld bij Windows 10' en lees dan de gegeven tips.
Het lijkt er voor mij op dat Windows Verkenner een probleem heeft. Begin bij Actie 1. Wanneer die niet helpt ga je verder met de daaropvolgende acties. Misschien dat Actie 2 helpt:

"Als u niets of een cursor in een zwart of leeg scherm ziet, probeert u Taakbeheer te openen, zodat u het proces van Windows Verkenner opnieuw kunt opstarten. Dat doet u als volgt:

  1. Druk op Ctrl + Alt + Delete en selecteer Taakbeheer.

    (Opmerking: Als u Taakbeheer niet ziet wanneer u op Ctrl + Alt + Delete hebt gedrukt, drukt u op Ctrl + Shift + Esc om Taakbeheer te openen.)

  2. Zoek op het tabblad Proces naar Windows Verkenner. Klik met de rechtermuisknop op Windows Verkenner en selecteer Opnieuw opstarten.
  3. Als dat niet werkt, selecteert u Bestand in de linkerbovenhoek van Taakbeheer en selecteert u vervolgens Nieuwe taak uitvoeren. Typ explorer.exe en selecteer OK."
 
Hallo Cees,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Dat riekt naar een gecorrumpeerd account.

Ben jij de enigste gebruiker van die PC?
 
@Abraham54, ja, ik ben de enige gebruiker van het systeem.

@porrelaar ik kan explorer niet opstarten. Ktijg de message : bestand c:\windows\system32\settingsynccore.dll niet gevonden.

Mvrg, Cees
 
Herstart jouw computer 3x en zet hem uit zodra het Windows logo komt.

Bij de vierde maal krijg je dan reparatie-opties - kies dan eerst voor Systeemherstel en neem dan het nieuwste systeemherstelbestand en laat den de boel repareren.
 
@Abraham54 Heb de pc opnieuw opgestart (3 x) en krijg te zien : pc niet goed opgestart. Heb nu 2 keuzes : opnieuw opstarten of geavanceerde opties

Mvrg, Cees
 
Kon kiezen : deze pc opnieuw instellen. Is nu bezig.......
 
Helpt niets, ik denk windows 10 opnieuw installeren ?
Mvrg, Cees
 
Start met de installatie USB stick of DVD op en kijk of er nog een herstelpunt is van voor het probleem.
Daarnaast zijn er diverse repair opties in die installatie console.
Een schone install kan natuurlijk altijd als het geen hardwareprobleem is.

Voor in de toekomst, laat elke dag een incredimentele back-up maken op een andere schijf, heb je er altijd eentje van de laatste dag.
Met Aomei b.v. maar er zijn er meer gratis.
 
Nu bezig met windows update, ff afwachten wat dat oplevert......

Mvrg, Cees
 
Hoera, Update van Windows 10 uitgevoerd en ik heb mijn bureaublad weer terug !

Dank allemaal, Cees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan