• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beau88

Nieuw lid
Lid geworden
29 jan 2021
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Hallo,

Sinds een schijfcontrole heb ik na het opstarten een zwart scherm en wel cursor. ALT+CTRL+DEL werkt wel nog. En in veilige modus werkt ook het ook nog. Heb al van alles geprobeerd maar ben ten einde raad. Kan er iemand me helpen ?
 
Hallo,

Dat is niet zo mooi.
Heb je wel een tijdje gewacht na het opstarten?
Soms heeft Windows nog even tijd nodig om dingen af te sluiten.

Wat heb jij allemaal al geprobeerd?
 
ewel, ja, heb mijn laptop een heel nachtje aan gelaten, dit al meerdere dagen maar niets. Ik heb o.a in veilige modus in aparaatbeheer systeem/programma's gecontroleerd op fouten, ook bij het opstarten de F8 computer herstellen en al die opties geprobeerd, maar nog steeds zonder resultaat.
 
Schijfcontrole wel weer uitgezet in veilige modus?
In veilige modus al een sfc scan gedaan?
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"


Werkt het dan nog niet, dan kun je beter Windows herstellen.
Ik zou dan voor de zekerheid wel belangrijke bestanden back-uppen.
 
Alvast bedankt voor de hulp.
Heb ik net uitgevoerd maar geen problemen gevonden.
Ik heb een opstartherstel gedaan en een systeemherstel. Ook dit zonder enig resultaat.
Jij bedoeld om Windows opnieuw te installeren met cd ? Geen andere mogelijkheden om het probleem te ontdekken ?
 
Ook klein detail maar bij alt ctrl del krijg ik een foutmelding bij taakbeheer (kan toepaasing niet openen).
 
Doet niets, taakbeheer lukt alleen in veilige modus.
 
Jij gebruikt Windows 7 toch?
Kijk dan eens naar methode 2
 
Methode 2 toegepast maar nog steeds zwart scherm
 
Jammer dat het niet heeft geholpen.
Was de schijfcontrole wel afgelopen?

Laat anders nog eens een schijfcontrole lopen, mocht dat ook niks oplossen, dan heb je kans dat de hard schijf mogelijk kuren heeft.

Vanuit de veilige modus kunt u een harde schijftest op de volgende manier:
- ga naar Start / Alle Programma's / Bureau-accessoires
- met de rechtermuisknop klikken op "Opdrachtprompt" en kies "Als administrator uitvoeren".
- klik op Doorgaan in de beveiligingswaarschuwing. Er opent nu een zwart scherm.
- tik hierna het volgende: "chkdsk /f/r" (zonder aanhalingstekens) en druk op ENTER, bevestig daarna met "J" dat het uitgevoerd mag worden bij de volgende herstart.
- start de computer opnieuw op. Er zal een melding verschijnen dat de harde schijf gecontroleerd word op fouten.
 
En ook dit werkt jammer genoeg niet :(
 
Heeft hij de controle helemaal afgerond?
Kijk eens of de schijf nog goed is, door in veilige modus te testen.
 
Ik heb nog eens een systeemherstel uitgevoerd, deze keer van 2maand geleden en het is weer okay ! Super merci voor de hulp !
 
Fijn dat het toch is gelukt.
Misschien gelijk upgraden naar Windows 10 ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan